OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Motycz

Ostatnia zmiana: 2025-09-21

Opis ogólny
Opis ogólny: Na stacji 4 tory. Od stacji odchodzą dwie bocznice. (info: Karol Romaniuk, 2005-09-02)

Od początku powstania linii była to stacja. Położona jest w Konopnicy, właśnie tak nazywała się pierwotnie. Nazwę na Motycz zmieniono dopiero w okresie międzywojennym podczas gruntownej inwentaryzacji Polskich Kolei Państwowych. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009)

Opis infrastruktury: Dwa tory główne i dwa główne dodatkowe oraz jeden dodatkowy niezelektryfikowany. Po torach 1 i 2 odbywają się przebiegi bez zatrzymania. Tor główny dodatkowy nr 3 jednokierunkowy z przebiegiem w kierunku Lublina. Dodatkowo odchodzą od niego dwie bocznice. Jedna nieopodal nastawni dysponującej, prowadzi do podstacji Energetyki (obecnie nieużywana), druga zaś, w przeciwnym końcu stacji do paszarni "Bacutil", również nieużywana, ale utrzymywana w pełnej gotowości. Tor nr 4 dwukierunkowy. Tor boczny nr 6 nie posiada ani trakcji, ani semaforów. Typowy zdawczo - odbiorczy, obecnie używany przez skład opału i złomu oraz żwirownię. Wszystkie tory stacyjne w pełni sprawne, używane zgodnie z przeznaczeniem. Na stacji zastosowane mechaniczne urządzenia scentralizowane oraz semafory świetlne. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009)

Opis budynków: Budynek stacji murowany z czerwonej cegły, nieotynkowany. Parter plus jakieś poddasze. Obecnie w znacznym stopniu zdewastowany, wejście do poczekalni zamknięte, kasa biletowa zamknięta już dawno. Rampa towarowa (skład złomu i opału) posiada murowany magazyn. Przy zachodnim krańcu stacji murowana, piętrowa nastawnia dysponująca. Nastawnia wykonawcza od strony wschodniej parterowa. Ponadto na terenie stacji znajduje się niedawno odremontowana, murowana strażnica przejazdowa. (info: Adam Zwolski, 21-10-2009).

W latach 2024-2025 w ramach projektu "Budowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin" realizowanego ze środków finansowych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) zabudowano urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego.
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: zlikwidowana lub nieczynna;
Biletomat: brak.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Mt" - czynny, posterunek zdalnie sterowany z LCS Lublin "Lb";
Zlikwidowano strażnicę przejazdową.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5102318
IBNR:2156
informacja pasażerska: Dynamiczna: infokioski, wyświetlacze, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe.
inne budynki: magazyny
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  164,170 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Marek Kosmala (2021-04-15 15:55:45)
    Wg Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków: "Przystanek „Motycz” znajdujący się obecnie w miejscowości Kozubszczyzna, w gminie Konopnica, od początku był zaplanowany jako stacja kolejowa na trasie tej linii. Tutaj wyładowywano przywożone bydło i trzodę, które było badane w urządzonym na stacji punkcie badań weterynaryjnych. W pobliżu stacji funkcjonowała bowiem rzeźnia i bekoniarnia. Przy stacji znajdował się również telegraf. W obrębie stacji zachowała się jej historyczna zabudowa – murowany dworzec z 1890 roku oraz wzniesione w tym samym czasie dwa drewniane domy pracownicze, które jako zespół dworca kolejowego zostały włączone do wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków."
  • #2 Zbigniew.kleszcz@gmail.com (2021-06-28 11:06:23)
    Mam zdjęcia mojego dziadka, który pracował jako zwrotniczy na stacji Motycz, potwierdzone przez ówczesnego dyżurnego stacji Motycz.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Motycz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...