OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dziewule

Ostatnia zmiana: 2024-11-01

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Z zarysu historycznego i podkładów geodezyjnych wynika, że w trakcie budowy odcinka stacja Dziewule posiadała dwa tory główne (1 i 2) oraz tory dodatkowe (3 i 4), potem zlikwidowano tor nr 4. W związku z remontem linii Siedlce - Łuków zmiana układu torowego - zlikwidowano tor nr 3, dobudowano tor nr 4. (info: Grzegorz Bijok, 2007-09-26)

Stacja po modernizacji, perony zewnętrzne jednokrawędziowe wysokie, nawierzchnia typu ciężkiego S60, nastawnia piętrowa, pulpit kostkowy, urządzenia megafonowe czynne, rozjazdy zwyczajne R=300. (info: Grzegorz Bijok, 2007-09-26)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: "Dw" - czynna, zdalnie sterowana z LCS Łuków.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101015
IBNR:1117
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony, zegary.
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  107,322 Warszawa Zachodnia – Terespol (2)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 afmks (2022-06-11 18:24:23)
    Przez bardzo krótki okres, z Dziewul do Zbuczyna funkcjonowała kolej połowa. Ułożona około 1940-1941 roku służyła do przewozu materiałów budowlanych, do remontu traktu brzeskiego. Oczywiście związane to było z planowanym atakiem na Związek Radziecki.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dziewule

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...