OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Siedlec Trzebnicki

Ostatnia zmiana: 2023-03-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Była tu poczekalnia. Była też rampa wodna (są jeszcze jej ostatki, bo nie zdemontowano jej). Parowozy na tej stacji uzupełniały wodę, aby przejechać dalej. (info: dinxles, 2005-06-10)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Zlikwidowana dysponująca w budynku dworca
wieża wodna: nie ma i nie było; był pulsometr z żurawiem do nawadniania parowozów
perony: Perony: 1 (były 2)
Krawędzie peronowe: 1 (były 2)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,391 Wrocław Psie Pole – Trzebnica (326)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Ryszard (2018-02-05 14:09:20)
    Siedlec Trzebnicki to obecnie przystanek osobowy (2018 rok), peron wyremontowany dł 100 m wysokości 55 cm z wiatą peronową, wiatą na rowery, parkingiem dla samochodów.
  • #2 Przemysław Warczyński (2022-11-06 09:52:56)
    W opisie ogólnym jest: "Była też rampa wodna (są jeszcze jej ostatki, bo nie zdemontowano jej). Parowozy na tej stacji uzupełniały wodę, aby przejechać dalej."
    Jak działała taka rampa wodna?
  • #3 (odp. na #2) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-11-07 22:10:13)
    Autorowi się pobłądziło. Ten dynks nazywa się tętnikiem zwanym również pulsometrem.
    Na sieci prawie normalnotorowej to wyjątkowa rzadkość.
    Mniej więcej wyglądało to w ten sposób.
    https://fotopolska.e…
  • #4 (odp. na #3) Przemysław Warczyński (2022-11-08 06:23:48)
    :) Dziękuję za odpowiedź.
    Trafiłem w Necie na zdjęcie pulsometru nawadniającego parowóz "w polu".
    Widziałem też na zdjęciu w sieci żuraw wodny w Siedlcu Trzebnickim (na OBK póki co nie ma takiej foty). Wychodziłoby, że to była stała instalacja, a nie awaryjna.
  • #5 (odp. na #4) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-11-08 20:20:34)
    Ten dynks na parowozie to eżektor w gwarze parowozowej zwany niepoprawnie pulsometrem.
    Ten dynks z Siedlca T. to była taka budżetowa wersja stacji wodnej bez kosztownych pomp, wieży wodnej i rurociągów. Ze względu na niską wydajność nadawała się tylko do wodowania małych tendrzaków i w związku z tym mam wątpliwości czy dynks był używany po wojnie.
  • #6 (odp. na #5) Przemysław Warczyński (2022-11-08 21:27:12)
    Faktycznie urządzenie z tamtego zdjęcia uzupełniające wodę w wersji polowej było nazwane pulsometrem.
  • #7 Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2022-11-09 00:17:02)
    Nałgałem trochę z tą wyjątkową rzadkością. Na mijance w Iwinach też był pulsometr.
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Warczyński (2022-11-10 06:16:46)
    Jeden, dwa czy kilka na całą Polskę to nadal unikalność :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Siedlec Trzebnicki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...