Motycz
Ostatnia zmiana: 2025-09-21
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Na stacji 4 tory. Od stacji odchodzą dwie bocznice. (info: Karol Romaniuk, 2005-09-02) Od początku powstania linii była to stacja. Położona jest w Konopnicy, właśnie tak nazywała się pierwotnie. Nazwę na Motycz zmieniono dopiero w okresie międzywojennym podczas gruntownej inwentaryzacji Polskich Kolei Państwowych. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009) Opis infrastruktury: Dwa tory główne i dwa główne dodatkowe oraz jeden dodatkowy niezelektryfikowany. Po torach 1 i 2 odbywają się przebiegi bez zatrzymania. Tor główny dodatkowy nr 3 jednokierunkowy z przebiegiem w kierunku Lublina. Dodatkowo odchodzą od niego dwie bocznice. Jedna nieopodal nastawni dysponującej, prowadzi do podstacji Energetyki (obecnie nieużywana), druga zaś, w przeciwnym końcu stacji do paszarni "Bacutil", również nieużywana, ale utrzymywana w pełnej gotowości. Tor nr 4 dwukierunkowy. Tor boczny nr 6 nie posiada ani trakcji, ani semaforów. Typowy zdawczo - odbiorczy, obecnie używany przez skład opału i złomu oraz żwirownię. Wszystkie tory stacyjne w pełni sprawne, używane zgodnie z przeznaczeniem. Na stacji zastosowane mechaniczne urządzenia scentralizowane oraz semafory świetlne. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009) Opis budynków: Budynek stacji murowany z czerwonej cegły, nieotynkowany. Parter plus jakieś poddasze. Obecnie w znacznym stopniu zdewastowany, wejście do poczekalni zamknięte, kasa biletowa zamknięta już dawno. Rampa towarowa (skład złomu i opału) posiada murowany magazyn. Przy zachodnim krańcu stacji murowana, piętrowa nastawnia dysponująca. Nastawnia wykonawcza od strony wschodniej parterowa. Ponadto na terenie stacji znajduje się niedawno odremontowana, murowana strażnica przejazdowa. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009). W latach 2024-2025 w ramach projektu "Budowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin" realizowanego ze środków finansowych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) zabudowano urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubelskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Mt" - czynny, posterunek zdalnie sterowany z LCS Lublin "Lb"; Zlikwidowano strażnicę przejazdową. |
|
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
HAFAS:5102318 IBNR:2156 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: infokioski, wyświetlacze, megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe. |
|
| inne budynki: | magazyny | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 164,170 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marek Kosmala
(2021-04-15 15:55:45)
Wg Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków: "Przystanek „Motycz” znajdujący się obecnie w miejscowości Kozubszczyzna, w gminie Konopnica, od początku był zaplanowany jako stacja kolejowa na trasie tej linii. Tutaj wyładowywano przywożone bydło i trzodę, które było badane w urządzonym na stacji punkcie badań weterynaryjnych. W pobliżu stacji funkcjonowała bowiem rzeźnia i bekoniarnia. Przy stacji znajdował się również telegraf. W obrębie stacji zachowała się jej historyczna zabudowa – murowany dworzec z 1890 roku oraz wzniesione w tym samym czasie dwa drewniane domy pracownicze, które jako zespół dworca kolejowego zostały włączone do wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków."
-
#2
Zbigniew.kleszcz@gmail.com
(2021-06-28 11:06:23)
Mam zdjęcia mojego dziadka, który pracował jako zwrotniczy na stacji Motycz, potwierdzone przez ówczesnego dyżurnego stacji Motycz.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Motycz
Ogólnopolska Baza Kolejowa