OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Racibórz Studzienna

Ostatnia zmiana: 2024-04-28

Opis ogólny
Opis budynków: Parter budynku stacji został adaptowany na pocztę (info: pawel, 2005-07-31).
"Stacja Studzienna (3,357 km)

Już z drogi widzę biało-czerwony budynek stacji. Z daleka wygląda nieźle, ale im bliżej, tym widok smutniejszy. Odpadający tynk, farba i powybijane szyby robią przygnębiające wrażenie. Wisząca na ścianie antena satelitarna, wskazuje na to, że jeszcze niedawno ktoś tam mieszkał. Oglądam pozostałe zabudowania i idę drogą prowadzącą do starej szkoły. Przy torach obsypane kwiatami drzewa i zielone krzewy kwitną dumnie, jakby na potwierdzenie, że budynki chylą się ku upadkowi, a przyroda rozkwita w całej okazałości. – Na tych drzewkach niedługo będą mirabelki, warto tu przyjechać latem i zrobić sobie spacer do zapory – tłumaczy Brunon Knura, którego spotykam na spacerze z psem. Pan Brunon mieszka w Studziennej od 1969 roku i czasy funkcjonowania dworca pamięta bardzo dobrze. – Na górze było mieszkanie, w którym mieszkał zawiadowca stacji Zygmunt Musiolik z córką i żoną, która prowadziła kasy biletowe. Potem wyprowadzili się do Chałupek. Była też sprzątaczka, która sprzątała i paliła w piecu – opowiada pan Brunon. Pamięta też, że kiedy zlikwidowano kasy biletowe przez jakiś czas od strony peronów znajdowała się agencja pocztowa, którą przeniesiono później w inne miejsce. Po niej otwarto w tym samym miejscu drugą, ale z wejściem od tyłu budynku. – Wie pani, tu pracowało kiedyś bardzo dużo ludzi na torach. W budynkach obok stacji trzymali narzędzia, teraz to i budynki ledwo co się trzymają – wspomina pan Knura, na którego podwórku pasażerowie zostawiali swoje rowery. – Jak ludzie idąc na pociąg przechodzili koło mojego domu, to była istna procesja. Szkoda tych czasów i szkoda tego budynku – dodaje." źródło: https://www.nowiny.pl/glubczyce/98777-1510-do-glubczyc-reportaz.html
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: 2017-06: budynek jest zamknięty. Elewacja jest zniszczona, ale wewnątrz w miarę - chyba złodzieje nie buszowali jeszcze w środku. Tylko jedna szyba była wybita, na górze zresztą. (info: Kris)
Parter budynku stacji został adaptowany na pocztę (info: pawel, 2005-07-31)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: RSt w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
kody: IBNR:4271
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,357 Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)  
  0,000 Racibórz Studzienna – Krzanowice Południowe – Chuchelná (193)  
  Racibórz – Racibórz Studzienna  
  Racibórz – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł Newerla (2020-10-14 09:56:10)
    Stacja Studzienna pojawia się w rozkładach jazdy dopiero po uruchomieniu linii z Raciborza do Opawy w 1893 roku

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Racibórz Studzienna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...