OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Opalenica

Ostatnia zmiana: 2025-08-14

Opis ogólny
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESTW L90 5.
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: OA
wieża wodna: wieża jest nieużywana; stan zewnętrzny wieży - średni: tynk zaczyna odchodzić - w kilku miejscach widać siatkę Rabitza, duża część okienek wybita, latarnia w niezłym stanie (została zabezpieczona) choć komin jest nieco przekrzywiony, jest wskaźnik poziomu wody i nawet cięgno jest w dobrym stanie, drzwi wyrwane; stan wewnętrzny - średni: jest większość armatury, metalowa drabina trzyma się dobrze, tradycyjne śmieci i pomalowane ściany. (info: Przemysław Warczyński, 2023-12-31)
wieża wodna stoi ok. 350 m na pd-zach od budynku dworca (w głębi posesji przy ul. Wyzwolenia 78/80) pomiędzy ul. Wyzwolenia a rampą towarową przy torach, podobne wieże można spotkać m.in na stacjach: Drzewce, Grabowno Wielkie, Milicz, Nowa Sól czy Żmigród. (info: Bolesław Wojtyniak, 23-08-2013)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100711
HAFAS:5102591
IBNR:7330
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  343,376 Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)  
  39,942 Kościan – Opalenica (376)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 Błażej Kopka (2022-10-03 17:50:24)
    Wczoraj (2.X.2022) doszło do niecodziennego wypadku. Na jednym z torów dodatkowych na stacji, lokomotywa spalinowa TEM-2 nie poradziła sobie ze składem i "buksując" w miejscu, doprowadziła do praktycznie całkowitego stopienia punktowego obu toków szynowych. Tor został zamknięty.
  • #5 ROPA Poznań (2022-10-04 19:37:50)
    Zasada jest ustalona po otrzymaniu sygnału z sąsiedniego posterunku /tak to kiedyś nazywano/, dróżnik jest zobowiązany do zamknięcia przejazdu i choćby pociąg "toczył się 15-20min", nie może otworzyć "szlabanu". To, co Kolega Błażej opisuje, polecam zobaczyć na portalu epoznan; jest zdjęcie.
  • #6 (odp. na #4) Xiążę Piast II Chrobry (2023-04-13 22:50:36)
    W Opalenicy zaczynają się prace instalacyjne ekranów informacyjnych na peronach.
  • #7 (odp. na #6) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-03 23:02:46)
    I nic nie zrobiono przez 3 mce.
  • #8 X. Piast II Chrobry (2024-01-14 18:50:18)
    W nowym rozkładzie są 2 ogryzki z Poznania do Opalenicy, ale bez powrotnych w tej relacji.
  • #9 wasiukibic (2024-07-01 23:05:24)
    Ciekawostka odnośnie Opalenicy: https://word.suwalki…
  • #10 Błażej Kopka (2024-07-02 05:44:32)
    A rynek w Opalenicy ma nietypowy wyjazd tylko w trzech kierunkach. Takich ciekawostek pewnie znalazło by się jeszcze wiele, tylko co to ma wspólnego z koleją?
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2024-07-02 21:50:00)
    Mniej więcej to samo, co wspomnienia z wakacji, poprawna polszczyzna, korbole (ale mi się spamiętało - pozdrawiam pana Romana), procedury w szpitalach psychiatrycznych, genetyka... poruszane już w dyskusjach pod zdjęciami. Nie wrzucam wszystkiego jak leci, pod każdą stacją, kerą zwizytowałem, a raczej jest to wyjątek od reguły, więc zluzuj gumę w majtach.
  • #12 Błażej Kopka (2024-07-02 23:27:22)
    Spoko - zaraz w Kiekrzu rozwinę wątek siostry Faustyny, skoro luzujemy gumę w majtach i piszemy jak leci ;)
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2024-07-03 13:47:42)
    Akurat w twoim przypadku płodzenia kolejnych, niekoniecznie związanych z tematami kolejowymi postów na stronie, guma w majtach pękła już dawno, więc powinieneś być jedną z ostatnich osób, która krytykuje kogoś, za nadmierną aktywność. Bardziej zdziwiłaby mnie jedynie reakcja Księcia Darka.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Opalenica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...