Linia Jawor – Roztoka (331)
Ostatnia zmiana: 2024-04-06 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#6
Błażej Kopka
(2022-09-20 20:30:12)
Ale o co Ty pytasz?
Ty chcesz przejąć tą linię i uruchomić połączenia, czy o co chodzi? -
#7
113
(2022-09-21 10:19:48)
@Błażej Kopka: Wczoraj miałem okazję rozmawiać z gościem, który uważał, że należy odtworzyć ciąg połączeń Legnica - Jelenia Góra używając do tego linii kolejowej nr 331 i 302 argumentując tym zwiększony ruch do Bolkowa, w którym znajduje się zamek, którego dużo turystów odwiedza. Dlatego jestem zaciekawiony czy DSDiK przejmie linię i podejmie prace mające na celu odtworzenie linii, aby stworzyć połączenia Legnica - Jelenia Góra, oraz przywrócić ruch pasażerski do Bolkowa.
-
#8
Błażej Kopka
(2022-09-21 17:48:55)
Nie ma w tej chwili żadnych planów przejęcia linii kolejowych przez samorząd dolnośląski. Raz, że samorząd i tak nie jest w stanie ogarnąć finansowo wszystkiego, co już ma, a dwa, że PLK nie jest już takie chętne na przekazywanie linii. Ostatnie rozmowy dotyczyły przejęcia linii lwóweckiej, ale zakończyły się fiaskiem - PLK nie chce/nie może ich przekazać na własność, a pomysł z oddaniem w użytkowanie też jakoś upadł. Remont Lwówka nie jest już obecnie wymieniany w najnowszych planach finansowych województwa. O projektach takich jak Bolków, to nawet nie ma co marzyć obecnie.
-
#9
113
(2022-12-22 11:03:32)
A jednak. Dzisiaj pojawiła się informacja o przejęciu linii kolejowej nr 302 na odcinku Strzegom - Marciszów oraz linii kolejowej nr 331. Zastanawiające jest tylko to dlaczego do Borowa nie przejęli, tylko niewielki fragment od 13,332 do km 14,636?
-
#10
Błażej Kopka
(2022-12-22 13:52:00)
Przejęcie linii bez chociażby teoretycznych perspektyw ich finansowania do końca tego dziesięciolecia nie napawa optymizmem. Borowa PKP im nie odda bo przecież tam jest ruch towarowy opłacalny, więc dostali tylko końcówkę do Roztoki. Zresztą LK 302 też nie dostali od samego Strzegomia tylko dopiero za Grabiną Śląską, bo tego co PKP ma pod ruchem zwyczajnie nie oddaje. Już dzisiaj kilka przejętych przez DSDiK linii nie jest planowanych do wznowienia ruchu w najbliższych latach. Ta zapewne do nich dołączy.
-
#11
et21
(2022-12-22 20:50:47)
@#10 @#8
,,Nie ma w tej chwili żadnych planów przejęcia linii kolejowych przez samorząd dolnośląski''
3 miesiące po tym oświadczeniu pojawił się fakt oczywiście z nim sprzeczny. Widzę 2 możliwości:
- rewelacja nie miała oparcia w rzeczywistości;
- samorząd podejmuje decyzje ,,z czapy'', niemal z miesiąca na miesiąc, na podstawie bliżej nieokreślonych przesłanek (np. rzutu kostką).
Która z możliwości tutaj wystąpiła? -
#12
113
(2022-12-22 22:28:33)
@Błażej Kopka: Jak nie jest planowana do wznowienia do ruchu? I jak niby sprawa ma się do PKP (rozumiem, że PLK?), które nie chce oddać linii? Przecież zawsze może powstać połączenie z odcinkiem PKP PLK co już niedawno zrobiono chociażby w przypadku linii kolejowej nr 303, gdzie odcinek Rokitki - Duninów jest własnością PKP PLK, a dalszy fragment do Chocianowa należy do DSDiK. Weź wytłumacz to lepiej, bo coś tu kręcisz wydaję mi się.
@et21: Z czapy raczej nie została ta decyzja podjęta, gdyż o tych planach z tego co pamiętam już dawno się mówiło. Zresztą pytałem o plany przejęcia linii w zeszłym roku co możesz przeczytać w pierwszym komentarzu. Nie wiedziałem tylko na jakim kilometrze linie staną się własnością DSDiK. Myślę, że osoba, która mi odpowiadała nie ma żadnej znajomości do tego co piszę i woli pesymistycznie rzucać swoje niepotwierdzone tezy. -
#13
Błażej Kopka
(2022-12-23 09:47:54)
Wskaż proszę która perspektywa finansowa do 2028 roku przewiduje finansowanie tej inwestycji. Bo jak wyglądają plany finansowe na najbliższe lata i jakie projekty są w nich ujęte, było przytaczane na OBK nie raz. Nawet, zdaje się osobiście nie zrozumiałeś, że waluta euro to nie to samo co zł w jednej z odpowiedzi.
-
#14
113
(2022-12-23 18:35:54)
@Błażej Kopka: Znowu piszesz o rzeczach nie na temat. Jak nie zrozumiałem, że waluta euro to nie polski złoty? Na razie co do perspektyw nie wiadomo kiedy dana linia poza częścią z nich ma być reaktywowana, ponieważ UMWD nie robi żadnych perspektyw jako Kolej+ teraz. Druga rzecz to politycznie tworzenie takich perspektyw finansowych i huczne zapowiadanie przed przejęciem linii nie byłoby dobre, ponieważ mogłoby dojść do sytuacji, że PKP PLK mogłoby nie przekazać odcinka, a to by znowu się obiło o opinię publiczną.
Co mam ci tu napisać, bo ja nie wiem czego oczekujesz? -
#15
Błażej Kopka
(2022-12-24 07:14:51)
A co ma Kolej+ do linii należących do DSDiK? Po prostu napisz kiedy tam ma być ruch wznowiony i tyle. Może opinia publiczna to przeżyje.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Jawor – Roztoka (331)