Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu
Ostatnia zmiana: 2022-12-08
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | dolnośląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | ||
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| perony: | ||
| kody: | ||
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 147,600 | Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Stanisław Stanisław
(2023-05-16 21:52:35)
Początkowy odcinek toru bocznicy szlakowej były zelektryfikowany, co umożliwiało podstawianie i wyciąganie składów przez lokomotywy elektryczne. Bocznica odchodziła na wzniesieniu toru, przez co próżne składy przyciągane były z Rębiszowa i wpychane na tor zdawczy, a ładowne wyciągane do Starej Kamienicy. Za rozjazdem położonym na szlaku linii nr 274/493, znajdował się rozjazd krzyżowy, od którego odchodziły tory zdawczy, odbiorczy i wyciągowy. Do obsługi bocznicy zakład posiadał własną lokomotywę spalinową 401Da-447. W pierwszym roku działalności, z powodu powolnego rozruchu kamieniołomu, załadowano tylko 5 wahadeł. Droga do zakładu krzyżowała się z torem, a przejazd z rogatkami (dobrze widoczny na zdjęciach zamieszczonych w Bazie przez Wasia), był stale zamknięty. Każde jego otwarcie musiało być uzgadniane ze stacją w Rębiszowie. Powyższe informacje wg: H. Magoń - Bocznica szlakowa Góra Kamienista, aktualności z kraju, Świat Kolei nr 2/2002 str. 4. W ŚK zamieszczone jest też zdjęcie początkowego odcinka bocznicy, wykonane 28.01.2002, w perspektywie podobnej do fot. Wasia https://www.bazakole…
PS. Warto odnotować w danych tabelarycznych, że bocznica już nie funkcjonuje, a tory w większości zostały rozebrane.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu
Ogólnopolska Baza Kolejowa