OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gryfino

Ostatnia zmiana: 2025-05-27

Opis ogólny
Opis ogólny: Była za przed wojną 1-stanowiskowa parowozownia. Istniała bocznica do portu nad Odrą. (info: Daniel Szymczyk, 2007-04-18)

---

Kasa biletowa czynna 5:50-21:10. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)

Na pierwszym peronie całkowicie ściągnięto wiatę, tylko sam peron został. (info od: Robert, 2011-01-28)

Opis infrastruktury: Przed wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów na rok 2008, na peronie pierwszym zatrzymywały się i z niego odjeżdżały pociągi do Szczecina. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów tor ten, jak i peron są nieużywane. Tor drugi (licząc od strony peronu 1) obsługuje pociągi jadące do Chojny, Kostrzyna i Zielonej Góry, a w sezonie także jadące do Wrocławia i Szklarskiej Poręby. Tor trzeci obsługuje pociągi jadące do Szczecina (tory te przebiegają wzdłuż peronu 2 (głównego). Tory czwarty i piąty są torami dodatkowymi i manewrowym które w chwili obecnej nie są używane. Tor szósty (przy peronie 3) przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na rok 1997 obsługiwał pociągi z i do Pyrzyc które tam odjeżdżały 2 razy dziennie. W latach 1997 - 1998 był on nieużywany, a od 1999 roku po wprowadzeniu nowego podziału administracyjnego kraju przywrócono ruch pociągów na tym torze jednak tylko z i do Szczecina. Tor ten jeden swój koniec ma przy byłej nastawni wykonawczej "Gf1" tuż za przejazdem, a drugi (w kierunku Szczecina) tuż przed wiaduktem; podobnie jest w przypadku toru przy peronie 1 jego koniec w kierunku Szczecina znajduje się tuż przed kładką dla pieszych, a drugi tuż za nastawnią dysponującą "Gf". (info: artur24, 2008-04-27)

Nowy rozkład i zaszła zmiana. Do Szklarskiej Poręby już nie jeżdżą, a do Wrocławia jeżdżą codziennie jeden do i jeden z, uruchamiany przez Przewozy Regionalne, warto też podkreślić, że w tym roku przywrócono pospieszny (TLK) z Bielsko Białej do Kołobrzegu w wakacje. (info od: Robert, 2011-01-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne, 4 z nich są wymienione przy torach nr 1, 3 i 5 oraz tor nr 2.
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100227
HAFAS:5100108
IBNR:507
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  334,406 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  30,771 Pyrzyce – Gryfino (419)  
  Gryfino – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK419
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 X. Piast II Chrobry (2024-03-02 15:12:53)
    Teraz na tej linii do Gryfina, gdy próbuje się wdrożyć Szczecińską Kolej Metropolitalną, w dni powszednie kursować będzie łącznie 20 par połączeń.
    I to dopiero od 10 marca 2024 r. https://www.igryfino…
  • #2 (odp. na #1) Łukasz Majka (2025-05-02 15:09:49)
    Już otworzona!

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gryfino

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...