Linia Gościno – Kołobrzeg Wąskotorowy
Ostatnia zmiana: 2024-11-03 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#10
(odp. na #8)
Prochiron
(2025-08-09 14:01:03)
Nie, Regiokarnet wystawi tylko konduktor Polregio. Bilet na rower jest całodzienny, pod warunkiem wpisania numeru karnetu jako nr biletu.
-
#11
Błażej Kopka
(2025-08-09 21:49:41)
No regiokarnet mi się nie opłaca organizacyjnie i finansowo w tym układzie. Turystyczny? Być może, ale też pytanie o rower - jeden bilet dziennie na wszystkie pociągi w danym dniu? A może na cały weekend jeden? Tak czy inaczej pojechałem, zobaczyłem i udało się faktycznie przejechać za 54,80 w jedną stronę mimo dwóch przewoźników. Z powrotem z powodu zawirowań po stronie PKP 1,9zł drożej (ale już nie wnikam dlaczego). A ile taki bilet wyjdzie w aplikacjach? Sprawdzał ktoś? Polecam :) Generalnie niezastąpiony kanał sprzedaży w takich podróżach to wyłącznie konduktor.
Co do trasy rowerowej - bardzo przyjemna, korzystny profil jadąc od Karlina do Kołobrzegu. Ścieżka trochę podniszczona przez korzenie, ale tragedii nie ma. Ważne - 6km przed Gościnem ponad pół kilometra zwykłego szutru z wybojami. Podobnie Kołobrzeski odcinek, który obecnie jest ulicą Witosa (ścieżka nie jest tu oznaczona jako DDR). Śladów po linii w terenie nie napotkałem żadnych (oczywiście z wyjątkiem mostków, przepustów itd.). -
#12
(odp. na #5)
Ksawery Jakubek
(2025-08-09 22:20:00)
Jak przeszedłem cała tą drogę, szukając jakichś smaczków kolejowych, to jedyne co znalazłem to 3 dworce i mostek koło Zieleniewa. Nawet nasypów po peronach nie widać.
-
#13
(odp. na #11)
X. Piast II Chrobry
(2025-08-11 15:23:55)
30 lat temu w Gościnie leżały jeszcze tory.
-
#14
(odp. na #8)
Opolanin
(2025-08-13 10:46:20)
To tak w ramach ciekawostki z rowerem, jadąc PR+KŚ trzeba płacić osobno dla PR i osobno dla KŚ za rower. Taniej wychodzi jazda PKP IC.
-
#15
Błażej Kopka
(2025-08-13 16:27:17)
@Opolanin - a jaką drogą kupowałeś ten bilet? Nie chcę się wymądrzać, ale w przypadku KW honorowanie biletu nastąpiło w obie strony, choć faktycznie w PR konduktorka nie była pewna, czy tak będzie, ale powiedziałem, że skoro działało w jedną stronę, to powinno w obie. Jeśli dodatkowo taryfa kilometrowa w PR i KŚ jest taka sama (nie sprawdzałem), to wydaje mi się mało prawdopodobne, że zapłacił byś mniej za jazdę ickiem. Niestety, honorowania wspólnej taryfy nie zapewnia chyba żadna aplikacja i taka usługa jest dostępna tylko u obsługi pociągu, ewentualnie w kasie (ale tutaj różnie bywa). Daj przykład relacji, to policzymy. Mi jedynie, co drożej wyszło, to wydłużenie relacji w pociągu PR na stacji, gdzie była czynna kasa, a ja robiłem to w pociągu i za to (choć w sumie nie wiem czy za to) zapłaciłem +1,90 zł... Natomiast prawdą jest, że w aplikacjach relacja pociągami "osobowymi", a mieszanka z ickami potrafi wyjść zaskakująco podobnie, choć zawsze sprawę komplikuje rower. Inna sprawa, że jeszcze niedawno, w erze biletów taniomiastowych (czy jakoś tak) bilet na krótkie odległości potrafił być kilkadziesiąt procent tańszy od "osobówki", a już robiąc overbooking w taryfie WB wychodziły paradoksalne pod względem wysokości różnice na korzyść IC. Niestety, będzie już chyba rok z czasem jak to ukrócono.
-
#16
(odp. na #15)
Opolanin
(2025-08-16 07:14:30)
Kasa biletowa, Opole-Katowice z rowerem pośpiechem wyszło gdzieś koło 2zł taniej niż osobowym, ponieważ tu trzeba było zapłacić osobno dla PR i KŚ za rower (bilet na osobę w IC bez żadnych promocji, na osobowy jeden na całą relację). No i nie ma konieczności kiblować 0,5 godziny w Gliwicach lub lecieć na złamanie karku między peronami, bo skomunikowania obecnie w Gliwicach to loteria. Trzeba korzystać, bo uśmiechnięty minister już zapowiedział podwyżkę na IC, no bo jak to pośpiechy mają czelność podbierać ludzi kolejkom wojewódzkim. Szkoda.
-
#17
(odp. na #16)
wasiukibic
(2025-08-16 11:22:25)
"Trzeba korzystać, bo uśmiechnięty minister już zapowiedział podwyżkę na IC, no bo jak to pośpiechy mają czelność podbierać ludzi kolejkom wojewódzkim." - przede wszystkim "podbieranie" tyczy się krótkich odcinków, z dobrą ofertą pociągów regionalnych i aglomeracyjnych, jak w przypadku Górnego Śląska. Jako osobę, kera często podróżuję na dystansie Wrocław - Katowice i na zod, drażni mnie, że na odcinku Kato - Gliwice ICek jest traktowany jako kolejka dojazdowa, bezto albo jest ścisk w korytarzach, albo nie ma możliwości zakupu miejsca siedzącego dla kogoś, fto chce podjechać np. z Krakowa do Wrocławia, abo jak jedziesz z kołem, to trzeba się wadzić z temi, kerzy zajmują miejsca z wieszakami. Nieraz i nie dwa osoba mająca bilet rowerowy musiała wołać kierownika pociągu. IC ma inkszą rolę do spełnienia, niż być kolejką dojazdową, bo jest jakiś problem podjechać Kolejami Śląskimi, z kilkoma przystankami więcej.
-
#18
Błażej Kopka
(2025-08-16 13:42:03)
Opole - Katowice widzę bilety na IC za 33zł. Bilet REGIO powinien kosztować wg taryfy 29,70. Ale w aplikacjach nie widziałem tańszego niż 34,40 (PR+KŚ). Jadąc przez Kędzierzyn różnica taryfowa IC/PR w zasadzie niezauważalna faktycznie. Ale to opcje bez roweru. Z rowerem w kombinacji PR+KŚ wychodzi mi 49,60 (opcja WB: 39,60 + rower 10,00), a IC wychodzi 43,10 (w tym rower 9,10). Natomiast w mojej ocenie powinieneś kupić bilet w kasie (nie wypowiadam się na temat automatów, bo te różnie funkcjonują i mają chyba ograniczoną liczbę stacji) w cenie 38,20 (29,70 + 8,50 rower) i bilet PR powinien być honorowany w KŚ. Tak jest w przypadku Wielkopolski i KW przynajmniej. Sprawdzałem na BILKOM na poniedziałek. KOLEO ma podobne ceny, ale u nich potrafi być różnica czy korzystasz z kompa, czy urządzenia mobilnego (na wzór pewnej platformy do rezerwacji hoteli na "B"). Oczywiście najlepiej kupić bilet u konduktora, ale nie wszędzie jest to możliwe bez dopłaty (bo czynna kasa na dworcu startowym), natomiast są relacje, na których nawet z dopłatą u konduktora (10 zł teraz zdaje się) i tak wyjdzie taniej niż przez aplikację. Polecam sobie sprawdzić relację Leszno - Kołobrzeg, jakie cuda wianki potrafią wyjść w aplikacjach. Dla lepszej zabawy proponuję patrzeć tylko na pociągi "osobowe". Natomiast dla mnie w takich przejazdach liczy się też komfort jazdy i jeśli IC nie wygeneruje super przewagi czasowej, to wybieram PR/kolejki marszałkowskie. Jadąc z dużym rowerem są dużo wygodniejsze dla mnie - szczególnie niektóre bardzo dobre moderny EN57 (np. PR Szczecin wystawia bardzo fajny skład latem na "Muszelkę" z Poznania do Kołobrzegu. PR Poznań ma trochę inne składy, ale też fajne. Niestety KW tyle miejsc w elfach na rowery nie proponują...
-
#19
(odp. na #18)
Opolanin
(2025-08-18 09:19:42)
Błażej - z KD nie ma problemu, oni uznają bilet PR na rower, KŚ strzeliło focha i musisz im zapłacić osobno. Dwa razy dopytywałem jedną z najbardziej ogarniętych kasjerek w Opolu (najmądrzejsza jest w IC, ale nierozmowna) i to nie błąd - tak jest od kiedy jest obowiązkowa rezerwacja u nich. Szkoda, że PR nie jeździ z Kędzierzyna do Katowic.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Gościno – Kołobrzeg Wąskotorowy