OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Długołęka (galeria)

Ostatnia zmiana: 2024-04-28

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1902)
opis ⇵
Obraz
fot. Danuta Bator (2005-10-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Wciślik (2009-06-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-05-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-05-25)
opis ⇵
Obraz
fot. ROBERT KOŃPA (2015-02-08)
opis ⇵
Obraz
fot. ROBERT KOŃPA (2015-02-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2018-07-16)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-03-05 18:34:49)
    Pod Długołęką k. Wrocławia 9 lipca 1977 miała miejsce tragiczna katastrofa kolejowa: https://pl.wikipedia…
    Zniszczeniu uległ wagon polskiej konstrukcji, wagony radzieckie przetrwały wypadek.
    https://www.youtube.…

    Szczególną tragedią była śmierć rodziny Bola - matki z 2 córkami które właśnie pochodziły z Długołęki.
    Pojechały najpierw do Wrocka by wsiąść na ten "Pociąg Przyjażni" do Związku Radzieckiego a zginęły w swojej rodzinnej miejscowości.

    Druga tragedia to rodziny Stelmach, mechanika EU 07 który wziął w ten ostatni kurs swojego 11 - to letniego syna z okazji jego urodzin.
    Oboje zginęli na miejscu.

    Miejsce katastrofy: https://goo.gl/maps/…
    Niestety, jak w przypadku katastrofy w Brzozie w 1980 r. jak i pod Szczekocinami 8 lat temu, wszystkie 3 miały miejsce na zalesionym łuku trasy co uniemożliwiało wcześniejsze hamowanie pociągów i ewentualne tym samym zmniejszenie skutków katastrof.

    Podobno jeszcze nawet dzisiaj ludzie znajdują szczątki metalu z tego okresu.
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-21 20:45:42)
    Zle że Dyżurna nie dała na ostatnim rozjezdzie kierunku na tor właściwy dla SP, wtedy byłoby to dodatkowe zabezpieczenie przed taka jazdą "pod prąd".
  • #3 Xiąże von Szczodre (2023-11-28 22:14:41)
    Między Długołęką a Psim Polem powstał przystanek osobowy Mirków, trzeba by go wpisać do Bazy.
  • #4 Konik (2025-08-16 07:17:39)
    Teraz już wiemy, że wypadek/katastrofa pod Długołęką nie była aktem sabotażu, samobójstwa, itp. Kanał na Youtube "Gdyby" wszelkie wątpliwości rozwiał. Nie było również żadnych radzieckich śmigłowców. To czyste kłamstwa i "przekręcenia" rzekomych "mediów". Dlatego mediów nie oglądam, poza wiarygodnymi kanałami. Zresztą, mój wujek (emerytowany maszynista) również nie potwierdza żadnych "sabotaży" odnośnie tej katastrofy, a osobiście znał Pana Stellmacha oraz z "widzenia" maszynistów "Rumuna". A na koniec, Pan Zastrożny szykował się do ślubu swojej córki, którą bardzo kochał. Czyżby zrobił taki "prezent" swojej córce w postaci "samobójstwa"? Szczerze wątpię. Do dziś rodzina Pana Zastrożnego mieszka w Węglińcu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Długołęka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...