Poznań Górczyn
Ostatnia zmiana: 2025-08-21
Opis ogólny |
---|
Stacja sterowana zdalnie z LCS Poznań Główny, posiada komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESTW L90 5. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | Są, część czynna i używana znajduje się za stacją w kierunku Zbąszynka (w tym bocznica do bazy paliwowej oraz na plac byłej składnicy złomu). Rozebrano od dawna nie używaną grupę towarową znajdująca się przed stacją na odgałęzieniu starych torów tzw. "berlińskich" łączących kiedyś stacje Poznań Główny i Górczyn (fragmenty tej linii leżą jeszcze w terenie). | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
PG - nastawnia dysponująca (stanowisko lokalne) 311 - posterunek obsługujący rogatki na ul. Kopanina (dawniej nastawnia wykonawcza PG1) |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
EPA:5100712 HAFAS:5102738 IBNR:7390 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
309,155 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) | ||
2,681 | Poznań Starołęka PSK – Poznań Górczyn (801) | ||
Poznań Główny – Poznań Górczyn |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#7
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 21:24:49)
"Modernizacja" przystanku praktycznie zakończona.
Wbrew przypuszczeniom powyżej, tablic jest 12! na słupach.
Do tego infokiosk +2 w tunelu z każdej strony.
Oraz słupek SOS.
I tak na każdym przystanku/stacji w kierunku Zbąszynka.
Wszędzie pełno nowych studzienek elektrycznych.
Za chwilę zdjęcia. -
#8
Błażej Kopka
(2023-04-14 10:39:29)
Ilość tablic pewnie wprost proporcjonalna do okresu, w jakim będziemy na nich widzieć tylko napis "test" ;)
-
#9
(odp. na #8)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-07-04 09:09:57)
Konczą się prace nad uruchomieniem systemu informacyjnego.
Koszt widocznej na zdjęciu białej szafki sterowniczej to > 50.000!
https://www.bazakole…
Policzyłem na szybko że łącznie wszystko to ok. 150.000 PLN wyrzucone w błoto. -
#10
(odp. na #8)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-04 01:01:57)
Dziwne, ale zauważyłem wczoraj brak bocznicy do ulicy Węglowej i starego skupu złomu.
Rozjazd na linii 801 która stanowi północny tor stacji jeszcze jest, ale obcięty w kierunku bramy.
Zdemontowany jest rozjazd na bufor.
Ciekawe, kiedy się to stało, bo jeszcze w VI chyba był, a z powodu deszczy i braku czasu latem nie bywałem, mimo bliskości domu. -
#11
(odp. na #10)
EU07-173
(2023-09-04 15:07:37)
W czerwcu to rozebrano. Niedługo nastąpi likwidacja rozjazdu z toru 11 w kierunku dawnego skupu złomu. To samo czeka rozjazd z toru 11 w kierunku dawnych torów staroberlińskich.
-
#12
(odp. na #11)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-05 04:52:26)
Taki numer ma ten tor?
Myślałem ze to jeszcze tor łącznicy. -
#13
(odp. na #12)
EU07-173
(2023-09-05 17:54:01)
Tak, stacyjny numer 11.
-
#14
(odp. na #11)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-09-16 18:56:13)
Tak to wygląda obecnie:
https://www.bazakole… -
#15
(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-03 15:30:23)
We wtorek, czyli dzisiaj, zamknięto przejazd kolejowo-drogowy na ulicy Kopanina, do 08.10 br.
https://epoznan.pl/n…
Robiąc zdjęcia zostałem objechany przez robotnika, że nie wolno... -
#16
(odp. na #13)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-06 14:31:36)
Naprawiają jeden z ważnych poznańskich wiaduktów.
https://epoznan.pl/n…
Najlepszy komentarz.
"Wiadukty górczyńskie były budowane od nowa dokładnie 10 lat temu. Stare musiały być rozebrane, ponieważ, jak głosiła riczardowa propaganda, za Gierka budowało się byle jak, materiały były rozkradane itd. w związku z czym wiadukty już po 40 latach rozpadały się w oczach (podobnie jak Trasa Katowicka).
Teraz zastanawiam się, czy już za rok-dwa będzie trzeba się ostro brać za naprawę tych przenajświętszych estakad pod. ul. Bolesława Krzywoustego.
Kiedy będzie potrzebny następny poważny remont Kaponiery i okolic Bałtyku (każdy doskonale widzi, że tam wszystko jest zrobione nie tak jak należy, nawierzchnia się rozpada, płyty klawiszują, w podziemiach kapie woda).
Jak widać na załączonym obrazku, gierkowe 40 lat jest nieosiągalne dla współczesnych nam budowniczych."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poznań Górczyn