OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Potęgowo (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-08-21

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1902)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2006-12-27)
opis ⇵
Obraz
fot. Wojciech Koliński (2007-02-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2008-08-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2008-08-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2017-12-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Kacper Michalski (2018-04-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2021-01-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Jastrzębski (2021-01-22)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Dawid Chibani (2024-04-22 20:52:11)
    Do opisu ogólnego zawartego powyżej dodałbym kilka rzeczy.
    Pierwsza - jak wiadomo modernizacja linii i budowa drugiego toru zaczynają się, realnie, dopiero teraz; na nowych zdjęciach można np. zauważyć wycinkę drzew wzdłuż całego torowiska przy stacji (komentowałem to pod zdjęciem zamieszczonym przez Bartka Jaszczura z 25.08.2008r.) oraz prace przygotowawcze_ - więc termin 2020-23 jest już historią.
    Druga - jest info o likwidacji obu nastawni (tej na samym dworcu oraz tej na wschodniej głowicy stacji) i przeniesieniu sterowania ruchem do Słupska. Tyle, że primo: byłaby to częściowa zmiana (bo nie mam info od kolegów tam pracujących, że tak będzie), a secundo: do całościowej potrzebne byłoby też wyburzenie starego, poniemieckiego budynku kolejowego (widocznego na ww, zdjęciu Bartka). Nastawnia na zachodzie i ów budynek leżą w tej samej osi - a w budynku mieszka kilka rodzin...
    Trzecia: wiadukt nad drogą regionalną pomiędzy Potęgowem a Stowięcinem (którą można dojechać z Potęgowa, przez Stowięcino, do GŁówczyc i Słupska, Łeby przez Cecenowo i Ustki). Promień skrętu, którego szczyt znajduje się pod wiaduktem, to około 160 stopni na nieco ponad 200 m jezdni. Wiadukt mieści jedną parę torów (i więcej nie pomieści), przejazd pod nim już obecnie jest trudny (obowiązuje ograniczenie już na dojeździe do 30 km/h i pierwszeństwo przejazdu w jedną stronę). Ciekawe jak oni chcą to zrobić? Nie mam dostępu do planów - aczkolwiek może się okazać, że na tym etapie dobudowy drugiej linii wyjdzie problem...
    Czwarta - wg moich informacji prace mają pójść dość szybko. Ale zamierzone jest wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Lębork - Słupsk na okres od maja do września. Może mam złe informacje - ale jeśli tak, to uważałbym tę decyzję za nieco nieszczęśliwą. Np. pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich z Warszawy do Ustki w wakacje jeździł jednak konkretnie obciążony... - że nie wspomnę o puszczanych wówczas na tę trasę (odcinek do Kołobrzegu) innych pociągów sezonowych, nawet 3 par EIP do Kołobrzegu...
  • #2 mawat86@wp.pl (2024-06-25 13:37:41)
    Chciałem tylko zapytać, gdzie zamontowano monitoring? Pomylił pan chyba dworce? A jeśli chodzi o remont, to powstrzymam się od komentarza.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Potęgowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...