Gdańsk Zaspa Towarowa
Ostatnia zmiana: 2024-11-22
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | pomorskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana we wrześniu 1993 r. | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Zp, Zp1 | |
| wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
| perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: | IBNR:5743 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 4,913 | Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (227) | ||
| 4,913 | Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port (249, d. 227) | ||
| 0,082 | Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (722) | ||
| 0,000 | Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (722) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Inne punkty należące do stacji | |
|---|---|
| Gdańsk Zaspa Towarowa R37 | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-11 04:29:05)
W ramach rozbudowy infrastruktury kolejowej do portu w Gdańsku zakończono prace na stacji Zaspa Towarowa.
Za: https://stooq.pl/n/?…
"10.09.2021, Gdańsk (PAP) - Zakończyły się prace modernizacyjne na stacji kolejowej Zaspa Towarowa - poinformował w piątek zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. Ładunki jadą koleją do portów w Trójmieście po nowych zelektryfikowanych torach - podkreślono.
Inwestycja PKP PLK zwiększa dostęp kolejowy do nabrzeży w Gdańsku i Gdyni. Prace za ponad 2,6 mld zł są realizowane przy unijnym współfinansowaniu w prawie 40 proc. w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) "Łącząc Europę".
"Zasadnicze prace w obrębie stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zostały zakończone. Pociągi jeżdżą już po przebudowanych torach wraz z nową siecią trakcyjną na stacji oraz na liniach 227 i 249 Gdańsk Główny-Gdańsk Zaspa Towarowa. Na wysokości przystanku Gdańsk Stadion Expo zakończono prace związane z wykonaniem nawierzchni bezpodsypkowej w obrębie placu wystawowego. Uzyskana powierzchnia wystawowa zajmuje około 6 tys. mkw." - podało biuro prasowe PKP PLK.
Wymienione zostały tory na stacji Gdańsk Wiślany oraz na linii Gdańsk Zaspa Towarowa-Gdańsk Wiślany. Łącznie wykonawca robót zabudował już wszystkie 70 rozjazdów oraz ponad 22 km torów.
Na stacji Gdańsk Port Północny pociągi towarowe korzystają z 32 nowych torów o łącznej długości 28 km wraz z 95 rozjazdami. Na stacji przygotowywany jest teren pod zabudowę kolejnej grupy torów. Na linii nr 965 Gdańsk Kanał Kaszubski - Gdańsk Port Północny, w rejonie skrzyżowania ulic Kujawskiej i Chemików, przebudowane zostały nawierzchnie przejazdów kolejowo-drogowych oraz tory i rozjazdy w kierunku nabrzeży Basenu Górniczego.
Gotowe są podpory wiaduktu drogowego w ciągu ul. Ku Ujściu. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy między stacjami Gdańsk Kanał Kaszubski-Gdańsk Port Północny. Długość wiaduktu wyniesie ponad 100 metrów, a szerokość 8 metrów. Będzie mieć dwa pasy ruchu i chodnik. Budowane są nasypy i ok. 1,3 km dróg dojazdowych do wiaduktu.
W ramach projektu poprawy kolejowego dostępu do portu w Gdyni układane są nowe tory, zabudowywane rozjazdy oraz montowane elementy sieci trakcyjnej. Dotąd zabudowano ok. 30 km torów oraz 43 rozjazdy. Pociągi jeżdżą już po 8 km nowych torów z 25 rozjazdami.
Dwa nowe wiadukty kolejowe usprawnią przejazd do gdyńskiego portu. Na pierwszym z nich, na którym ułożone zostaną cztery tory, betonowane są m.in. ściany oporowe oraz wykonywane zbrojenia. Na drugim, dłuższym - na którym będzie jeden tor, a pod nim siedem torów - powstaje konstrukcja przyczółków i podpór. Remontowany jest most nad rzeką Chylonką.
Prowadzone przez PKP PLK inwestycje w Gdańsku i Gdyni znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją do portów. Pojadą dłuższe, nawet 740-metrowe pociągi o obciążeniu 221 kN na oś. Przepustowość torów dojazdowych do obu portów zwiększy się o ok. 50 proc.
Zakończenie wszystkich prac w Gdańsku jest zaplanowane do końca 2021 r., a w Gdyni do końca sierpnia 2022 r.(PAP)"
autor: Robert Pietrzak -
#2
Porciak
(2025-01-08 00:29:31)
Pamiętam, że w latach 80. była tu jeszcze czynna lokomotywownia. Na pewno stacjonowały tu Stonki, Gagariny i SM41. W chyba została 2011 zburzona.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gdańsk Zaspa Towarowa
Ogólnopolska Baza Kolejowa