Michał
Ostatnia zmiana: 2021-05-19
Opis ogólny |
---|
Stacja Michał powstała po II wojnie światowej w wyniku rozbudowy dotychczasowej bocznicy szlakowej szybu "Anna" (późniejszego "Michał"). Była jednym z ważniejszych węzłów sieci PMPPW. Ze stacji można było wyjechać: - w kierunku Czechowic (przez os. Kopernika), - w kierunku Przezchlebia (przez Mikulczyce), - w kierunku stacji PKP Zabrze Biskupice przez posterunek PD, - w kierunku Biskupic, Szombierek, stacji PKP Zabrze Północ przez posterunek Mi2. Przez jakiś czas po wojnie istniał także szlak omijający stację od wschodniej strony (pierwotny przebieg linii z 1905 roku) łącząca posterunek Wesołą z posterunekiem Ludwik. Stację sukcesywnie okrajano z kolejnych wyjazdów. W 2002 roku rozebrano linię do Czechowic przez os. Kopernika. W latach 2016-18 stację dotknął gwałtowny regres: - likwidacja linii 309 do Szombierek (2016) - likwidacja linii 301 do Biskupic (05.2017) - zamknięcie dla ruchu odcinka Michał - PD (06.2017) - ostateczna likwidacja stacji (01.2018) (info: krzysiuup, 07.01.2018) Opis infrastruktury: Semafory świetlne, zwrotnice elektryczne.(info: krzysiuup, 07.01.2018) Opis budynków: Piętrowa nastawnia wyposażona w urządzenia przekaźnikowe. (info: krzysiuup, 07.01.2018). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
41,909 | Kotlarnia – Pyskowice – Michał – Tunel – Klara (KPK-LK 301) | ||
0,000 | Czechowice – Michał (KPK-LK 308) | ||
0,000 | Michał – Pstrowski Gigant – Szyb Zbigniew (KWK Bobrek) (Infra Silesia 311) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marek Sokołowski
(2022-10-27 12:49:39)
Na dzień 27.10.2022 stacja całkowicie pozbawiona torów, budynki są całkowicie zdewastowane.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Michał