Linia Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)
Ostatnia zmiana: 2025-08-15 (historia)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#18
Błażej Kopka
(2022-04-20 18:59:40)
No to teraz ten wyremontowany odcinek zostanie rozebrany, wynika z najnowszych informacji :)
-
#19
113
(2022-04-20 20:44:00)
@Błażej Kopka: Z jakich informacji?
-
#20
Błażej Kopka
(2022-04-20 21:14:49)
Ano takich, że bodajże wczoraj, czy nawet dzisiaj Pinokio ogłosił zwiększenie nakładów na "Kolej+" i ogłosił również 34 z 47 projektów które zakwalifikowały się do realizacji przez PKP PLK. W Wielkopolsce zakwalifikowano wszystkie 5 projektów - w tym linię do Czarnkowa. Zakładany projekt zakłada linię na 120km/h, a to będzie wymagało nowego podtorza (teraz zrobiono tylko na 60km/h) - czyli obecne idzie do rozbiórki. Jest duża szansa na to, że po ostatnim remoncie nie zdąży tu nic przejechać, a tor zostanie rozebrany - brawo PKP PLK :)
-
#21
wasiukibic
(2022-04-20 22:30:05)
A mało to było linii, na których jeszcze pod koniec lat 80. XX wieku wymieniono nawierzchnię, aby je w kilka lat później zamknąć? Tajemnicą poliszynela jest to, że PLK i MI lubią się chwalić miliardami złotówek wpompowanych w infrastrukturę kolejową, a to czy zostały one zainwestowane z głową, tam gdzie jest to faktycznie potrzebne, to już inna kwestia. A to, że wiele projektów wyleciało z listy, bo biednych samorządów nie stać było na wkład własny, o tym się nie wspomni. W Dzienniku Telewizyjnym słupki będą wyglądać ładnie. Nieraz o tym pisałem, że założenie programu Kolej+ jest słuszne, ale diabeł tkwi w szczegółach.
-
#22
Błażej Kopka
(2022-04-20 23:19:10)
To, że się linię remontuje, a potem nic po niej nie jedzie to już faktycznie nie raz było. Ale to, że się ją remontuje, a potem w przeciągu powiedzmy dwóch lat i tak się ją rozbiera i... buduje od nowa to raczej trudno przykładów szukać.
-
#23
Человек с Украины
(2022-05-22 11:57:16)
Эта линия - неплохой маршрут для экотуризма (велосипед, приспособленный для движения по железнодорожной колее. Во многих странах это популярный вид туризма и технического творчества.
-
#24
Sławek
(2022-05-25 07:14:49)
Вот именно...
-
#25
Marek
(2022-10-22 12:32:32)
Przecież mogą wygładzić te nasypy, albo zrobić nad drogą w Czarnkowie most podnoszony. Jakby im się chciało, to by zrobili.
-
#26
Błażej Kopka
(2022-10-25 21:54:16)
Co zrobić? Co wygładzić? Most zwodzony??? A nie lepiej wszystko w tunel wpuścić pod miejscowością jak w Warszawie? Co - Warszawa może mieć, a Czarnków nie?
Eh... W Wyborczej był teraz jakiś artykuł o braku kasy na rewitalizację linii - niestety z płatnym dostępem, więc nie wiem o czym traktował. -
#27
Błażej Kopka
(2023-12-07 19:08:39)
Linia na każdym odcinku ma podwójną numerację, w dodatku przejętą po innych historycznych liniach czasami, dlatego podobno po potencjalnej rewitalizacji Wągrowiec - Czarnków (przez Rogoźno) przejmie w całości nr 236. Chyba :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)