Wieleń
Ostatnia zmiana: 2023-09-19
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Jeden z dwóch wieleńskich dworców, wiele dalej położony od centrum miasta niż dworzec południowy. Niestety tylko ten jest czynny, ponieważ południowa linia Krzyż-Piła przez Czarnków, od lat jest nieczynna: ( |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Wln od strony Krzyża Wln1 od strony Piły |
|
wieża wodna: |
Wieża wodna stoi ok. 120 m. na południowy zachód od budynku dworca w kierunku Krzyża Wielkopolskiego. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-03-2010). stan zewnętrzny dobry, a biorąc pod uwagę, że ma ponad 170 lat można powiedzieć, że super dobry: na ścianach nieznaczne ubytki w cegłach, drzwi wejściowe w bardzo dobrym stanie, zamknięte, dach w dobrym stanie, jest łata wskaźnika poziomu wody, krążek od cięgna i wskaźnik; stan wewnętrzny - nierozpoznany wieża wodna na planie prostokąta pochodzi z 1851r., czyli z czasu gdy zbudowano stację; jest jednym z najstarszych zachowanych w Polsce budynków kolejowych o tym charakterze. (info Przemysław Warczyński, 2023-09-19) |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
EPA:5100750 HAFAS:5104011 IBNR:8435 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
226,431 | Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Maciej Knychała
(2021-08-19 17:24:08)
Zastanawiam się, dlaczego Wieleń Północny stał się Wieleniem, podczas gdy podobnych zmian nie dokonano w przypadku Nowego Drezdenka i Strzelec Krajeńskich Wsch. Czyżby reaktywacja Wielenia Południowego nie była już brana pod uwagę, w przeciwieństwie do stacji w Strzelcach Kraj. i... Drezdenku?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wieleń