OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zielona Góra Południowa

Ostatnia zmiana: 2025-05-22

Opis ogólny
Opis ogólny: W lokomotywowni (warsztacie) była piekarnia do stycznia 2003. W ciągu miesiąca cały budynek zrównano z ziemią. (info: Maro)

Wieża wodna była częścią lokomotywowni. (info: Andrzej P.)

Wśród powojennych nazw przewija się też, ale nieoficjalnie, Zielona Góra Górne Miasto.
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony:
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,300 Zielona Góra – Szprotawa  
  Zielona Góra Główna – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-02-01 01:40:13)
    Adam Fularz ze Zielonki postulował wykorzystanie częsci "Szprotawki" na kolej regio ze ZG Południowa do Nowej Soli.
    Było również w czasach "przed smoleńskich" towarzystwo które postulowało pozostawienie miejskiego odcinka "Szprotawki" do celów drezynowych.
    Robili nawet przejazdy drezyną w tym celu.
    Niestety gdy byłem pierwszy raz w Zielonce w I 2010 skontatowałem ze zdziwieniem że pięknego mostu nad ul. Kożuchowską już nie ma a tym samym idea kolei drezynowej upadła.
    Zamiast tego wybudowano "Zieloną Strzałę" - scieżkę rowerową przez osiedla zaczynającą się przy Netto przy ul. Ogrodowej.
    Z tym że teraz widzę że jest już przedłużona 2 km dalej szlakiem torów do ul. Kożuchowskiej za browar.
    Mam ze 100 foto z całego szlaku sprzed 10 lat ale o małej wadze, 20 kB więc się niestety nie nadają na stronę.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Zielona Góra Południowa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...