Szczecin Podjuchy
Ostatnia zmiana: 2024-04-24
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | zachodniopomorskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: |
przed 2016: Budynek dworca jest zamknięty. Nastawnia dysponująca od strony SPA oraz nastawnia wykonawcza od strony Gryfina. 2012-05: Okna zabite żółtymi dechami… Działa tylko weterynarz w innej części budynku. (info: Michał) |
|
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma, być może była | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: |
03-2011: "Od dnia 1 maja 2010 r. kasa biletowa nieczynna." kasa częściowo wykorzystana. (info: Simon van der Meer) 2006: Kasa biletowa czynna 5:35-21:35. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07) |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
Sj Sj1 |
|
| wieża wodna: | nie ma, być może była | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 2010-04: 2 rampy przeładunkowe (info: Karol Romaniuk). |
|
| kody: |
EPA:5100668 HAFAS:5100146 IBNR:8385 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 348,178 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) | ||
| Szczecin Dąbie – Szczecin Podjuchy (428) | |||
| Szczecin Podjuchy – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Inne punkty należące do stacji | |
|---|---|
| Koniec LK 428 | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#18
(odp. na #4)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-06 14:18:33)
Peron wyspowy jest nieprzeciętnie długi, chyba 550 metrów?
(10:30 - 11:00 minut)
https://www.youtube.…
#7 W dawnych czasach pociągi nocne były pełne pasażerów. -
#19
Tommt
(2024-01-06 17:44:16)
Pokusiłem się, żeby skorzystać z miarki i wyszło mi 430 metrów, natomiast peron 1 to 160 metrów.
-
#20
(odp. na #19)
octanq
(2024-01-06 22:44:33)
Czy to pewny wynik? To by było dziwne, bo najdłuższy peron w Szczecinie Gł. ma 400 m.
-
#21
(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-07 13:35:04)
Obojętne, czy tyle, ile pisze w #19, czy 550, to i tak dużo, jak na taki przystanek.
Z kolei ciekawe, jakie musza być przepisowo takie instalacje, czy to też zarządzenie europejskie? -
#22
Tommt
(2024-01-08 00:46:40)
(odp. na #19) Tyle mi wyszło, zresztą można samemu sprawdzić. A na st. Szczecin Główny dł. najdłuższego peronu wg. pomiaru to również 430 metrów. Długość peronu na st. Podjuchy może wynikać z omijania st. Sz. Gł. przez pociągi dalekobieżne jadące w kierunku Świnoujścia. W trakcie wakacji większość pasażerów jedzie nad samo morze więc żeby pominąć wjazd na Główny i zmianę czoła pociągu, składy mogą zatrzymać się na st. Sz. Podjuchy i potem lecieć dalej nad Bałtyk. Z 0,5h oszczędności jest.
-
#23
(odp. na #20)
X. Piast II Chrobry
(2024-01-08 11:23:09)
Może to do celów krzyżowania w kierunku Dąbia, gdyby łącznica była zajęta, to IC może czekać na przejazd przy peronie?
-
#24
(odp. na #23)
octanq
(2024-01-08 21:27:16)
Słyszałem plotkę, że długość peronów była konsultowana z wojskiem.
-
#25
Błażej Kopka
(2024-01-10 21:19:27)
@octanq - gdybym pracował w latach 80-tych w Polskim Radiu (Program I), to po ujawnieniu takich rewelacji jak piszesz, to właśnie w okolicach każdego południa w eterze wygłaszał bym komunikat w stylu: "... Pan octanq wygłaszający w ostatnich dniach rewelacje wojskowe na temat długości jednego z peronów w Szczecinie na łamach OBK, jest proszony o pilny powrót do domu lub skontaktowanie się z najbliższym komisariatem milicji obywatelskiej - w pilnych sprawach rodzinnych" :))))
-
#26
Tommt
(2024-01-11 00:17:40)
(odp. na #25) A do życzeń dołączają żona, brat i babcia :D Tak przy okazji, te komunikaty o powrocie do domu były jeszcze w l. dziewięćdziesiątych.
-
#27
Bogusław M. Hanć, Szczecin
(2024-05-24 15:14:25)
Most nad Regalicą w Podjuchach od 16 maja 2024 nosi imię Andrzeja Krefta, wieloletniego dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej - bardzo oddanego przez większość swojego życia sprawom zawodowym. Nowa, trzystumetrowa przeprawa gwarantuje bezpieczeństwo przeciwpowodziowe i szybszą podróż koleją. Stała się też kluczowa dla odrzańskiej drogi wodnej i portów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Szczecin Podjuchy
Ogólnopolska Baza Kolejowa