Linia Brzeźno Człuchowskie – Wierzchowo Człuchowskie
Ostatnia zmiana: 2023-12-14 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
WitoldGruszczyński
(2024-05-26 21:27:22)
Ciekawe, jaki będzie vmax na tych łukach między Wierzchowem a Człuchowem... Wyłączanie ruchu między Wierzchowem a Chojnicami w obliczu przyszłej elektryfikacji jest idiotyzmem dla pociągów ekspresowych i towarowych. Puszczenie pospiesznych tą łącznicą może być jednak dobrym pomysłem przy zachowaniu trasy przez Moszczenicę.
-
#3
wasiukibic
(2024-05-26 22:03:09)
Jaki jest sens istnienia obecnie tej łącznicy w czasach, gdy Ostbahn i 210 nie są odcięte od węzła chojnickiego granicą państwa?
-
#4
Błażej Kopka
(2024-05-27 16:05:14)
Tak jak wspomniałem, łącznica pójdzie innym śladem. Trafiłem w necie na mapkę okolic Człuchowa z uwzględnieniem tej łącznicy, obwodnicy drogowej itd, ale sam autor wrzucił ją tylko jako ciekawostkę i sam nie był pewien, czy będzie to wariant realizowany, więc chyba nie ma jej co linkować.
Generalnie w Człuchowie linia ma wchodzić w LK210 od zachodu - a nie od wschodu jak kiedyś. Czyli można by wygenerować relację z Chojnic (lub dowolnej wcześniejszej stacji z tego kierunku) do Piły i dalej na południe w kierunku Poznania, ale z uwzględnieniem jazdy przez Człuchów i to bez zmiany czoła. Nie wiem tylko, czy w tym układzie nie z pominięciem Moszczenicy. Oczywiście politycznym obiecankom w Człuchowie nie było końca i obiecano na tej łącznicy nawet 4 TLK (nie jestem pewien, czy na całym Ostbahnie jest w ogóle tyle par icków). -
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2024-06-16 16:59:57)
W województwie nie potrafią ogarnąć odbudowy rozebranych linii do Chełmna, Żnina, czy Golubia-Dobrzynia, tudzież budowy nowej linii do Koronowa, a chcą odbudowywać łącznicę, powstałą w latach międzywojennych, bo węzeł chojnicki został odcięty od sieci DRG. Żałosne.
-
#6
Witold Gruszczyński
(2024-06-16 18:43:41)
Jeszcze raz panie wasiu, bo widzę że się nie rozumiemy.
1. Ani Człuchów ani Chojnice nie są w wyżej wymienionym województwie kujawsko-pomorskim, tylko w pomorskim.
2. Łącznica będzie biegła od Wierzchowa do Człuchowa. Pociągi zamiast relacją Lipka - Bukowo - Wierzchowo - Moszczenica - Chojnice, jeździć będą trasą Lipka - Bukowo - Wierzchowo - Człuchów - Brzeźno - Chojnice.
Czyli, Chojnice nie zostaną odcięte tylko czas dojazdu wydłuży się o 5 min, za godziwą cenę skomunikowania Człuchowa ze światem.
(aha, i linia przez Moszczenicę zostaje, także pewnie po elektryfikacji i tak ekspresy i towary będą omijać ten bajpas. -
#7
(odp. na #6)
wasiukibic
(2024-06-16 19:07:29)
1. Moja pomyłka. Isto - pomorskie.
2. Przez Człuchów obecnie przebiega używana linia kolejowa, czynna w ruchu pasażerskim, łącząca miasteczko z resztą Polski poprzez duże węzły kolejowe w Chojnicach i Szczecinku. Godziwe połączenie Człuchowa można by uzyskać np. poprzez zwiększenie liczby kursów między Chojnicami, a Szczecinkiem i tam skomunikowanie z pociągami jadącymi dalej, obecnie jest to 5 par bezpośrednich pociągów relacji Chojnice - Szczecinek, no błagam, co to za oferta? O pociągach dalekobieżnych IC już nie wspomnę - zapewne przez brak taboru spalinowego. Tymczasem nawet jak sobie lukniemy na pomorskie, wywołane do tablicy - całkiem niedaleko mamy Bytów, kery od lat nie może doczekać się remontu linii Lipusz - Korzybie, celem faktycznej likwidacji wykluczenia miasta odciętego obecnie od kolejowych przewozów pasażerskich, a wszystko wskazuje na to, że przez następne lata nic się w tej materii nie zmieni i będzie przerzucanie się odpowiedzialnością PLK z samorządem i vice versa. -
#8
Błażej Kopka
(2024-06-17 18:43:44)
Tu idea jest taka, żeby "wpleść" niemały przecież Człuchów i leżący tak blisko w Ostbahn bez konieczności przesiadek. Idea słuszna, o ile na tym Ostbahnie faktycznie byłby spory ruch, który dałby mieszkańcom Człuchowa nowe szanse i jakość podróży. Tymczasem z Chojnic w kierunku Piły jedzie również tylko 5 par + jedno TLK (nomen omen TLK jedzie w porównywalnym czasie i pieniądzach, co PR na tym odcinku). No ale nikt tyle nie da, co jeden polityk z drugim obieca. Bez rewolucji w przewozach na Ostbahnie jakiekolwiek zmiany jego przebiegu to farsa...
-
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2024-06-17 19:15:12)
Człuchów - 13,5 tysiąca mieszkańców, dostępne w kolejowej komunikacji pasażerskiej. Dostępność można łatwo poprawić poprzez zwiększenie liczby par pociągów na odcinku Szczecinek - Chojnice, niekoniecznie inwestując dziesiątki melonów w budowę nowego toru.
Bytów - 16,5 tysiąca mieszkańców, niedostępne w kolejowej komunikacji pasażerskiej. Infrastruktura wymaga remontu, nie ma na to kasy i ciągłe przepychanki, kto ją ma wyłożyć. Do d... z taką ideą. Podobny syf, jak pakowanie kasy w odcinek Przemyśl - Malhowice, a do takiego Horyńca pociągi ledwo się toczą. -
#10
Błażej Kopka
(2024-06-17 20:06:03)
Nie - no ja się generalnie zgadzam. Zwyczajnie staram się zrozumieć w ogóle ten pomysł, ale na chwilę obecną go nie rozumiem. Ale jakby faktycznie na tej łącznicy pojawiło się nagle (nie wiem skąd/dokąd) 4 pary TLK plus ileś tam dodatkowych PR to byłbym w stanie zrozumieć zabiegi Człuchowa o taką zmianę przebiegu. Tylko właśnie taka kolejność by mnie interesowała - najpierw naprawdę super oferta na Ostbahnie, a dopiero potem zastanawianie się, czy warto zmienić jej przebieg o "pętelkę Człuchowską". Bo niestety przesiadek nikt w Polsce nie lubi. A wzbogacenie oferty to plus dla wszystkich. A to, że jest dużo więcej ważniejszych rzeczy do zrobienia - no cóż - to już temat na inną dyskusję, która raczej nic tu nie wniesie.
-
#11
Mikol74
(2025-04-25 16:57:30)
Przejście szlakiem dawnego torowiska https://youtu.be/2u9…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Brzeźno Człuchowskie – Wierzchowo Człuchowskie