Zduńska Wola
Ostatnia zmiana: 2023-11-22
Opis ogólny |
---|
Stacja węzłowa - możliwość dojazdu do ZW Karsznice i przesiadki na "węglówkę". (info: Andrzej M. Matusiak). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: brak Winda: czynna |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 4 / obecnie: 2 Krawędzie peronowe: 7 / obecnie: 3 |
|
kody: |
EPA:5100773 HAFAS:5100231 IBNR:260 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
42,360 | Łódź Kaliska – Zasieki (14) | ||
4,900 | Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola (739) | ||
0,000 | Zduńska Wola – Dionizów (810) | ||
Zduńska Wola – bocznice i koleje wąskotorowe |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jacek Zaborowski
(2018-11-26 10:35:49)
Wiadukt we wschodniej części stacji był przygotowany jako dworzec o dwóch poziomach peronów. Zagadką jest dlaczego nie wykorzystano tej budowli w okresie powojennym do ułatwienia kłopotliwego dwukrotnego przesiadania się w węźle zduńskowolskim.
-
#2
ZenobeK
(2018-11-26 17:52:02)
Nazwa: Zduńska Wola istnieje już w rozkładzie Królestwa Polskiego z 1909 r.
-
#3
ZenobeK
(2018-11-26 18:09:59)
Nieco o przedwojennej Zduńskiej Woli, pobliskich liniach i obiektach:
https://zwk.org.pl/i… -
#4
zdz
(2020-06-03 12:58:57)
Wybudowano przejścia podziemne. Są dwa nowe perony.
-
#5
(odp. na #4)
Marek Potocki
(2020-06-03 20:09:40)
Dwa nowe w sensie dwa wyremontowane, dwa kolejne dobudowane, czy dotychczasowe zryto i w ich miejsce zbudowano od podstaw dwa?
-
#6
Michał Kłosowski
(2024-11-13 19:13:21)
Pod Zduńską Wolą powstaje nowy przystanek kolejowy "Izabelów". Znajduje się on przy wiadukcie drogi łączącej Czechy z Izabelowem (od Zduńskiej woli w kierunku Sieradza). Perony już leżą.
Ależ kolej się rozwija w Polsce, wspominając to, co było na początku XXI wieku...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zduńska Wola