OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Długołęka

Ostatnia zmiana: 2024-04-28

Opis ogólny
Stacja Długołęa została wyposażona w obu kierunkach w półsamoczynne blokady liniowe umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu po każdym z torów. Zarówno do Wrocławia Psiego Pola jak i do Borowy Oleśnickiej (info: Oskar Olejnik, 2012-03-09).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: 2017: Tory zdawczo-odbiorcze bocznicy betoniarni sporadycznie używane.
2005-05-04: Głowica wyjazdowa w kierunku Psiego Pola tor niewłaściwy osłonięty tarczą zaporową -nowo zamontowaną karzełkową (narazie z W31)- umożliwi to wyjazd z toru niewłaściwego (dotychczas brak semafora) Przy wyjeździe w kierunku Oleśnicy semafor z pasem na 100km/h (zwykle podaje taki wyjazd) Bocznice zamknięte D1 (info: Covalus)
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
2009-06: Przy torze niewłaściwym w kierunku Psiego Pola znajduje się już semafor wyjazdowy Y. (info: Tomasz Wciślik)
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Dł (ex. Sll) od strony Wrocławia
Dł1 od strony Oleśnicy zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2 (dawniej 3)
kody: HAFAS:5100944
IBNR:6097
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  147,628 Kalety – Wrocław Mikołajów (143)  
  Długołęka – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-03-05 18:34:49)
    Pod Długołęką k. Wrocławia 9 lipca 1977 miała miejsce tragiczna katastrofa kolejowa: https://pl.wikipedia…
    Zniszczeniu uległ wagon polskiej konstrukcji, wagony radzieckie przetrwały wypadek.
    https://www.youtube.…

    Szczególną tragedią była śmierć rodziny Bola - matki z 2 córkami które właśnie pochodziły z Długołęki.
    Pojechały najpierw do Wrocka by wsiąść na ten "Pociąg Przyjażni" do Związku Radzieckiego a zginęły w swojej rodzinnej miejscowości.

    Druga tragedia to rodziny Stelmach, mechanika EU 07 który wziął w ten ostatni kurs swojego 11 - to letniego syna z okazji jego urodzin.
    Oboje zginęli na miejscu.

    Miejsce katastrofy: https://goo.gl/maps/…
    Niestety, jak w przypadku katastrofy w Brzozie w 1980 r. jak i pod Szczekocinami 8 lat temu, wszystkie 3 miały miejsce na zalesionym łuku trasy co uniemożliwiało wcześniejsze hamowanie pociągów i ewentualne tym samym zmniejszenie skutków katastrof.

    Podobno jeszcze nawet dzisiaj ludzie znajdują szczątki metalu z tego okresu.
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-03-21 20:45:42)
    Zle że Dyżurna nie dała na ostatnim rozjezdzie kierunku na tor właściwy dla SP, wtedy byłoby to dodatkowe zabezpieczenie przed taka jazdą "pod prąd".
  • #3 Xiąże von Szczodre (2023-11-28 22:14:41)
    Między Długołęką a Psim Polem powstał przystanek osobowy Mirków, trzeba by go wpisać do Bazy.
  • #4 Konik (2025-08-16 07:17:39)
    Teraz już wiemy, że wypadek/katastrofa pod Długołęką nie była aktem sabotażu, samobójstwa, itp. Kanał na Youtube "Gdyby" wszelkie wątpliwości rozwiał. Nie było również żadnych radzieckich śmigłowców. To czyste kłamstwa i "przekręcenia" rzekomych "mediów". Dlatego mediów nie oglądam, poza wiarygodnymi kanałami. Zresztą, mój wujek (emerytowany maszynista) również nie potwierdza żadnych "sabotaży" odnośnie tej katastrofy, a osobiście znał Pana Stellmacha oraz z "widzenia" maszynistów "Rumuna". A na koniec, Pan Zastrożny szykował się do ślubu swojej córki, którą bardzo kochał. Czyżby zrobił taki "prezent" swojej córce w postaci "samobójstwa"? Szczerze wątpię. Do dziś rodzina Pana Zastrożnego mieszka w Węglińcu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Długołęka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...