OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu

Ostatnia zmiana: 2022-12-08

Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…):
nastawnie, strażnice, posterunki:
perony:
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  147,600 Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Stanisław Stanisław (2023-05-16 21:52:35)
    Początkowy odcinek toru bocznicy szlakowej były zelektryfikowany, co umożliwiało podstawianie i wyciąganie składów przez lokomotywy elektryczne. Bocznica odchodziła na wzniesieniu toru, przez co próżne składy przyciągane były z Rębiszowa i wpychane na tor zdawczy, a ładowne wyciągane do Starej Kamienicy. Za rozjazdem położonym na szlaku linii nr 274/493, znajdował się rozjazd krzyżowy, od którego odchodziły tory zdawczy, odbiorczy i wyciągowy. Do obsługi bocznicy zakład posiadał własną lokomotywę spalinową 401Da-447. W pierwszym roku działalności, z powodu powolnego rozruchu kamieniołomu, załadowano tylko 5 wahadeł. Droga do zakładu krzyżowała się z torem, a przejazd z rogatkami (dobrze widoczny na zdjęciach zamieszczonych w Bazie przez Wasia), był stale zamknięty. Każde jego otwarcie musiało być uzgadniane ze stacją w Rębiszowie. Powyższe informacje wg: H. Magoń - Bocznica szlakowa Góra Kamienista, aktualności z kraju, Świat Kolei nr 2/2002 str. 4. W ŚK zamieszczone jest też zdjęcie początkowego odcinka bocznicy, wykonane 28.01.2002, w perspektywie podobnej do fot. Wasia https://www.bazakole…

    PS. Warto odnotować w danych tabelarycznych, że bocznica już nie funkcjonuje, a tory w większości zostały rozebrane.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...