OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rakoniewice Milickie

Ostatnia zmiana: 2025-05-15

Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma, być może była
nastawnie, strażnice, posterunki: Rn zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: HAFAS:5103129
IBNR:6381
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  50,250 Oleśnica – Chojnice (281)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Dawid Jastrzębski (2019-04-24 21:15:09)
    Pomiędzy Cieszkowem a Miliczem w obecnym rozkładzie nie ma zatrzymania pociągów osobowych co wskazywałoby ,że ta stacja została zlikwidowana jednak jak się okazało peron jest gotowy ale nie zgodzono się na zatrzymywanie pociągów ze względu na np. trudny dojazd. Więcej w linku w nagraniu telewizyjnym https://www.tvn24.pl… Dodatkowo wciąż jest toczony spór o zatrzymywanie się pociągów na odcinku Lubin-Legnica, również jest to omówione w materiale.
  • #2 (odp. na #1) Stefan Deląg (2022-02-19 11:09:59)
    Pociągi nie stają, bo faktycznie brak utwardzonej drogi dojazdowej. Raczej nic w tym temacie się nie zmieni, bo brak zainteresowania tym tematem ze strony władz lokalnych. Pomimo, że spora część gminy leży przy czynnej linii kolejowej i drodze krajowej, to jedynym dostępnym środkiem lokomocji jest własny samochód. Komunikacja autobusowa, poza autobusami szkolnymi, też nie istnieje.
  • #3 (odp. na #2) Dawid Jastrzębski (2022-02-19 20:46:47)
    Czemu więc nie zbudowano przystanku osobowego od zera, przy przejeździe kolejowym pomiędzy Rakłowicami a Jaworem? Widać w tej okolicy jakieś domostwa.
  • #4 deloni (2022-02-21 19:19:52)
    To nie przejazd, tylko wiadukt. Na wysokości Rakłowic linia idzie dosyć głębokim wykopem , więc osadzenie tam przystanku nie było prostą sprawą. Były przymiarki do takiego rozwiązania, jednak realizacja okazała się zbyt skomplikowana i temat upadł.
  • #5 Rakoniewiczanin (2023-01-02 01:04:50)
    Temat jest ciekawy - zanim zaczęto ładować kasę w linię, był pomysł żeby pod wiaduktem położyć nowy peron oraz schody prowadzące z wiaduktu do peronu; miejsca pod wiaduktem jest aż nadto. Koszt żaden, a na pewno nie większy niż wyremontowanie peronu w dotychczasowym, całkowicie bezsensownym miejscu. Dotarcie tam, to dobre 15 minut dreptania przez las od najbliższych zabudowań, od dalszej części wsi to lekko 20 minut. W tym czasie, to zdążysz odpalić auto, wyjechać z podwórka i zajechać na miejsce do Krotoszyna czy Milicza. Żeby było żałośniej, na tym nikomu niepotrzebnym nowiutkim peronie przez 3665 albo i 366 dni w roku świecą się lampy na peronie przez calutką noc. Żeby było jeszcze ciekawiej, nikomu nie chciało się ruszyć mózgownicą i zmienić nazwy na Rakłowice, bowiem taka jest właściwa. Żadne Rakoniewice w okolicy nie istnieją.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rakoniewice Milickie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...