OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzegom Miasto

Ostatnia zmiana: 2024-09-17

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Wiata peronowa istnieje lecz jest w opłakanym stanie. Z peronu zostały skradzione płytki chodnikowe, wejście z miasta na peron jest zabite deskami, a w budynku dworca znajduje się sklep meblowy. Peron poza wiatą jest bardzo mocno zarośnięty. W peronie znajdują się tory dwóch linii, tor z linii Malczyce - Marciszów istnieje i po śladach widać że coś jeszcze po nim jeździ w kierunku Bolkowa zaś po torze z linii Strzegom Miasto - Strzegom Międzyrzecze tor zachował się tylko w peronie i to krótki kawałek bez podkładów, a rozjazd który znajdował się między estakadą a peronem, nie istnieje. (info: Jarosław Lizak)

Niestety, w połowie 2016 r. z uwagi na zły stan strzegomskiej estakady ruch na przystanku Strzegom Miasto zamknięto. (info: Michał Kłosowski, 8 września 2016 r.).

Stacja położona blisko centrum miasta na nieczynnej dla ruchu pasażerskiego linii kolejowej, oraz rozebranej łącznicy w kierunku Jaworzyny Śląskiej. Gdyby kursowały tutaj pociągi osobowe, wiele więcej osób korzystałoby z usług kolei. Peron zarasta coraz bardziej, a historyczna wiata peronowa się rozpada. Wejście jak było, tak jest zabite deskami i nic nie prognozuje, aby to się zmieniło. Dzięki otwarciu toru do Grabiny, przez stacje każdego dnia przejeżdżają lokomotywy luzem, bądź składy z kruszywem. Ostatni pociąg pasażerski odjechał ze stacji w roku 1995. (info: wiktoreio, 09.2024).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nieczynne w stanie dobrym
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  38,002 Malczyce – Marciszów (302)  
  Strzegom Międzyrzecze – Strzegom Miasto (772)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK772
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-02-18 01:13:39)
    Ze satelity na dzisiaj widać wyremonotowane tory:
    https://www.google.c…
    Notabene dworca autobusowego też już nie ma, w jego miejscu jest "Netto".
  • #2 LA (2021-07-31 11:03:14)
    A gmina wystąpiła o darmowe przejęcie linii kolejowej do Malczyc żeby zrobić ścieżkę rowerową. Najlepiej wyłożoną kostką granitową.
  • #3 Watermarines (2021-08-02 21:28:22)
    Dramat, zamiast połączyć Strzegom z Malczycami i dalej z Wrocławiem, to betonoza-asfaltoza ciągle panuje.
  • #4 wasiukibic (2021-08-03 08:25:57)
    Strzegom ma połączenie z Wrocławiem przez Jaworzynę Śląską - dojazd z przesiadką to około godzinka - takiego czasu nie wykręciłbyś przez 302. W dodatku sąsiedni Jawor lobbuje za uruchomieniem bezpośrednich kursów do Wrocławia, nie wiadomo tylko, czy przez Legnicę, czy przez Jaworzynę Śląską, w tej drugiej opcji temat byłby załatwiony. Strzegomiowi najbardziej przydałby się wjazd kieszeniowy do przystanku Strzegom Miasto, przy okazji kursów Legnica - Kłodzko Miasto. "Strata" czasowa to ok. 10 minut, ale w obliczu remontu Podsudeckiej (kiedyś musi nastąpić) udałoby się to zniwelować, a wielu mieszkańców Strzegomia miałoby znacznie bliżej do pociągu.
  • #5 Watermarines (2021-08-03 09:49:27)
    Z jednej strony, gdyby takowa możliwość zaistniała, to GDYBY lokomotywa ruszała z Marciszowa przez Bolków i Roztokę do Strzegomia Miasto i wtedy do przodu można byłoby zrobić pętelkę do Strzegomia "Głównego". Tak to lokomotywa musiałaby się wtedy cofać. Ale i tak dobrze, że ma jakieś połączenie ze stacją główną, a nie jak Świekatowo.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2021-08-03 10:56:32)
    Lokomotywa? KD nie prowadzą składów wagonowych. Zajazd do stacji Strzegom byłby wskazany tylko po to, aby skończyć bieg i zrobić przesiadkę na pociągi kursujące po Podsudeckiej.
  • #7 Watermarines (2021-08-03 21:55:46)
    Przewozów Regionalnych już nie ma? Jeszcze jak byłem w Strzegomiu "Głównym" 4 lata temu to widziałem skład normalny. Już wszystko przemija.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2021-08-03 22:18:46)
    Przewozy Regionalne - obecnie Polregio - nie zajmują się przewozami pasażerskim w tej części województwa, poza pojedynczymi kursami z Poznania. Z resztą, co to ma do rzeczy? Chyba nie po to wprowadzono do eksploatacji lekki i oszczędny tabor, aby teraz zamieniać go znowu na lokomotywę z wagonami. W tej sposób tylko byś zniweczył to, co pieczołowicie jest odbudowywane od kilkunastu lat. Potrzebne to naprawdę, jak dziura w moście.
  • #9 Michael (2023-05-07 19:42:26)
    Można by puścić szynobus Legnica -Strzegom Miasto i po rewitalizacji Świebodzkiego, Wr. Świebodzki - Strzegom Miasto. Frekwencja w obu przypadkach, zapewniona, szczególnie studentów. Tylko kto o tym ma myśleć?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzegom Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...