Siedlec Trzebnicki
Ostatnia zmiana: 2023-03-17
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Była tu poczekalnia. Była też rampa wodna (są jeszcze jej ostatki, bo nie zdemontowano jej). Parowozy na tej stacji uzupełniały wodę, aby przejechać dalej. (info: dinxles, 2005-06-10) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Zlikwidowana dysponująca w budynku dworca | |
wieża wodna: | nie ma i nie było; był pulsometr z żurawiem do nawadniania parowozów | |
perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 2) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
10,391 | Wrocław Psie Pole – Trzebnica (326) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Ryszard
(2018-02-05 14:09:20)
Siedlec Trzebnicki to obecnie przystanek osobowy (2018 rok), peron wyremontowany dł 100 m wysokości 55 cm z wiatą peronową, wiatą na rowery, parkingiem dla samochodów.
-
#2
Przemysław Warczyński
(2022-11-06 09:52:56)
W opisie ogólnym jest: "Była też rampa wodna (są jeszcze jej ostatki, bo nie zdemontowano jej). Parowozy na tej stacji uzupełniały wodę, aby przejechać dalej."
Jak działała taka rampa wodna? -
#3
(odp. na #2)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-11-07 22:10:13)
Autorowi się pobłądziło. Ten dynks nazywa się tętnikiem zwanym również pulsometrem.
Na sieci prawie normalnotorowej to wyjątkowa rzadkość.
Mniej więcej wyglądało to w ten sposób.
https://fotopolska.e… -
#4
(odp. na #3)
Przemysław Warczyński
(2022-11-08 06:23:48)
:) Dziękuję za odpowiedź.
Trafiłem w Necie na zdjęcie pulsometru nawadniającego parowóz "w polu".
Widziałem też na zdjęciu w sieci żuraw wodny w Siedlcu Trzebnickim (na OBK póki co nie ma takiej foty). Wychodziłoby, że to była stała instalacja, a nie awaryjna. -
#5
(odp. na #4)
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-11-08 20:20:34)
Ten dynks na parowozie to eżektor w gwarze parowozowej zwany niepoprawnie pulsometrem.
Ten dynks z Siedlca T. to była taka budżetowa wersja stacji wodnej bez kosztownych pomp, wieży wodnej i rurociągów. Ze względu na niską wydajność nadawała się tylko do wodowania małych tendrzaków i w związku z tym mam wątpliwości czy dynks był używany po wojnie. -
#6
(odp. na #5)
Przemysław Warczyński
(2022-11-08 21:27:12)
Faktycznie urządzenie z tamtego zdjęcia uzupełniające wodę w wersji polowej było nazwane pulsometrem.
-
#7
Jarosław Szczuryk vel Szczerba
(2022-11-09 00:17:02)
Nałgałem trochę z tą wyjątkową rzadkością. Na mijance w Iwinach też był pulsometr.
-
#8
(odp. na #7)
Przemysław Warczyński
(2022-11-10 06:16:46)
Jeden, dwa czy kilka na całą Polskę to nadal unikalność :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Siedlec Trzebnicki