Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) |
Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Łukasz Kiąca
(2017-05-16 14:43:24)
Przejazd pociągu rozkładowego na odcinku Śrem-Czempiń w 1990 r. https://www.youtube.…
#2
Michał Żarnowski
(2017-05-31 23:54:23)
Obecnie linia nie przejezdna na odcinku od Czempinia do Śremu oraz dalej do Książa Wielopolskiego. Za rozjazdem do fabryki mebli w Psarskim stoi tarcza D1. Natomiast od okolic Panienki do prawie Książa Wielkopolskiego kursują drezyny. Tutaj więcej informacji https://www.facebook…
#3(odp. na #2)
wasiukibic
(2017-06-02 08:46:37)
I pomyśleć, że do Odlewni w Śremie jeździły kiedyś kilkudziesięciowagonowe składy towarowe. Szkoda, bo wydawało się, że obecność tak dużego zakładu gwarantuje stabilność w ruchu towarowym na odcinku Czempiń - Śrem.
#4(odp. na #2)
Damian Ratajczak
(2017-11-16 18:08:43)
drezyny kursują od Mieszkowa do Panienki, w planach jest dotarcie dopiero do Książa Wlkp.
#5
Mir
(2018-11-07 09:55:57)
O tak!!!! Wspaniała wiadomość! Yeah!
#6
Maciej
(2018-11-07 13:22:48)
Świetna wiadomość! Czekam na odcinek Śrem - Mieszków.
#7
Michał Żarnowski
(2020-06-03 19:44:30)
Kolejna dobra informacja dotycząca tej linii: http://www.srem.pl/A…
Jeszcze dodam, że prawdopodobnie odcinek Śrem - Mieszków będzie wpisany do planu transportowego województwa.
#8
Watermarines
(2021-09-05 21:05:46)
Huh kolej+, rzecz której dałem nadzieję na odbudowę kolei, a to był tylko świstek wyborczy...
#9
Błażej Kopka
(2021-12-18 19:57:11)
Czy na odcinku Śrem - Czempiń linia w ogóle jeszcze należy do PKP, czy jest już skreślona? Bo na tej mapie tego odcinka już nie ma: https://www.plk-sa.p…
#10
Michał
(2023-03-22 15:18:51)
Jest przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na linię 369 odcinek Czempiń - Śrem. Niestety, przystanki Śrem Odlewnia oraz Śrem Wschód nie powstaną. https://platformazak…
#11
Błażej Kopka
(2023-03-22 17:15:56)
Ogłoszono przetarg na dokumentację projektową Śremu. Projekt ma powstać wg wariantu W4, czyli z elektryfikacją i przesunięciem DW310 od osi toru. W samym Śremie nie zdecydowano się na przedłużanie linii w kierunku odlewni z uwagi na planowaną rozbudowę układu ulicznego w mieście.
#12
ROPA Poznan
(2023-03-22 17:48:59)
Od samego początku byłem przeciwny odnowieniu tej linii. Utwierdzili mnie mieszkańcy, z którymi rozmawiałem. Oni byli za nowym połączeniem z Poznaniem przez Kórnik. Bliżej bo 2/3 odcinka jest już używane/Kórnik-Poznań/, a dużo ludzi pracuje w Raben Gądki. Wybrano wariant przez Czempiń. Oby były połączenia bezpośrednie, aż do Poznania bez zbędnej przesiadki w Czempiniu. Jestem ciekaw czy rozmawiano z mieszkańcami jaki wariant jest dla nich ważniejszy. Pewnie oba, ale to nierealne.
#13(odp. na #12)
wasiukibic
(2023-03-22 19:29:50)
To, o czym Pan pisze, jest de facto brakującym wylotem z Poznania na Kórnik, Śrem i dalej do Gostynia, Miejskiej Górki, aż do Rawicza, stanowiący alternatywny ciąg komunikacyjny z Wrocławia do Poznania. W obecnych realiach raczej z gatunku sci-fi, ale jakby spojrzeć na to na chłodno - zamiast odtwarzania dwóch ogryzków powstałych jeszcze w realiach II Rzeszy, mielibyśmy istotny element sieci i włączenie do niej dwóch ośrodków powiatowych i kilku gminnych, odpowiadających obecnym potrzebom transportowym. No bo kto przy zdrowych zmysłach pojedzie z Gostynia do Poznania z przesiadką w Lesznie? Takie połączenia już były i cieszyły się znikomym zainteresowaniem, mimo że jeszcze pod koniec lat 90. była całkiem przyzwoita oferta na odcinku Jarocin - Leszno, to i tak z pociągów korzystano w dojazdach do pracy/szkół w Jarocinie, Gostynie i Lesznie, czego sam byłem świadkiem obserwując wymianę pasażerów na poszczególnych stacjach/przystankach. Podobni sprawa ma się z Czarnkowem - robienie jakichś zawijasów po Rogoźnach, zamiast skierowanie toru nowym śladem przez Obrzycko, do Szamotuł. Ktoś powie - ale to są koszta! No dobra - ale chcemy zrobić coś porządnego, czy jak zwykle poczęstować ludzi byle gównem, byle tylko fajnie to wyglądało w mediach.
#14(odp. na #13)
Prochiron
(2023-03-22 20:20:29)
Uważam, że połączenie Gostyń - Leszno będzie miało przede wszystkim charakter lokalny na podobnej zasadzie, jak dziś Leszno - Wolsztyn, z kolei do Poznania Gostynianie nadal będą jeździć autobusami. Zbudowanie jednej linii łączącej Poznań ze Śremem i Gostyniem to najlogiczniejsze i dość oczywiste wyjście (możliwe byłoby podłączenie do kolei bardzo popularnego letniska w Zaniemyślu), jednak koszty takiej inwestycji byłyby w dzisiejszych warunkach astronomiczne. Skoro 0,6 miliarda ma kosztować Turek, to tutaj rozmawialibyśmy o kwotach rzędu rocznych wydatków budżetowych na tvp albo i większych. Należy mieć na względzie, że teren na północ od Gostynia jest mocno pofalowany, co mogłoby mnożyć koszty inżynieryjne, a do tego konieczny byłby nowy most na Warcie. To są koszty wymagające inwestycji na szczeblu rządowym, a dotyczą w gruncie rzeczy lokalnej komunikacji w jednym z kilkunastu regionów kraju. Dodatkowo byłby ogromny problem z wygospodarowaniem miejsca na linię w rejonie Kórnika, gdzie zabudowa jest już teraz bardzo gęsta, a ceny nieruchomości wysokie. Krótko mówiąc - marzenia ściętej głowy, a szkoda, bo gdyby takie połączenie powstało sto lat temu, to nikt by nigdy nie rozmawiał o jego zamknięciu.
#15
Błażej Kopka
(2023-03-22 22:19:11)
Pamiętam relacje prasowe z konsultacji społecznych na etapie opracowywania wstępnego studium dla tej linii. Zainteresowanie praktycznie zerowe.
Skoro ma być drut, to zapewne połączenia bezpośrednie do Poznania w założeniu są, tylko ciągle zapominamy o jednym - Śrem ma naprawdę dobre połączenie drogowe z Poznaniem i kolej nie będzie tu wielką konkurencją. To prędzej już Czarnków czy Międzychód miałby koleją lepiej. Tylko pytanie - czy tam naprawdę jest aż takie codzienne i stałe ciążenie do Poznania? Mam wątpliwości.
No ale skoro większość osób chce tutaj, aby znów jak kiedyś kolej łączyła każdą wioskę...
Wielkim problemem programu Kolej+ (przynajmniej w WLKP) jest taka trochę na siłę chęć wykreowania pociągów w relacji prowincja-stolica województwa bez przesiadki. Moim zdaniem jeśli do tego dojdzie to będzie katastrofa. Bo pytanie - jaki ruch wygeneruje odcinek Śrem-Czempiń (nawet w godzinach szczytu)? Na trójczłonowy EZT? Żeby tylko. Tylko w Czempiniu ten pociąg na dalszej drodze do Poznania zmienia się w zwykły pociąg aglomeracyjny PKM i jakikolwiek trójczłon na tym odcinku to będzie armagedon dla pasażerów. Tak samo zresztą będzie z Międzychodem. Kto kiedykolwiek lubuskim linkiem np z Wronek do Krzyża jechał ten się w cyrku nie śmieje. Rozkład trzeba będzie na liniach podmiejskich analizować pod kątem tego jaki przewoźnik w jakiej relacji jedzie, bo szansa na to, że w Rokietnicy czy Luboniu do pociągu już nie wsiądziemy będzie realna :)
To jest chory i beznadziejny pomysł, żeby łączyć relacje na takich liniach moim zdaniem. Zresztą - historycznie na tych odcinkach relacje do Poznania (bezpośrednie) były wyjątkami od reguły.
#16
ROPA Poznan
(2023-03-22 22:33:01)
Poprzednicy w dyskusji, macie racje. Tylko mieszkańcy Śremu dojeżdżaja do pracy przez Kórnik. Nie zgadzam sie z BK ze jest dogodna droga ze Śremu, bo to nie w tym rzecz. Rzecz jest w tym, ze oni chca zostawić samochody w domu a dojeżdżać pociagiem. Jak widac nie ma na to szans. Później widzimy, ze trasa z Kórnika do Poznania jest najbardziej zatłoczona i nie ma dnia aby nie było stłuczki. Może kiedyś zbudują wieloosobowe drony i problem sie rozwiąże.
#17
et21
(2023-03-22 22:48:38)
Ta komunikacja publiczna jest przyczyną tłoku w komunikacji publicznej... kolejna złota myśl ,,ekspertów'' rodem z PKP. Problemem jest myślenie decydentów z UM, że od docinania kołderka zrobi się dłuższa.
#18
wasiukibic
(2023-03-22 23:08:38)
Śrem liczy sobie prawie 30 tysięcy mieszkańców, to więcej niż położony w podobnej odległości od Poznania - Kościan, a jakie tam jest obłożenie składów pasażerskich, było już pisane - duże. To gdzie niby Śrem ma ciążyć, jak jego położenie jest podobne? Do Warszawy, czy do Wrocławia? I skoro stwierdzono, że na tyle duże miasto powinno mieć połączenie kolejowe ze stolicą województwa, warto zrobić to jak Pan Bóg przykazał, a nie sztuka dla sztuki, oby było cokolwiek, kasa wydana i można przeciąć wstęgę. Ja wiem, że są to ino takie luźne dywagacje, ale nie kupuję argumentu kosztowego, skoro robi się jednocześnie dwa ogryzki, z czego jeden będzie połączeniem z Poznaniem tylko z nazwy (Gostyń), a drugi nie do końca wiadomo, jak ugryźć organizacyjnie, bo zarówno puszczanie krótkiego, bezpośredniego składu do Śremu jest obarczone wadami jak przesiadki w Czempiniu na pociąg załadowany przez Kościan i wszystkie miejscowości po drodze.
#19
Błażej Kopka
(2023-05-16 17:18:33)
Otwarto oferty na przygotowanie projektu. Z siedmiu ofert wszystkie w budżecie - niektóre nawet w okolicach połowy budżetu co ciekawe. Ciekaw jestem tego projektu. Będzie chyba najciekawszy z uwagi na przebieg linii przez tereny zabudowane pod Śremem. Pytanie kiedy nastąpi wybór wykonawcy, bo na Międzychód już dawno oferty otwarte, a jakoś o rozstrzygnięciu nie słychać.
#20
Błażej Kopka
(2023-07-10 18:43:35)
Mosty Katowice Sp. z o.o. zostały wybrane na wykonawcę projektu linii i nadzór autorski.
#21
Błażej Kopka
(2023-12-12 17:05:38)
Na przełomie stycznia i lutego 2024 odbędą się uzgodnienia pomiędzy projektantami i władzami samorządowymi (szczególnie gminy Brodnica) głównie w kwestii spornych przejazdów kolejowych w ciągu nowo projektowanej linii. Przypominam, że linia na sporym odcinku przebiega wzdłuż DW310 z jednej strony, a posesjami z wyjazdami poprzez tor na tą drogę z drugiej. Biorąc pod uwagę, że do Śremu ma biec zelektryfikowana linia kolejowa z Vmax 120km/h układ taki w obecnym stanie prawnym i faktycznym wymaga innych rozwiązań, które z pewnością nie zadowolą wszystkich stron.
Linia Śremska, to druga linia w Wielkopolsce w ramach Kolej+ (po linii do Turku) budząca zdecydowany sprzeciw lokalnych mieszkańców.
#22
Prochiron
(2023-12-12 20:18:22)
Gdy byłem jakiś czas temu w terenie, ogarnęła mnie myśl o problemach z odbudową tej linii w pierwotnym kształcie. Sam fakt, że tory biegną tak blisko drogi budzi wątpliwości, do tego dochodzą problemy z zabudową. Być może trzeba będzie miejscami zmienić przebieg szlaku.
#23
et21
(2023-12-12 21:37:43)
To ta linia jest nowo projektowana? Nie powinna być rysowana na różowo?
#24
Michał Żarnowski
(2024-04-11 11:04:49)
Linia będzie w takim samym przebiegu jak była, ale DW 310 ma zostać odsunięta od linii kolejowej. Konsultacje społeczne mają się odbyć pod konie kwietnia.
#25
Antek Kujawski
(2024-04-11 19:33:27)
To ciekawe, jak przesuną drogę i czy nie lepiej byłoby przeprowadzić linię od nowa.
#26
Błażej Kopka
(2024-04-12 18:30:40)
Kwestia sporna to będą wjazdy na posesje, myślę i dojazdy do nich - sama odległość drogi o toru, to wtórna sprawa.
#27
Błażej Kopka
(2024-04-13 12:59:35)
22 kwietnia br. o godz.17:00 w zespole szkolno-przedszkolnym w Manieczkach odbędzie się spotkanie informacyjne z mieszkańcami. Zaprasza PKP PLK i Mosty Katowice.
#28
Michał Żarnowski
(2024-04-13 18:30:13)
Właśnie dlatego mają się odbyć spotkania informacyjne. Jedno z nich odbędzie się 22 kwietnia, o godzinie 17, w szkole w Manieczkach.
#29
Michał Żarnowski
(2025-03-06 13:48:34)
Na linii od odcinka przed przejazdem na ul. Zamenhofa w Śremie, aż do Manieczek prowadzone są prace polegające na wycince roślinności. Oznaczone są też drzewa do wycinki oraz ogrodzenie do przesunięcia. Nie wiem, jak wygląda sytuacja w stronę Czempinia, bo dalej nie jechałem.
#30
anonim
(2025-06-02 20:28:52)
Ma być rewitalizacja linii prawdopodobnie z posterunkiem rozwidlającym do Iłowca. Ja osobiście uważam, że powinien być posterunek rozwidlający do Mosiny. Jest ona przystosowana do tego!
#31
Błażej Kopka
(2025-06-03 01:33:42)
Stacja Mosina mimo swoich trzech krawędzi peronowych (co jest rzadkością na tak małych przystankach) nie jest tak naprawdę przystosowana do niczego. A co raz to nowe pomysły, żeby linię ze Śremu włączyć w innych miejscach niż Czempiń służą chyba tylko temu, żeby uwalić ostatecznie ten projekt z uwagi na koszty. Na razie udało się to z Turkiem - kto następny?
#32
sp
(2025-06-03 11:22:05)
Szamotuły - to oczywiste. :)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.