Gardeja
Ostatnia zmiana: 2025-07-13
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja zbudowana po I Wojnie Światowej jako alternatywa dla pozostającej po stronie polskiej stacji Gardeja (nazywanej również Gardeja Południowa). (info: Marek Sawistowski, 2005-11-26) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
78,450 | Toruń Wschodni – Malbork (207) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł Skup
(2022-10-06 09:18:00)
Na podstawie materiałów kartograficznych (WIG 100 z 1937) oraz logiki wnioskuję, aby stację Gardeja Północna przenieść o 1000 metrów na północ w miejsce, gdzie zygzak ulicy, nomen omen, Do Stacji i dom nr 5 wyglądający na ex-dworzec. Obecny punkt powstał najprawdopodobniej na skutek omyłkowego, automatycznego przyciągnięcia punktu do obiektu liniowego (granicy polsko-wschodniopruskiej).
-
#2
Watermarines
(2024-02-26 16:38:28)
Między Gardeją "Niemiecką" a Dziwnem jest widoczny ślad po dawnym przebiegu linii 207. (Ten dawny przebieg był dawno temu opisany w którymś ŚK, łącznie z Brachlewem, Kwidzynem i Rogóźnem Pomorskim)
-
#3
Lužicki Bieluch
(2025-04-06 21:08:25)
Ponawiam prośbę o "dodanie" dawnego przebiegu, tym razem sam wyrysowałem na OSM/ORM - można się posłużyć tym szkicem.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gardeja