OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Olendry

Ostatnia zmiana: 2024-06-10

Opis ogólny
Opis ogólny: Linia w trakcie rozbiórki po upadku siarkopolu. Rozbierana przez miejscowych złomiarzy nie nadaje sie do jakiegokolwiek użytku. (info: lukasz kośla, 2005-04-21)

Opis infrastruktury: Plac ładunkowy z dwoma torami. Na stacji znajduje się kilka dróg utwardzonych płytami betonowymi, ale nie mają one połączenia z żadnymi utwardzonymi drogami w okolicy. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009)

Stacja służyła jako punkt zdawczo - odbiorczy dla zagłębia siarkowego. Stacja w całości była obsługiwana taborem PKP z pobliskiej jednostki MD Rozwadów. Dodatkowo lokomotywy z PKP wjeżdżały w "głąb" KS i obsługiwały staje Jeziórko.

Stacja Olendry została na początku lat 90 XX skomputeryzowana i zautomatyzowana. Dodatkowo pobliską wagonownię wyposażono w nowoczesny sprzęt i zautomatyzowano. Stacja od samego początku pracowała na semaforach świetlnych i zwrotnicach elektrycznych.

Aktualnie stan torowiska jest zły, a sieć trakcyjna jest systematycznie zdejmowana. Aktualnie linia D29-80 została już jej pozbawiona i jest także prawdopodobnie nie przejezdna z powodu kradzieży części toru.

Jedynym dojazdem jest D29-84, która pozwala na przejazd z prędkością 10-20 km/h. Nad linią nadal funkcjonuje trakcja elektryczna.

Niestety, zlikwidowana kopalnia siarki w Jeziórku czyli główny generator ruchu na stacji. Sugeruje, że stacja w najbliższej przyszłości zostanie rozebrana.

(info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011)

Opis budynków: Wschodnia strona stacji: Nastawnia nowoczesna używana. Hala o wysokości 9m, szerokości 35m i długości 60m, z dwoma torami przelotowymi. Mieścił się w środku warsztat. Budynek z różnymi urządzeniami technicznymi.

Zachodnia strona stacji: Fundamenty po małej nastawni wykonawczej lub posterunku stwierdzania końca pociągu. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009)

Na stacji znajdują się właściwie dwa budynki. Pierwszy to nastawnia dysponująca, która jest w dobrym stanie. Jednak już z racji braku ruchu nie jest obsadzona. Prowadzone są jedynie dozory nocne, aby wyeliminować proceder kradzieży elementów stacji.

Drugi budynek to lokomotywownia, która sugeruje że jest ruiną. Jednak jakość i stan elementów konstrukcyjnych jest na tyle dobra, że po ewentualnym remoncie budynek może być zaadaptowany do innych celów. (info: Michał Bis (www.1435.pl), 10-08-2011).
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: nie ma i nie było
budynki obsługi taboru: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne nieczynne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,772 Furmany – Olendry (80)  
  2,886 Grębów – Olendry (84)  
  8,300 Jeziórko – Olendry (932)  
  Olendry – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Zoltar (2024-06-10 11:01:55)
    Jak portal kolejowy, prowadzony zapewne przez znawców, określenia typu "trakcja jest systematycznie zdejmowana" lub "Rozbierana przez miejscowych złomiarzy" nie licują z fachowością.
    Złomiarz, a złodziej to jest RÓŻNICA! Złomiarz nie kradnie czyjegoś mienia.
    A "trakcję" to już pozostawię bez komentarza...
  • #2 (odp. na #1) Qbs (2024-06-10 20:22:54)
    No cóż… najwyraźniej moderacja pozwala na ten rodzaj poczucia humoru… choć dziwi mnie, że w opisach, a nie najwyżej w komentarzach ;)
    No i podziwiam dbałość językową Kolegi. I faktycznie się zgodzę - w Polsce złomiarze mają pewien rodzaj swojej kultury, honoru, zasad, a nawet etos (obecny np. w memach ;)).

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Olendry

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...