OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Koło

Ostatnia zmiana: 2025-07-26

Opis ogólny
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem Ebilock 950, zdalnie sterowana z LCS Konin.

Opis ogólny: Dworzec czynny od 6.00 do 22.00. Poczekalnia obskurna, w środku smród i brud. Czynna 1 kasa. Brak informacji. WC nie czynne, na zewnątrz 2 Toi-Toi. W środku skleb z pościelą. Perony zdewastowane. Przejście nadziemne otwarte tylko do 2 peronu, dziurawe. (info: nowak_kolo, 2005-08-30)

Budynek Stacja PKP Koło w Wielkopolsce w Lato 2008 Został w połowie odrestaurowany, budynek ma nową dachówkę, jest częściowo zewnętrze odmalowany, a wewnętrzenie odrestaurowany. (info: EC, 2008-10-22 12:25:42)

Opis budynków:
Budynek po kapitalnej przebudowie. Aktualnie znajduje się poczekalnia, kasa biletowa KW i biblioteka. Peron stacji pozostał bez zmian. Istnieją jeszcze perony wyspowe dawnej kolei wąskotorowej. (info: Michał Bis, 2017-06-08).

Od dnia 25-09-2017r. przejście nadziemne zamknięto ze względów bezpieczeństwa. Przyjmowanie pociągów odbywa się tylko na peron 1. Z uwagi na zmniejszony z powodu remontu ruch na linii nie stanowi to znaczącego utrudnienia. Kładka prawdopodobnie będzie rozebrana, gdyż z tego co wiem w planach przebudowy stacji w II etapie remontu linii przewidziane jest przejście podziemne.
Po remoncie najprawdopodobniej znikną ostanie ślady st. Koło Wąsk. (info: Adam Żmuda, 2017-11-03).

Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Poznań

Co się zmieni na stacji Koło?

Powstaną dwa nowe 400-metrowe perony o wysokości 76 cm: jednokrawędziowy i dwukrawędziowy. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i system wizualnej informacji dla podróżnych oraz wygrodzenia i barierki. Na peronach wydzielone zostaną miejsca oczekiwania dla osób na wózkach. Nawierzchnie peronów będą zaopatrzone w dotykowe oraz kierunkowe ścieżki ostrzegawcze. Wejście na peron nr 1 zyska pochylnię a peron nr 2 windę. Wygodne przejście pod torami zastąpi kładkę.

Po modernizacji: perony zbudowano nowe, peron 1 wydłużono w stronę Kutna.
Zmieniono układ torów: obecnie tory główne biegną przez krawędź peronu 1 - do Kutna, i bliższą do budynku krawędź peronu 2 -do Konina, natomiast tor dodatkowy jest przy peronie 2 od strony dawnej stacji wąskotorowej. Pozwoliło to na złagodzenie łuku na wyjeździe w stronę Kutna. Perony zadaszone, oznakowane i udźwiękowione, przystosowane dla niepełnosprawnych (na peron 2 winda).

Przed peronami od strony Konina dodatkowe 2 tory mijankowe dla ruchu towarowego.
Pozostawiono grupę towarową od strony Konina oraz bocznice do zakładów.

Czynna nastawnia dysponująca (duża - po stronie Kutna),
sądząc ze sprzęgnięć w megafonach z niej odbywa się zapowiadanie pociągów.
Zlikwidowano:
-małą nastawnię wykonawczą grupie towarowej(KO 1?),

-bocznicę na stację wąskotorową,

-wysoką rampę do grawitacyjnego rozładunku mat. sypkich(w stronę Kutna) robiąc miejsce do wydłużenia peronu 1,
-kładkę nad torami.
(Adam Żmuda 2019).
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiaty nad peronami od 2019
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: rozebrane w 2019.
kasa/biletomat: Kasa: czynna;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Ko" - czynna, od strony Kutna;
"Ko1" - zlikwidowana.
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100167
HAFAS:5100258
IBNR:77
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe. Nazwa stacji jako napisy na budynku dworca.
inne budynki: Magazyny, rampa.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  175,657 Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)  
  Koło – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Michał Bis (2017-06-08 10:56:24)
    Dodana informacja aktualna.
  • #2 Młody Kolejorz (2024-08-17 22:42:37)
    Jedna z najnowocześniejszych stacji w linii Poznań - Kutno, ma tablice informacyjne, zapowiedzi megafonowe i windy dla osób potrzebujących pomocy. Po renowacji stała się bardzo wygodną stacją. Jedyny minus to słaby parking, jak na rozmiar miasta, dziki parking jest ok, ale ma być usprawniony w przyszłości, zobaczymy jak to będzie.
  • #3 Stary Kolejorz (2025-05-02 18:30:05)
    Stacja po modernizacji stała się strasznie niefunkcjonalna - tor nr 3 wiecznie zajęty jakąś jednostką i wykluczony z prowadzenia ruchu. Tor nr 6 wpięty pod przebiegi pociągowe, ale mimo że stoją przy nim bramki, to brak jest sieci nad tym torem. Tradycyjnie brak jakiegokolwiek żeberka pod siecią, gdzie można by pozostawić e-loka. Perony oczywiście z windami, które są, a w zasadzie niebawem będą zakalcem polskiej kolei - przy takiej ilości miejsca, jaka tam jest, spokojnie można było zbudować najazdy do tunelu. A windy, no cóż, co roku będą wymagały gargantuicznych nakładów na ich serwisowanie...

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Koło

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...