Pniewy Szamotulskie (galeria)
Ostatnia zmiana: 2025-08-19
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
irek
(2024-04-23 14:54:29)
Iskierka nadziei, w Pniewach wyborcy zmienili burmistrza, Jarosława P. wymieniono na Jarosława Sz. Co prawda z Jarkami to są problemy, ale w tym przypadku jest nadzieja na DOBRĄ ZMIANĘ! Może, może, może coś drgnie w temacie kolejowym?
-
#2
Błażej Kopka
(2024-04-23 16:53:28)
Nie sądzę, żeby burmistrz miał realny wpływ na takie sprawy. Województwo nie ma już ochoty finansować nowych projektów kolejowych (infrastrukturalnych) w najbliższych latach. Muszą teraz szparować na tabor przede wszystkim.
-
#3
(odp. na #2)
irek
(2024-04-24 15:55:01)
Błażeju, dlatego piszę, iż to iskierka nadziei :) Gdyby obecny burmistrz był na tym stanowisku, kadencje wcześniej, to nie doszło by do dewastacji linii kolejowej w Pniewach. W tematach NIEdowładu, a wręcz rozpolitykowania, lokalnych kacyków w tematach komunikacja publiczna/zbiorowa, to chyba zapatrzyli się w klimaty lubuskie :)
-
#4
Błażej Kopka
(2024-04-24 21:55:05)
Wiesz @irku - ja nie do końca wiem, czy to tylko o Pniewy chodzi. Byłeś w Rokietnicy? Tam faktycznie zagospodarowanie niektórych działek chyba jednak może być dyskusyjne (do tej pory tak nie uważałem, ale nie jestem ekspertem). Sama stacja w Rokietnicy to akurat żaden problem i pic na wodę (każda stacja węzłowa/początkowa z programu Kolej+ w Wlkp. i tak będzie ryta do gołej ziemi, choć na KAŻDEJ z nich dopiero schnie farba po ostatniej modernizacji - wyjątkiem jest realizowany obecnie Gostyń z uwagi na inne założenia).
Ale, jeśli czytasz inne moje wypowiedzi, to powinieneś wiedzieć, że ja akurat na obecnym etapie nie oskarżam władz samorządowych (województwa) o to, że blisko im do lubelskiego czy innego Olsztyna ;)
Poznań po prostu już nie ma kasy i tyle. Trzeba się z tym pogodzić. Niestety, wydaliśmy najwięcej w skali kraju na remonty linii w ostatnich latach i zrobiliśmy najwięcej remontów (km) i nie ma skąd brać na kolejne modernizacje. Czy wydaliśmy tą kasę mądrze? No pewnie nie, ale z góry uprzedzę, przed gloryfikowaniem dolnośląskiego, który robiąc mniej i tak ma miano lidera kolejowego w kraju.
Otóż dolnośląskie to region specyficzny w skali całego kraju - głównie z powodu lokalizacji geograficznej i politycznej oraz zaszłości historycznych. Generalnie myślę, że kolejowo dolnośląskiego nie da się porównać 1:1 z żadnym innym rejonem.
Oczywiście, prawdą jest, że Dolny Śląsk wykorzystał swoje "5 minut" i przejął dużo linii od PKP, z których teraz korzysta jako czołowy w kraju wojewódzki właściciel/zarządca linii kolejowych... ale prawda jest taka, że niekoniecznie był pierwszy i niekoniecznie wydaje najwięcej na kolej i odnawia najwięcej... Pamiętajmy, że obecnie PKP już tak chętnie linii nie oddaje na własność (nawet ostatnie przekazania w dolnośląskim to już tylko zarząd na określony czas, a nie przekazanie na własność, jak wcześniej).
Tylko jak porównać gęstość linii kolejowych w dolnośląskim, a takim podkarpackim, np? A do tego jak porównać województwa "tranzytowe" z dolnośląskim, gdzie z dwóch stron linie i tak kończą się granicą, albo nie tylko granicą, ale i górami? Gzie indziej w kraju mamy tuż obok siebie tyle fajnych "ogryzków" jak Świeradów, Szklarska, Karpacz, Kudowa, Lądek? Jak odnieść to chociażby do Wielkopolski? Na każdej z tych tras wystarczyło kilka km tras do bieda-remontu, wszystkie te miejscowości to obecnie mega atrakcje turystyczne (choć nie każda z nich była nią kiedyś) i sukces gotowy! A które linie w Wielkopolsce tak niewielkim nakładem prac moglibyśmy tak "oflagować"? No właśnie... Tym samym Wielkopolska dała się wrobić w drogie remonty "zwykłych" LK... My nie mamy takich fajnych "ogryzków" do dużych i atrakcyjnych miast jak dolnośląskie - nikt chyba takich nie ma. To specyficzny rejon...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pniewy Szamotulskie