Kołobrzeg Stadion
Ostatnia zmiana: 2025-07-26
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Obok toru do Goleniowa znajdują się poukładane podkłady, być może od trzeciego toru. Gdzieś w 2002 roku rozebrano zwrotnicę prowadzącą do bocznicy, na której stoją nieużywane wagony. (info: Daniel, 2007-02-02) --- Na wysokości Zieleniewa zachował się pokaźny odcinek torów według mnie w stanie dobrym (złomiarze jeszcze o nich nie wiedzą), na terenie PZB są czynne tory 1000 mm do dzis używane przez urządzenia portowe. (info: bobby d, 2007-09-29) Przystanek odbudowany (wysoki, nowoczesny peron) na czas remontu mostu nad Parsętą w km 43. Początkowo jako tymczasowy. Podczas zmiany rozkładu jazdy zadecydowano o pozostawieniu przystanku na stałe(info: Piotr Okniński, 30-05-2013) Przystanek przez kołobrzeżan nazwany został Kołobrzeg Stadion. W nazewnictwie PKP jednak znajdziemy przystanek Kołobrzeg Kostrzewno. Nazwa pochodzi od starego przystanku kolei wąskotorowej zlikwidowanej w tamtym miejscu w latach 60. ubiegłego wieku oraz przystanku, na którym zatrzymywały się pociągi towarowe. Opis infrastruktury: Posterunek obsługiwał 3 grupy bocznic. Pierwsza grupa to bocznice wiodące wspólnym torem do Marynarki Wojennej i dawnego zakładu przetwórstwa rybnego "Barka". Obecnie nieprzejezdna w wyniku remontu ul. Bałtyckiej i dróg portowych, więc kończy się na ul. Wylotowej (ruch zakończono w końcu lat 90.). Druga grupa to bocznica która znajdowała się naprzeciw posterunku Kb3. Posiadała trzy tory, obsługiwane dwiema suwnicami bramowymi i należała do Kombinatu Budowlanego. Obecnie pozostał jeden tor, na którym stoją wczasy wagonowe. Trzecia grupa to bocznica do Orlenu (d. CPN), skupu złomu, składu opałowego oraz "Perły Bałtyku". Poza torem do Orlenu, reszta nieczynna (aczkolwiek bez ubytków). Tor wyciągowy zajęty przez wczasy wagonowe. Obecnie przejazdy są strzeżone rogatkami, zautomatyzowane wraz z tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi ustawionymi na szlaku i na wyjeździe z bocznicy Orlenu. (info: Roman Jawdyk, 2007-08-07) Opis budynków: Budynek zburzony w maju 2005 roku. Znajdowały się w nim usrk dla obsługi okręgu Kb3 oraz przejazdu kolejowego na ul. Bałtyckiej. Przejazd na ul. Jedności Narodowej obsługiwany był przez strażnicę przejazdową. (info: Roman Jawdyk, 2007-08-07) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: |
2024-09: rozebrano przed 2020: są, niezdatne do eksploatacji |
|
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma, być może było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma, być może była | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: |
HAFAS: 5104678 IBNR: 84 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
43,478 | Koszalin – Goleniów (402) | ||
Kołobrzeg – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kołobrzeg Stadion