OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Śródmieście

Ostatnia zmiana: 2024-03-10

Opis ogólny
Opis ogólny: W EZT otwierane są drzwi po obu stronach pociągu. (info: ocet, 2005-04-16)

Peron drugi pierwotnie służył tylko wysiadającym z pociągów. Obecnie można z niego także wsiadać i nie tylko do EZT ponieważ problemy taborowe KM spowodowały wprowadzenie wagonów Bhp na linię średnicową. (info: Karol Romaniuk, 2006-01-29)

18-12-2006 - otwarcie dworca po remoncie.

Od 1945 do momentu otwarcia dworca Warszawa Śródmieście prawdopodobnie w tym miejscu nie było żadnej stacji i przystanku. Dawny Dworzec Główny w Bazie został ujęty jako osobny obiekt.
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: hala dworcowa
semafory: świetlne SBL
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: nie ma i nie było.
kasa/biletomat: Kasy: czynne;
Biletomaty: czynne.
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5100246
IBNR:1502
informacja pasażerska: Dynamiczna i statyczna.
Tablice LCD. Megafon.
Peronowe tablice duże.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)  
  0,000 Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Givexnine Poznań (2021-01-20 11:58:30)
    M2 nigdy nie kończyło się na rondzie Dmowskiego, jak już to na Daszyńskiego.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-20 19:07:08)
    Dzięki za uwagę, znowu pomyliłem nazwy z rozpędu ale poprawione.
  • #7 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-09-21 18:26:48)
    TLKi na Wawa Śródmiescie!
    https://www.youtube.…
  • #8 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-01-14 01:54:34)
    Na tym filmie prywatnym z 1956 roku, od 2:55 do 3:00 jest już zbudowana stacja.
    https://www.youtube.…
  • #9 (odp. na #5) Xiążę Piast II Chrobry (2023-01-15 19:47:25)
    Informacja o dworcach warszawskich:
    http://siskom.waw.pl…
  • #10 X. Piast II Chrobry (2024-01-16 14:35:02)
    Początki elektryfikacji i historia lokomotyw EL.100
    https://www.youtube.…
    Dodam, z tego co się niedawno dowiedziałem, że w Praga (CZ) węzeł zelektryfikowano 10 lat wcześniej.
    Ale były to krótkie odcinki, ok 6 km każdy, by umożliwić dojazd do Dworca Głównego tunelami.
  • #11 X. Piast II Chrobry (2024-02-23 18:52:19)
    Przegląd taboru Kolei Mazowieckich.
    https://www.youtube.…

    Niestety, mimo że są to nowe jednostki, bądź po remoncie poruszanie się nimi, w obrębie Węzła jest powolne.
    Prędkość handlowa raptem ok 45 kmH.
    To samo dotyczy także SKM warszawskiej.
  • #12 (odp. na #5) X. Piast II Chrobry (2024-03-17 15:08:23)
    Przez rondo Daszyńskiego ma przebiegać linia metro M4, łącząca w ten sposób Tarchomin z Wilanowem.
    https://metro.waw.pl…
  • #13 (odp. na #5) X. Piast II Chrobry (2024-04-01 16:20:53)
    Stację Śródmieście uruchomiono 29.09.1963, tak mówią w 7 minucie tego filmu o Centralnym.
    https://www.youtube.…
  • #14 X. Piast II Chrobry (2024-04-12 18:12:15)
    Pociągi EN57-1920/EN71-100 w nietypowym zestawieniu. https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Śródmieście

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...