OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sulechów

Ostatnia zmiana: 2024-11-24

Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Otwarta poczekalnia, a reszta dworca zaadaptowana do innych celów, a część służy jako składowisko rupieci. Na wiosnę w 2015 roku spłonęła zabytkowa rampa towarowa na stacji, połowa budynku praktycznie nie istnieje, w ostatnich latach mieściła się tam hurtownia budowlana, która teraz zajęła ocalałą część budynku. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
budynki obsługi taboru: Sulechowska lokomotywownia jest mocno zniszczona ale środkowe stanowisko (jedno z 3) jest zajmowane przez malutką lokomotywę spalinową Ls60-36. Obrotnica też działa, lecz napęd elektryczny jest spalony. (info: Paweł, 2004-11-13)
W parowozowni od wielu lat nie ma już wspomnianej wcześniej lokomotywy. Parowozownia i wieża wodna pozostawione same sobie, na razie nic nie wskazuje, że w najbliższym czasie będę wyburzane, bo co jakiś czas są zabezpieczane wejścia do nich. Obrotnica wygląda na kompletną, ale już odmówiła posłuszeństwa i nawet nie chce drgnąć. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
zadaszenie peronów: Trzy wiaty nad trzema peronami.

Wiata nad drugim peronem została rozebrana, a wiaty nad peronami 3 i 4 zostały odnowione. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
semafory: świetlne (2023)
występuje tarcza ostrzegawcza od strony Czerwieńska, tarcza ostrzegawcza od strony Zbąszynia oraz sygnał zastępczy na semaforze kształtowym wjazdowym też od strony szlaku do Zbąszynia, jedna tarcza manewrowa stojąca i jedna karzełkowa w obrębie stacji i 3 semafory powtarzające koło peronów. Resztę stanowią semafory kształtowe semafory 1- i 2-ramienne, tarcze kształtowe manewrowe i kształtowe ostrzegawcze. (info: Paweł, 2004-11-13)
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: zlikwidowane (zasypane)

Co do przejścia podziemnego jest mocno zaniedbane, często zalane wodą i rzadko używane. Najczęściej pasażerowie przechodzą po płytach ułożonych między torami. (info: Paweł, 2004-11-13)

Przejście podziemne nieczynne, zalane. (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011)

W grudniu 2013 przejście podziemne zostało zamknięte betonowymi płytami.
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: Kasy biletowe od wielu lat zamknięte (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
nastawnie, strażnice, posterunki: Nastawnia dysponująca Su
Nastawnia wykonawcza Su 1
Stara Nastawnia dysponująca Su (zlikwidowana)
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
Wieża wodna stoi ok. 650 m na pd.-zach. od budynku dworca. Podobne wieże stoją m.in.na stacjach Drzewce, Kościan, Nowa Sól i Żmigród. Luty 2011 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011)
perony: Perony: 2 (w tym 1 czynny; dawniej: 4)

Czwarty peron służy czasami sulechowskiej jednostce wojskowej do przetransportowania sprzętu na manewry, a czasami również do wodowania turystycznych parowozów przejeżdżających przez Sulechów. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)

Krawędzie peronowe: 4 (dawniej 7)
kody: EPA:5100184
HAFAS:5103656
IBNR:196
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,335 Sulechów – Luboń koło Poznania (357)  
  26,378 Zbąszynek – Guben (358/494)  
  33,052 Konotop – Sulechów (379)  
  0,000 Sulechów – Świebodzin (384)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-01-17 18:20:23)
    Niestety ale w latach 2008 - 2019 stacja Sulechów z lokalnego węzłą stała się już tylko przystankiem.
    Ale to i tak nieżle bo są przecież liczne węzły podobnej klasy które wogóle przestały istnieć.
  • #2 Darek Nowak (2020-03-08 23:48:27)
    We wschodniej części stacji powstała nowa rampa towarowa.
    W jej rejonie są składowane tysiące betonowych podkładów do nowego remontu linii.
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2020-03-09 08:32:12)
    Z tego, co udało mi się ustalić in situ, to rampa powstała na potrzeby lokalnej jednostki wojskowej (artylerzyści), kiedyś jeszcze ładowano drewno. Sulechów sam nie był nigdy znacznym ośrodkiem przemysłowym ale w okolicy działały/działają przedsiębiorstwa, która niegdyś z usług kolei korzystały (m.in. port i Rockwool w Cigacicach, kopalnia gazu w Mozowie) i to sulechowska stacja była dla nich oknem na świat.
  • #4 Błażej Kopka (2022-12-21 13:08:21)
    Wybrano wykonawcę remontu dworca w Sulechowie (wybrano to dużo powiedziane - zgłosiła się jedna firma). PKP podpisało umowę i w ciągu 9 miesięcy dworzec ma być gotowy. Nie należy się jednak spodziewać cudów - poczekalnia i toalety w zmienionym układzie pomieszczeń, to będzie wszystko, co tam powstanie.
  • #5 KkS MK (Kamil) (2023-03-20 21:51:56)
    Po modernizacji na stacji Sulechów został z czterech tylko jeden czynny peron, nieoznaczony w terenie żadnym numerem (dawniej peron 3). W rozkładzie jazdy widnieje jako peron 1 i ma długość ponad 400 metrów. Przejście przez tory zostało tylko od dworca do tegoż peronu, dojście do dalszego peronu 4 jest zlikwidowane i zagrodzone. Dawny peron 1 został zlikwidowany, w jego miejscu ustawiono m.in. parkingi rowerowe i płot. Peron 2 został w całości rozebrany aż do ziemi i po zakończeniu prac prawdopodobnie nie będzie po nim śladu. Peron 4 został nieruszony na miejscu, lecz nie będzie mógł być wykorzystywany w ruchu.
    W ruchu pasażerskim są używane tylko dwa tory - nr 1 i 4 (dawniej 2). Przejezdne są jeszcze dodatkowe tory za budynkiem dworca w kierunku Czerwieńska. Większość pozostałych torów jest zagrodzona tarczami D1 i nieprzejezdna.
  • #6 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-04-13 23:01:44)
    Widziałem to wszystko właśnie dzisiaj i potwierdzam.
    W dodatku zlikwidowano wiadukt na linii 384 do Świebodzina.
    Miejsce to wygląda teraz jak dziura w zębie.
    Albo jeszcze gorzej...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sulechów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...