OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świebodzice Ciernie

Ostatnia zmiana: 2022-12-04

Opis ogólny
Opis ogólny: Jako Ciernie ujęto w rozkładzie 1979/80,w 1985/86 jako Świebodzice Ciernie Ujęta w rozkładzie 1990/91, nie ujęta w rozkładzie lato 1993 (info: Marcel Durbajło, 2005-09-30)

W latach 70. planowano w Cierniach budowę dużego zakładu koksowniczego. Inwestycja nie została zrealizowana. (info: wasiukibic, 26-06-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 0
kody: IBNR:6463
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  53,729 Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Ksawerora (2023-12-21 20:26:23)
    Są jakieś plany na odbudowe tej stacji?
  • #2 Błażej Kopka (2023-12-21 23:47:31)
    Nie. Po co?
  • #3 et21 (2023-12-22 17:06:25)
    W promienu 10-15 minut (600-800m) jest kilkanaście-kilkadziesiąt budynków. Te budynki mogą wygenerować do kilka-kilkanaście osób dziennie.
    W promieniu 5-10 min jazdy samochodem jest, powiedzmy, ~100 budynków, 10-20 osób dziennie. Do tego byłby potrzebny jeszcze kawałek parkingu na 20 samochodów.
    Do tego teren w okolicy powoli i systematycznie jest zabudowywany, bo to jest dość tanie sąsiedztwo kilku miast (Świebodzice, Strzegom, Jaworzyna, Świdnica, Wałbrzych, oraz Wrocław - pod warunkiem wygody połączenia kolejowego).

    Jeżeli tego przystanku nie ma, to potencjalny target dla niego ma alternatywę w Świebodzicach (parking na ~100 samochodów) lub Jaworzynę (max kilkanaście samochodów, zawsze pełny). Albo 100% jazdy samochodem i parking u pracodawcy.

    No ale dla miłośników PKP najlepsza jest kolej bez przystanków. A jeszcze lepsza bez pociągów i bez torów. Aby tylko podwyżka była.
  • #4 Błażej Kopka (2023-12-22 18:42:30)
    Zainteresuj PKP PLK i lokalny samorząd tymi wyliczeniami (rozumiem, że nie z kapelusza) + ankiety mieszkańców i być może coś z tego wyjdzie.
  • #5 wasiukibic (2023-12-22 19:06:32)
    Obecnie, na tej długiej prostej składy KD mogą rozbujać się ponad 100 km/h, a Wy byście to chcieli zepsuć kolejnym przystankiem położonym na opłotkach miasteczka, w kerym w promieniu kilometra od istniejącej stacji mieszka niemal cała jego ludność, a Ciernie to głównie domki jednorodzinne? Przecaś nawet narychtowując przystanek na żądanie, składy musiałyby zwalniać do 20 km/h.
  • #6 Błażej Kopka (2023-12-22 19:37:12)
    Ale mi tego nie musisz tłumaczyć. Kolega wyżej ma wizję przystanku przy każdej posesji. Ma nawet wyliczenia na ten temat przecież...
  • #7 et21 (2023-12-22 21:25:18)
    Ale z Mokronosem i Grabiszynem nie macie problemu?
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2023-12-22 21:57:45)
    Serio chcesz porównywać Mokronos i Grabiszyn z Cierniami?
  • #9 et21 (2023-12-26 22:36:34)
    Tak porównuję. W Mokronosie jeszcze 10 lat temu w promieniu kilometra od przystanku były pola. Grabiszyn powstał w 2014 i w sumie bez wyraźnego powodu, bo nie było tam targetu poza dogorywającym FATem, Hutmenem i odległym Grabiszynem; Mordor na Ostrowskiego rozwinął się ok. 2018. Notabene Grabiszyn jest beznadziejnie położony, do węzła Grabiszyńska/Hallera jest 400m, ale w jedną stronę trzeba pokonać 4 przejścia dla pieszych (wg WIM to 3-5min), a w drugą stronę masz 500m do ROD Oświata; już lepiej by było przed powstaniem estakady, bo można by było zlokalizować przystanki autobusowe (136, 134, 126 etc) przy przejeździe.

    Ciernie od paru lat się zabudowują i będą zabudowywać się dalej - mieszkańcy bedą podejmować decyzje jak powyżej napisałem. Świebodzice niekoniecznie mogą chcieć służyć za parking dla obcych samochodów. Rola Wrocławia jako centrum gospodarczego, ekonomicznego i społecznego będzie się tylko pogłębiać, do tego ten sam Wrocław będzie się starał trzymać samochody na dystans (wystarczy spojrzeć choćby na SCT, rozwój SPP i węzły Stadion i Lotnisko). Strefa przemysłowa w Żarowie będzie się rozbudowywać, być może w Świdnicy powstanie przystanek KDP, itp itd. To wszystko będzie wymagać coraz większej liczby przystanków i, jak dla mnie, parkingów PnR. Chyba kiedyś był plan na Mrowiny czy Wszemiłowice, i jak dla mnie powinien powstać przystanek we Wro w okolicy Spiżowej albo wiaduktu pod 758, ze względu na dobre skomunikowanie z WPP.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świebodzice Ciernie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...