Nowa Rola
Ostatnia zmiana: 2025-08-14
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | NR w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
47,322 | Stary Raduszec – Bad Muskau (365) | ||
Nowa Rola – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#3
CinO
(2018-10-08 09:36:02)
Darku to byłby sen każdego miłośnika kolei i sam z chęcią zaobserwowałbym pociąg na tej linii ale niestety tak jak mówi kolega Wasiukibic to temat nie do wyratowania choćby ze względów ekonomicznych. Dziś problemem w wielu miejscach jest choćby możliwość podstawowej modernizacji linii, ciężko wql odrodzić ruch na odcinkach gdzie warunki są naprawdę sprzyjające, śmigają towary i infra jest w dobrym stanie a tutaj??? Linia Lubsko- Tuplice? hmm 70% dł. otacza las, przerwane są nasypy, zaasfaltowane przejazdy rozebrane tory na całej długości linii i najgorsza paskudna nierentowność, która wpieprzyła się na ten szlak już w latach 80tych od kiedy to kolej powoli wygryzał transport indywidualny. Na dzień dzisiejszy można się cieszyć że dotychczas nie roznieśli jeszcze w drobny mak odcinka Bieniów- Żagań i nie przerobili na ekologiczną ścieżkę rowerową tak jak stało się z zastraszającą ilością nieczynnych linii kolejowych na zachodnim pomorzu. Zawsze można odtworzyć szlak na makiecie i to dosłownie chyba jedyna szansa powrotu do pięknych i utęsknionych czasów gdy tą linią gnały Olki lub teigreki z piętrusami i bonanzami.
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2018-10-08 21:21:48)
Bieniów - Żagań zostanie jako rezerwowy dojazd do jednostki wojskowej w Żaganiu - na szczęście wyciągnięto wnioski po uszkodzeniu wiaduktu kolejowego nad ul. Żarską.
Między Lubskiem a Tuplicami ma powstać ścieżka rowerowa, jako kontynuacja tej z Bad Muskau. To już definitywny koniec i nie ma się co łudzić, że będzie inaczej, skoro nawet do Łęknicy nie utrzymano przewozów. -
#5
(odp. na #4)
CinO
(2018-10-09 12:41:18)
Niestety tak, z tą linią to już po herbacie. A ścieżka ma dobiegać do samego Lubska?
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2018-10-09 22:18:50)
Dokładnie Ci nie powiem, gdzie się ona skończy, zakładam że w okolicach Budycha i ul. Transportowej.
-
#7
Darek
(2020-12-28 21:27:00)
To bardzo przykre, za kawalera często tam bywałem, miałem dziewczynę z Nowej Roli.
-
#8
Darek
(2022-06-14 19:08:36)
Teraz dostać się do Nowej Roli z Lubska to dramat dla przyjezdnych.
-
#9
R. Kotowski
(2022-10-27 23:10:18)
Plan schmatyczny stacji z bocznicą tutaj (z 1943 r.): https://jelenia.rail…
-
#10
(odp. na #9)
Andrzej Klauza
(2022-10-28 11:09:46)
Schematy z tej strony często nie są zgodne z rzeczywistością. W Nowej Roli na pewno rozjazd odgałęziający bocznicę nie był w ten sposób zabudowany. Poza tym ten tor nr 3 chyba nie był ślepy przed 1945 rokiem, ale nie mam wiedzy kiedy go skrócono. Brak semaforów wjazdowych.
-
#11
(odp. na #10)
wasiukibic
(2022-10-28 12:56:00)
Jak tam dokładnie było z tymi semaforami? Same wjazdowe, bez wyjazdowych?
-
#12
(odp. na #11)
Andrzej Klauza
(2022-10-31 13:40:00)
Tylko wjazdowe, jak na większości tych małych stacyjek na liniach lokalnych.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nowa Rola