Goleniów
Ostatnia zmiana: 2024-12-28
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Semafory wjazdowe A1, A2 z Rurki, M1, M2 z Białunia i N z Nowogardu są świetlne. Wszystkie semafory wyjazdowe C, D, E, F w kierunku Rurki oraz H, I, K, L w kierunku Białunia są kształtowe. Stacja jest podzielona na 2 okręgi nastawcze Gu oraz Gu1. (info: grzzywa, 2006-01-14) --- Odgałęzia się również nieczynna linia do Maszewa. (info: Radosław Jawny, 2006-06-22) --- Kasa biletowa czynna całodobowo. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07) Lokomotywownia - parowozownia, przynajmniej 4 stanowiska z obrotnicą zlokalizowana była po prawej stronie (jadąc w kierunku Wysokiej Kamieńskiej) przed istniejącym do dziś starym domkiem kolejarskim i przejazdem kolejowym. Obecnie na wysokości przejścia między peronami. Stacjonowały tam tendrzaki do obsługi stacji i do Maszewa (być może też z Goleniowa do Kołobrzegu). Rozebrana do 1968 roku, a teren zniwelowany. Kształtowe semafory - zostały zdemontowane na początku grudnia 2008, kiedy to w listopadzie na Dzień Kolejarza została oddana najnowsza nastawnia dyspozycyjna w Goleniowie (w przyszłości będzie obsługiwała całą linię od Szczecin Dąbia do Międzyzdrojów (było to w prasie). Od tego dnia funkcjonują semafory świetlne. Stare nastawnie zostały rozebrane (szkoda tej przy wiadukcie kolejowym na głowicy wyjazdowej w kierunku Szczecina) (info: Waldemar Zubkiewicz, 01-02-2009) Opis infrastruktury: Tor do Maszewa w wakacje 2005 r. został rozebrany, a na terenie miasta Goleniów nasyp jest przerobiony na ścieżkę rowerową. (info: grzzywa, 2006-01-14) --- Przy peronie 1 jest tor zasadniczy w kierunku Szczecina Dąbia. Przy peronie 2 tory do Świnoujścia i Kołobrzegu. Jedyne dojście na peron 2 to przejście przez tory. Przejście to jest zamykane przed przyjazdem pociągu, więc w czasie od zamknięcia przejścia do odjazdu pociągu nie można dostać się (bezpiecznie) na peron 2 (do pociągu). Nie ma przy tym dyżurnego peronowego. Zaraz za stacją w kierunku Świnoujścia znajduje się przejazd kat. A z wydzielonym przejściem dla pieszych, a tuż przy przejeździe kładka nad torami (betonowo-stalowa). Nie jest używana. Ruch pieszych odbywa się przez przejazd. (info: ocet, 2006-07-09). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | zachodniopomorskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
| semafory: | świetlne (do grudnia 2008 roku kształtowe) | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
Gu Gu1 |
|
| wieża wodna: | Wieża wodna stoi ok. 200 m. na południe od budynku dworca kolejowego przy magazynie kolejowy. Podobne wieże można zobaczyć na stacjach Pruszcz Bagienica i niedaleko za zachodnią granicą w Bad Freienwalde w Niemczech (Brandenburgia. (info: Bolesław Wojtyniak, 07-05-2010). | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100387 HAFAS:5100105 IBNR:506 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 22,972 | Szczecin Dąbie – Świnoujście Port (401) | ||
| 142,131 | Koszalin – Goleniów (402) | ||
| 0,000 | Goleniów – Maszewo (424) | ||
| Dawny koniec LK402 | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Inne punkty należące do stacji | |
|---|---|
| Koniec LK402 | |
| zmiana przebiegu | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
DB
(2022-04-29 19:18:22)
Proszę o dodanie Przystanku Goleniów Park Przemysłowy pomiędzy Rurką, a Goleniowem. Jutro dodam zdjęcie. Dzięki z góry
-
#2
Gerson
(2022-11-17 21:17:46)
Kolejny bareizm na kolei. Dworzec otwarty, a jednak zamknięty.
https://gs24.pl/dwor… -
#3
(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-01-24 12:41:32)
Dworzec zmienił się nie do poznania.
Szkoda tylko baru, gdzie były wyśmienite pierogi. -
#4
Mszkl
(2023-01-26 08:23:21)
Najnowsze zdjęcia (bodaj 12 sztuk) do przeniesienia do https://www.bazakole…, a "tam" aktualizacja nazwy PO.
-
#5
(odp. na #2)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-06-11 10:55:15)
3 filmy ze stacji Goleniów.
1. Pociąg z koksem do portu: https://www.youtube.…
2. Odjazd hybrydy do Kołobrzegu: https://www.youtube.…
3. Luzak ET41 do portu: https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Goleniów
Ogólnopolska Baza Kolejowa