Kraków Wisła
Ostatnia zmiana: 2024-11-19
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Stacja była ślepo zakończona. Stacja posiadała tylko jeden semafor kształtowy - był to semafor wjazdowy od strony Kr. Płaszów. 22.02.05. (info: Paweł Miśkowiec, 2005-02-22) Opis infrastruktury: Niegdyś ogromny zespół bocznic zaczynający się przy ujściu Wilgi, a kończący się pod obecnym mostem małej kolej obwodowej. (info: MK_MK, 26-10-2009) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | małopolskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 2,100 | Kraków Płaszów – Kraków Wisła (112) | ||
| Kraków Wisła – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Wojtek J.
(2018-03-31 15:24:39)
Po obu stronach Wisły zbudowano mury bulwarowe: niższe wewnętrzne i wyższe zewnętrzne. Pomiędzy murami zewnętrznymi i wewnętrznymi urządzono po obu stronach rzeki przeładownie i przystanie o szerokości: 16,5 m po stronie prawej – podgórskiej i 20 m po stronie lewej – krakowskiej. Te tak zwane „niższe platformy” zaopatrzone były w drogi bite, a także w tory: po lewej stronie tor podwójny połączony za pomocą rampy zjazdowej ze stacją kolejową Kraków Grzegórzki (obok dzisiejszej Galerii Kazimierz), a po prawej w tor pojedynczy połączony z torem przemysłowym poprowadzonym ze stacji w Płaszowie do zakładów przemysłowych na Zabłociu.
Torowisko widoczne na zdjęciach to bocznica prowadząca od, nieistniejącej już dziś, stacji Kraków Wisła. Bocznica kończyła się w rejonie dzisiejszej ulicy Przedwiośnie, u ujścia Wilgi. Służyła do załadunku i wyładunku towarów spławianych Wisłą. Podobna bocznica była po drugiej stronie rzeki a rozpoczynała swój bieg na stacji Grzegórzki., jednej ze stacji słynnej kolei do Kocmyrzowa – Kocmyrzówki
https://audiovis.nac…
https://audiovis.nac…
https://audiovis.nac…
Pozdrawoam
Wojtek
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraków Wisła
Ogólnopolska Baza Kolejowa