Zielona Góra Południowa
Ostatnia zmiana: 2025-05-22
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: W lokomotywowni (warsztacie) była piekarnia do stycznia 2003. W ciągu miesiąca cały budynek zrównano z ziemią. (info: Maro) Wieża wodna była częścią lokomotywowni. (info: Andrzej P.) Wśród powojennych nazw przewija się też, ale nieoficjalnie, Zielona Góra Górne Miasto. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubuskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| perony: | ||
| kody: | ||
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 3,300 | Zielona Góra – Szprotawa | ||
| Zielona Góra Główna – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-02-01 01:40:13)
Adam Fularz ze Zielonki postulował wykorzystanie częsci "Szprotawki" na kolej regio ze ZG Południowa do Nowej Soli.
Było również w czasach "przed smoleńskich" towarzystwo które postulowało pozostawienie miejskiego odcinka "Szprotawki" do celów drezynowych.
Robili nawet przejazdy drezyną w tym celu.
Niestety gdy byłem pierwszy raz w Zielonce w I 2010 skontatowałem ze zdziwieniem że pięknego mostu nad ul. Kożuchowską już nie ma a tym samym idea kolei drezynowej upadła.
Zamiast tego wybudowano "Zieloną Strzałę" - scieżkę rowerową przez osiedla zaczynającą się przy Netto przy ul. Ogrodowej.
Z tym że teraz widzę że jest już przedłużona 2 km dalej szlakiem torów do ul. Kożuchowskiej za browar.
Mam ze 100 foto z całego szlaku sprzed 10 lat ale o małej wadze, 20 kB więc się niestety nie nadają na stronę.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zielona Góra Południowa
Ogólnopolska Baza Kolejowa