OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzała Bsz

Ostatnia zmiana: 2023-11-19

Opis ogólny
Opis ogólny: Był to posterunek, od którego odchodzi krótka bocznica do zakładu przemysłowego. Zakład wciąż korzysta z transportu kolejowego, dojeżdżają (m.in.) wagony kryte z Małaszewicz. Na stanie zakładu jest lokomotywa 409Da. (info: Quentin, 2007-10-13)

100m w stronę Sokołowa Podlaskiego znajduje się przejazd kolejowy z drogą krajową nr 63 na którym od roku 2000 stoi wskaźnik ograniczający prędkość do 20km/h. Co ciekawsze jest to wskaźnik "tymczasowego ograniczenia prędkości"(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009)

Opis infrastruktury: Wedle definicji, obecnie jest to bocznica szlakowa. (info: Quentin, 2007-10-20)

Miesiące sierpień - wrzesień 2011 - przebudowa przejazdu kolejowego na ulicy Sokołowskiej w Siedlcach. Wymiana około 50m torowiska, płyt przejazdowych, oznakowania. Docelowo ma tu powstać także budka dróżnika oraz szlabany. Info od KPP Siedlce. (info: Pawel T, 29-09-2011)

DO 2010 roku nieopodal bocznicy stał zarośnięty krzakami, zamieszkany budynek z czerwonej cegły, podobny do tego w Ostrowi Maz. Obok budynku przykryte warstwą krzaków znajdywały się szczątki peronów. Od tego miejsca w stronę Siedlec rozciąga się duża płaszczyzna, jakby ślad po kilku torach. Przed przejazdem kolejowy na ul. Piaskowej w Siedlcach od nasypu oddziela się trójkątny nasyp, pozostałość po trójkącie do obracania parowozów. Tuż obok niego znajdowały się jeszcze w 2010 roku szczątki nastawni. Nastawnia była budynkiem jednopiętrowym, posiadała 3 pomieszczenia. Sam trójkąt oraz ceglany budynek dworca dobrze widać na zdjęciach serwisu google sprzed 2010 roku.

W roku 2009 budynek stacji spalił się, zaś rok później został rozebrany. W tym samym roku śladem dawnych torów ruszyła budowa obwodnicy miasta.

Prawdopodobnie przed rokiem 1984 była tu stacja kolejowa obsługująca trójkąt do obracania parowozów oraz bocznicę przemysłową. W roku 1984 podczas modernizacji szlaku została rozebrana, zaś zamiast niej stanął posterunek PSKP Strzała, rozebrany w roku 2000.

Sama bocznica jest przejezdna tylko w obrębie tzw pierwszego węzła a więc od toru szlakowego do pierwszego rozjazdu krzyżowego. Dalej tory są już nieprzejezdne. (info: Paweł T., 06-02-2013)

Opis budynków: Przed rokiem 2000 kilkadziesiąt metrów w stronę Sokołowa znajdował się budynek PSKP Strzała. Został on rozebrany wraz z likwidacją zapór na przejeździe kolejowym z drogą krajową nr 63.(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009).

Na przejeździe kolejowym w ciągu DK nr 63 zainstalowano rogatki i sygnalizatory świetlne. Bocznica do dawnych zakładów Karo została rozebrana w roku 2018. W ciągu linii zakopano jakiś kabel. Przy przejeździe linii nr 55 z DK 63 pojawił się wskaźnik W1 informujący o obecności tarczy przejazdowej lub ostrzegawczej.
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma, być może była
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  115,809 Ostrołęka – Siedlce (34/55)  
  Siedlce – Strzała Bsz (34, drugi tor)  
  Siedlce – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 king (2020-09-13 20:34:28)
    Odnośnie tego "trójkąta" - to podobno nie była tylko zawrotka dla parowozów ale początek odnogi/obwodnicy torów do linii na Warszawę - tak aby omijały stację Siedlce. W latach 80., na odcinku w okolicach tego "trójkąta" było kilka torów - wtedy służyły do składowania i rozbiórki starych wagonów osobowych - och nałaziłem się po nich ;)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzała Bsz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...