Linia Gołańcz – Chodzież (378)
Ostatnia zmiana: 2023-12-03 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#21
(odp. na #20)
Maciej
(2021-07-12 12:02:27)
Najpierw przeobrazili gminę Margonin i okolice w ogromną fabrykę (farma wiatrowa), zmieniając jej charakter. Teraz ugruntowali stan wykluczenia komunikacyjnego... Cóż, będą różne opinie i podejścia do tematu (o gustach się nie dyskutuje). Dla mnie to, co zrobili z gm. Margonin, jest po prostu barbarzyństwem. Pewnego rodzaju papierkiem lakmusowym podobnych działań może być utrata wartości działek rekreacyjnych i budowlanych na danym obszarze. Osobiście, na pewno nie chciałbym odpoczywać w fabryce, dodatkowo odciętej od komunikacji zbiorowej. W końcu kiedyś, jak Bóg da, będę osobą starszą, która niekoniecznie skorzysta z własnego auta...
-
#22
Prochiron
(2021-10-29 17:33:59)
#21 Nie jestem entuzjastą wiatraków, głównie z powodów krajobrazowych, ale nie ma sensu histeryzować na ich punkcie. Jestem świeżo po odwiedzinach w gminie Margonin i przy obecnym zagęszczeniu wiatraków wrażenia estetyczne są rzeczywiście wątpliwie, jednak turystów przyciąga przede wszystkim jezioro w Margoninie, w rejonie którego akurat wiatraków nie ma, więc nie mogą razić turystów. Zwracam też uwagę, że już od dobrych kilku lat praktycznie całe polskie pobrzeże jest jednym wielkim wiatrakowiskiem i nie wpływa to ujemnie na ruch turystyczny w regionie.
Co do samej LK 378 - jestem świeżo po przejechaniu istniejącego odcinka z Grabowa do Gołańczy i jedyny jego minus to niewielka długość, która ma być ponoć docelowo zwiększona o odcinek do Margonina. Liczę po cichu na to, że kiedyś pociągną temat do samej Chodzieży. Wygodniej jest startować z Gołańczy - jest spora różnica w nachyleniu na korzyść kierunku wschód-zachód.
Odbudowa tej linii dla ruchu kolejowego wygląda na sentymentalną mrzonkę i nic ponadto. Potrzebny byłby chyba jakiś katarski miłośnik polskiego kolejnictwa, który dla zabawki wyłożyłby paręset milionów na odbudowę połączenia, bo ja wiem, Bydgoszcz-Chodzież, czy coś w tym rodzaju. Jeśli w Wielkopolsce tyle trudu przysparza puszczenie pociągów do Śremu czy Gostynia, to jak tu mówić o takiej nitce pajęczej łączącej trzy miasteczka? -
#23
(odp. na #22)
Paweł Śliwiński
(2021-10-29 21:22:31)
Gdybym był multimiliarderem to by była jedna z moich pierwszych inwestycji, ale że nie jestem, to nic nie zrobię. Bardzo bym chciał, i z tego co rozmawiałem z wieloma ludźmi, to społeczność też, ale z perspektywy czasu to jest niemożliwe po prostu. Przykre, ale prawdziwe :(
-
#24
Prochiron
(2021-10-29 22:22:18)
Ja dysponując petrodolarami w pierwszej kolejności machnąłbym łącznicę ze Śremu do Gostynia i podpiął prąd, żeby składy mogły sunąć prosto z Poznania :P A poważnie mówiąc: oczywiście zawsze znalazłoby się grono podróżnych na każdą linię, szkopuł w tym, że można to powiedzieć o dokładnie każdej miejscowości, gdzie jest jakikolwiek ruch i życie. Ja tam się cieszę że jest chociaż kilka lokalnych połączeń w regionie.
-
#25
blakop
(2021-10-31 01:29:26)
Nie bardzo rozumiem - jaka łącznica ze Śremu do Gostynia, skoro do Śremu nie ma kolei??? I wcale nie jest powiedziane czy kiedykolwiek będzie. A Gołańcz - Chodzież - co by tu miało jeździć? Tu nawet SA 105 to chyba za dużo...
-
#26
Prochiron
(2021-10-31 09:24:26)
#25 Podejrzewam że na tej linii byłby nawet kłopot z zapełnieniem tramwaju ;) Co do Śremu to zabawa w fantastykę z mojej strony, być może gdyby Niemiec pobudował jedną nitkę łączącą oba miasta zamiast dwóch osobnych byłoby teraz łatwiej wznowić ruch pod kątem ekonomicznym.
-
#27
Paweł Śliwiński
(2021-11-01 01:33:16)
Do komentarza #24: Każdy ma swoje potrzeby hah, pomimo że 378 nie będzie rentowna, to tak czy tak marzenia mogą być ;)
Do #25: SA105 ze spokojem by się zapełnił, na pewno w wakacje. Zrobiłem prywatną ankietę na 50 osób (i nie byli to mikole ;) ), każdy opowiedział się za tym że jeździłby tą liną, chociażby do Margonina. Wielu mieszkańców Chodzieży jeździ tam na wakacje nad jezioro, i osoby niezmotoryzowane mają problem się tam dostać (pomijając to że rozkład jazdy JanBusów to jest komedia). Niestety, jak wspomniałem 378 na zawsze będzie tylko marzeniem (chyba że zostanę multimiliarderem :P ) -
#28
Prochiron
(2021-11-01 13:28:38)
Ruch turystyczny/sezonowy to inna rozmowa, ale do tego celu linia byłaby musiała istnieć i być w użytkowalnym stanie, jak do Łagowa.
-
#29
Paweł Śliwiński
(2021-12-21 20:32:46)
Między Szamocinem a granicą z gminą Margonin (okolice Młynar Chodz.), na przełomie listopada i grudnia została wybudowana ścieżka rowerowa. Proszę o aktualizację statusu.
https://chodziez.nas… -
#30
Paweł Śliwiński
(2022-05-28 23:10:04)
28.05, dzisiaj mija 34 lata od zawieszenia ruchu pasażerskiego, oraz od wykolejenia w Szamocinie. Na łuku od strony Margonina, czyli w miejscu gdzie się wykoleił skład stoi 5 nagrobków, czyżby ktoś tam zginął? Jak tam będę, to wrzucę zdjęcie na OBK.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Gołańcz – Chodzież (378)