Gryfino
Ostatnia zmiana: 2025-05-27
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Była za przed wojną 1-stanowiskowa parowozownia. Istniała bocznica do portu nad Odrą. (info: Daniel Szymczyk, 2007-04-18) --- Kasa biletowa czynna 5:50-21:10. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07) Na pierwszym peronie całkowicie ściągnięto wiatę, tylko sam peron został. (info od: Robert, 2011-01-28) Opis infrastruktury: Przed wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów na rok 2008, na peronie pierwszym zatrzymywały się i z niego odjeżdżały pociągi do Szczecina. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów tor ten, jak i peron są nieużywane. Tor drugi (licząc od strony peronu 1) obsługuje pociągi jadące do Chojny, Kostrzyna i Zielonej Góry, a w sezonie także jadące do Wrocławia i Szklarskiej Poręby. Tor trzeci obsługuje pociągi jadące do Szczecina (tory te przebiegają wzdłuż peronu 2 (głównego). Tory czwarty i piąty są torami dodatkowymi i manewrowym które w chwili obecnej nie są używane. Tor szósty (przy peronie 3) przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na rok 1997 obsługiwał pociągi z i do Pyrzyc które tam odjeżdżały 2 razy dziennie. W latach 1997 - 1998 był on nieużywany, a od 1999 roku po wprowadzeniu nowego podziału administracyjnego kraju przywrócono ruch pociągów na tym torze jednak tylko z i do Szczecina. Tor ten jeden swój koniec ma przy byłej nastawni wykonawczej "Gf1" tuż za przejazdem, a drugi (w kierunku Szczecina) tuż przed wiaduktem; podobnie jest w przypadku toru przy peronie 1 jego koniec w kierunku Szczecina znajduje się tuż przed kładką dla pieszych, a drugi tuż za nastawnią dysponującą "Gf". (info: artur24, 2008-04-27) Nowy rozkład i zaszła zmiana. Do Szklarskiej Poręby już nie jeżdżą, a do Wrocławia jeżdżą codziennie jeden do i jeden z, uruchamiany przez Przewozy Regionalne, warto też podkreślić, że w tym roku przywrócono pospieszny (TLK) z Bielsko Białej do Kołobrzegu w wakacje. (info od: Robert, 2011-01-12) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne, 4 z nich są wymienione przy torach nr 1, 3 i 5 oraz tor nr 2. | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100227 HAFAS:5100108 IBNR:507 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
334,406 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) | ||
30,771 | Pyrzyce – Gryfino (419) | ||
Gryfino – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK419 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2024-03-02 15:12:53)
Teraz na tej linii do Gryfina, gdy próbuje się wdrożyć Szczecińską Kolej Metropolitalną, w dni powszednie kursować będzie łącznie 20 par połączeń.
I to dopiero od 10 marca 2024 r. https://www.igryfino… -
#2
(odp. na #1)
Łukasz Majka
(2025-05-02 15:09:49)
Już otworzona!
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gryfino