Warszawa Śródmieście WKD
Ostatnia zmiana: 2021-11-09
Opis ogólny |
---|
Punkt początkowy Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Jest to stacja czołowa zlokalizowana w warszawskim tunelu średnicowym. Jedyny peron znajduje się pod poziomem terenu. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: | HAFAS:5104221 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,175 | Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki EKD (d. 47) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-02-09 15:58:43)
Trochę bez sensu jest zaprojektowana ta stacja.
Powiniene być peron wyspowy zamiast uciążliwego podziału na strefy.
Nie mówiąc nic o tym że końcowa stacja WKD powinna być 650 metrów dalej, na wysokości ul. Poznańskiej, by była wygodna przesiadka zarówno do pociągów regionalnych na stacji Śródmieście jak i transportu miejskiego w rejonie ronda Dmowskiego. -
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-20 04:20:51)
Film z kanału Kuracyja o elektryfikacji WWK przed Wojną.
https://www.youtube.… -
#3
X. Piast II Chrobry
(2024-05-29 14:19:05)
"Od 9 czerwca pociągi WKD dojadą do Śródmieścia.
Od niedzieli, 9 czerwca pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej dojadą do stacji Warszawa Śródmieście WKD.
To efekt zakończenia prac na Dworcu Zachodnim i otwarciu peronów 1-3.
Na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Warszawa Reduta Ordona ruch odbywać się będzie po jednym torze.
Jeszcze kilka tygodni potrwają prace w obrębie peronu 1, przy skrajnym torze.
Prace powinny zakończyć w połowie sierpnia. Wówczas będzie możliwy ruch dwutorowy do stacji Warszawa Śródmieście WKD".
https://stooq.pl/n/?…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Śródmieście WKD