OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gościno – Kołobrzeg Wąskotorowy

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-11-03 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
38,320 39
 
   
  Jarogniew   (Z)
40,300
 
    41,930 42
 
   
  Charzyno   (Z)
45,650 46
 
    49,320 50
 
   
  Bezpraw   (Z)
50,900
 
   
  Zieleniewo   (Z)
52,830 53
 
   
  Radzikowo   (Z)
54,720 55
 
    56,400 57
 
    57,490 58
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #10 (odp. na #8) Prochiron (2025-08-09 14:01:03)
    Nie, Regiokarnet wystawi tylko konduktor Polregio. Bilet na rower jest całodzienny, pod warunkiem wpisania numeru karnetu jako nr biletu.
  • #11 Błażej Kopka (2025-08-09 21:49:41)
    No regiokarnet mi się nie opłaca organizacyjnie i finansowo w tym układzie. Turystyczny? Być może, ale też pytanie o rower - jeden bilet dziennie na wszystkie pociągi w danym dniu? A może na cały weekend jeden? Tak czy inaczej pojechałem, zobaczyłem i udało się faktycznie przejechać za 54,80 w jedną stronę mimo dwóch przewoźników. Z powrotem z powodu zawirowań po stronie PKP 1,9zł drożej (ale już nie wnikam dlaczego). A ile taki bilet wyjdzie w aplikacjach? Sprawdzał ktoś? Polecam :) Generalnie niezastąpiony kanał sprzedaży w takich podróżach to wyłącznie konduktor.
    Co do trasy rowerowej - bardzo przyjemna, korzystny profil jadąc od Karlina do Kołobrzegu. Ścieżka trochę podniszczona przez korzenie, ale tragedii nie ma. Ważne - 6km przed Gościnem ponad pół kilometra zwykłego szutru z wybojami. Podobnie Kołobrzeski odcinek, który obecnie jest ulicą Witosa (ścieżka nie jest tu oznaczona jako DDR). Śladów po linii w terenie nie napotkałem żadnych (oczywiście z wyjątkiem mostków, przepustów itd.).
  • #12 (odp. na #5) Ksawery Jakubek (2025-08-09 22:20:00)
    Jak przeszedłem cała tą drogę, szukając jakichś smaczków kolejowych, to jedyne co znalazłem to 3 dworce i mostek koło Zieleniewa. Nawet nasypów po peronach nie widać.
  • #13 (odp. na #11) X. Piast II Chrobry (2025-08-11 15:23:55)
    30 lat temu w Gościnie leżały jeszcze tory.
  • #14 (odp. na #8) Opolanin (2025-08-13 10:46:20)
    To tak w ramach ciekawostki z rowerem, jadąc PR+KŚ trzeba płacić osobno dla PR i osobno dla KŚ za rower. Taniej wychodzi jazda PKP IC.
  • #15 Błażej Kopka (2025-08-13 16:27:17)
    @Opolanin - a jaką drogą kupowałeś ten bilet? Nie chcę się wymądrzać, ale w przypadku KW honorowanie biletu nastąpiło w obie strony, choć faktycznie w PR konduktorka nie była pewna, czy tak będzie, ale powiedziałem, że skoro działało w jedną stronę, to powinno w obie. Jeśli dodatkowo taryfa kilometrowa w PR i KŚ jest taka sama (nie sprawdzałem), to wydaje mi się mało prawdopodobne, że zapłacił byś mniej za jazdę ickiem. Niestety, honorowania wspólnej taryfy nie zapewnia chyba żadna aplikacja i taka usługa jest dostępna tylko u obsługi pociągu, ewentualnie w kasie (ale tutaj różnie bywa). Daj przykład relacji, to policzymy. Mi jedynie, co drożej wyszło, to wydłużenie relacji w pociągu PR na stacji, gdzie była czynna kasa, a ja robiłem to w pociągu i za to (choć w sumie nie wiem czy za to) zapłaciłem +1,90 zł... Natomiast prawdą jest, że w aplikacjach relacja pociągami "osobowymi", a mieszanka z ickami potrafi wyjść zaskakująco podobnie, choć zawsze sprawę komplikuje rower. Inna sprawa, że jeszcze niedawno, w erze biletów taniomiastowych (czy jakoś tak) bilet na krótkie odległości potrafił być kilkadziesiąt procent tańszy od "osobówki", a już robiąc overbooking w taryfie WB wychodziły paradoksalne pod względem wysokości różnice na korzyść IC. Niestety, będzie już chyba rok z czasem jak to ukrócono.
  • #16 (odp. na #15) Opolanin (2025-08-16 07:14:30)
    Kasa biletowa, Opole-Katowice z rowerem pośpiechem wyszło gdzieś koło 2zł taniej niż osobowym, ponieważ tu trzeba było zapłacić osobno dla PR i KŚ za rower (bilet na osobę w IC bez żadnych promocji, na osobowy jeden na całą relację). No i nie ma konieczności kiblować 0,5 godziny w Gliwicach lub lecieć na złamanie karku między peronami, bo skomunikowania obecnie w Gliwicach to loteria. Trzeba korzystać, bo uśmiechnięty minister już zapowiedział podwyżkę na IC, no bo jak to pośpiechy mają czelność podbierać ludzi kolejkom wojewódzkim. Szkoda.
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2025-08-16 11:22:25)
    "Trzeba korzystać, bo uśmiechnięty minister już zapowiedział podwyżkę na IC, no bo jak to pośpiechy mają czelność podbierać ludzi kolejkom wojewódzkim." - przede wszystkim "podbieranie" tyczy się krótkich odcinków, z dobrą ofertą pociągów regionalnych i aglomeracyjnych, jak w przypadku Górnego Śląska. Jako osobę, kera często podróżuję na dystansie Wrocław - Katowice i na zod, drażni mnie, że na odcinku Kato - Gliwice ICek jest traktowany jako kolejka dojazdowa, bezto albo jest ścisk w korytarzach, albo nie ma możliwości zakupu miejsca siedzącego dla kogoś, fto chce podjechać np. z Krakowa do Wrocławia, abo jak jedziesz z kołem, to trzeba się wadzić z temi, kerzy zajmują miejsca z wieszakami. Nieraz i nie dwa osoba mająca bilet rowerowy musiała wołać kierownika pociągu. IC ma inkszą rolę do spełnienia, niż być kolejką dojazdową, bo jest jakiś problem podjechać Kolejami Śląskimi, z kilkoma przystankami więcej.
  • #18 Błażej Kopka (2025-08-16 13:42:03)
    Opole - Katowice widzę bilety na IC za 33zł. Bilet REGIO powinien kosztować wg taryfy 29,70. Ale w aplikacjach nie widziałem tańszego niż 34,40 (PR+KŚ). Jadąc przez Kędzierzyn różnica taryfowa IC/PR w zasadzie niezauważalna faktycznie. Ale to opcje bez roweru. Z rowerem w kombinacji PR+KŚ wychodzi mi 49,60 (opcja WB: 39,60 + rower 10,00), a IC wychodzi 43,10 (w tym rower 9,10). Natomiast w mojej ocenie powinieneś kupić bilet w kasie (nie wypowiadam się na temat automatów, bo te różnie funkcjonują i mają chyba ograniczoną liczbę stacji) w cenie 38,20 (29,70 + 8,50 rower) i bilet PR powinien być honorowany w KŚ. Tak jest w przypadku Wielkopolski i KW przynajmniej. Sprawdzałem na BILKOM na poniedziałek. KOLEO ma podobne ceny, ale u nich potrafi być różnica czy korzystasz z kompa, czy urządzenia mobilnego (na wzór pewnej platformy do rezerwacji hoteli na "B"). Oczywiście najlepiej kupić bilet u konduktora, ale nie wszędzie jest to możliwe bez dopłaty (bo czynna kasa na dworcu startowym), natomiast są relacje, na których nawet z dopłatą u konduktora (10 zł teraz zdaje się) i tak wyjdzie taniej niż przez aplikację. Polecam sobie sprawdzić relację Leszno - Kołobrzeg, jakie cuda wianki potrafią wyjść w aplikacjach. Dla lepszej zabawy proponuję patrzeć tylko na pociągi "osobowe". Natomiast dla mnie w takich przejazdach liczy się też komfort jazdy i jeśli IC nie wygeneruje super przewagi czasowej, to wybieram PR/kolejki marszałkowskie. Jadąc z dużym rowerem są dużo wygodniejsze dla mnie - szczególnie niektóre bardzo dobre moderny EN57 (np. PR Szczecin wystawia bardzo fajny skład latem na "Muszelkę" z Poznania do Kołobrzegu. PR Poznań ma trochę inne składy, ale też fajne. Niestety KW tyle miejsc w elfach na rowery nie proponują...
  • #19 (odp. na #18) Opolanin (2025-08-18 09:19:42)
    Błażej - z KD nie ma problemu, oni uznają bilet PR na rower, KŚ strzeliło focha i musisz im zapłacić osobno. Dwa razy dopytywałem jedną z najbardziej ogarniętych kasjerek w Opolu (najmądrzejsza jest w IC, ale nierozmowna) i to nie błąd - tak jest od kiedy jest obowiązkowa rezerwacja u nich. Szkoda, że PR nie jeździ z Kędzierzyna do Katowic.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gościno – Kołobrzeg Wąskotorowy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...