Szprotawa DZM
Ostatnia zmiana: 2018-02-05
| Opis ogólny |
|---|
| Rys historyczny Dolnośląskich Zakładów Odlewniczych (wraz z prowadzącą doń bocznicą kolejową) jest dostępny na stronie: http://www.szprotawa.org.pl/artykuly,wyswietl,70,Historia_Doslnoslaskich_Zakladow_Odlewniczych_w_Szprotawie.html |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubuskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | większość rozebrano | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 326,520 | Łódź Kaliska – Zasieki (14) | ||
| Szprotawa – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
KR
(2018-02-05 13:07:29)
Zakłady do których prowadziła linia nazywały się DZO (Dolnośląskie Zakłady Odlewnicze). Nie znam się na nazewnictwie linii kolejowych, ale czy nie powinna mieć takiej właśnie nazwy?
-
#2
Sławomir Kurek
(2021-10-03 18:58:17)
Mi też jakoś nie pasuje ten skrót DZM. Może admini strony mają jakąś wiedzę na ten temat?
-
#3
Andrzej Klauza
(2021-10-04 12:38:43)
http://www.szprotawa…
"Zanim nadano zakładom nazwę DZO wcześniej funkcjonowało kilka innych:
- Huta Anna
- Zespół Fabryk Dolnośląskich Odlewnia Żeliwa i Emaliernia
- od 1948 Dolnośląskie Zakłady Metalurgiczne 2
- od 1950 Dolnośląskie Zakłady Metalurgiczne i Aparatury Chemicznej
- od 1963 Dolnośląskie Zakłady Odlewnicze."
Może nie zmieniono umownej nazwy bocznicy. -
#4
Marek Szydłowicz
(2022-01-30 20:52:35)
Po wojnie spolszczono nazwę na Huta Wilhelma i do 1948 należała do Zespołu Fabryk Dolnośląskich Nowa Sól n/O, z siedzibą przy ulicy niejakiego M. Stalina Nr 52.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Szprotawa DZM
Ogólnopolska Baza Kolejowa