Linia Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)
Ostatnia zmiana: 2025-10-02 (podobiekty)
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#9
A
(2025-02-05 16:35:27)
Powstaje droga rowerowa Strzelin-Krzepice w śladzie dawnej linii 304: https://www.facebook…
-
#10
Krzysztof Nowak
(2025-07-08 14:30:14)
DSDiK ogłosiła właśnie "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 319 szlak Strzelin - Kondratowice-Łagiewniki na odcinku od km 33,763 do km 51,139" termin składania ofert 13 sierpnia, termin związania umową 10 listopada, czas na wykonanie zadania to 8 miesięcy. Linia towarowa z prędkością 50 km/h, na stacji w Kondratowicach zostanie wybudowana mijanka i dodatkowe tory dla obsługi kamieniołomu oraz rezerwa na peron. Łagiewniki Dzierżoniowski i Strzelin ponownie staną się stacjami węzłowymi. źródło https://ezamowienia.…
-
#11
Patryk
(2025-07-08 20:00:15)
Trafiłem dzisiaj na informacje jakoby DSDiK ogłosiła przetarg na odbudowę linii 304 (przemianowanej na 319) na odcinku Strzelin - Łagiewnik
https://www.facebook… -
#12
Krzysztof Nowak
(2025-08-19 14:07:50)
Otwarto dziś oferty na rewitalizację szlaku Strzelin - Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie. Najniższą ofertę, na kwotę nieco ponad 59 miliony złotych złożyła firma DOLKOM wspólnie z Torhamer. Kwota przeznaczona na realizację zamówienia wynosi blisko 73 miliony złotych.
-
#13
Krzysztof Nowak
(2025-10-06 15:05:32)
Jak podał na swoim FB Dyrektor DSDiK Mateusz Masłowski, linia 319 wraca do życia, wychodzi na to, że podpisano już umowę z Dolkomem i za 8 miesięcy linia będzie gotowa. https://www.facebook…
-
#14
Błażej Kopka
(2025-10-23 15:17:46)
Dlaczego w Bazie cały czas linia na całym odcinku ma nr 304? Przecież odcinek Strzelin-Kondratowice-Łagiewniki przejął nr po byłej linii Lubin Górniczy - Chocianów i ma teraz nr 319. Warto to w końcu jakoś uporządkować.
-
#15
(odp. na #14)
wasiukibic
(2025-10-23 16:53:14)
Skiż tego, że Bazę tworzą nie ino Admini, ale także (a może nawet i przede wszystkim) Użytkownicy. Masz jakieś aktualne dane - podziel się nimi, wprowadź, a nie ino krytykujesz, bo rozumiem, że pijesz do mnie, lub Marka Potockiego, żeśmy se z tym jeszcze nie dali rady? Skiż tego, że chodzi o tą konkretną, Ogólnopolską Bazę Kolejową oraz dla całej jej społeczności warto stosować wielką literę na jej początku - coś, jak w przypadku kościoła i Kościoła.
-
#16
Błażej Kopka
(2025-10-23 17:52:31)
Zadałem, tylko pytanie dlaczego - nie wiem dlaczego zostało to odebrane jako pretensje. Co do zrobienia tego samodzielnie - z opisami stacji sobie radzę, natomiast co do reszty jakoś tego nie ogarniam. Kiedyś próbowałem dodać nowy przystanek na jednej linii i za nic mi to nie wychodziło, a wychodzę z założenia, że jak nieudolnym działaniem mam nagle połowę wpisów wykasować i namieszać, to wolałbym, żeby zrobił to ktoś obeznany w temacie. Ze swojej strony służę podaniem danych. W przedmiotowej sprawie nie wiem, czy linię należałoby teraz podzielić na dwie, czy też po prostu numer 304 zamienić na 304/319. Ale gdzie w takim razie zaznaczyć od którego momentu jest która linia? A odcinek zaznaczyłem, a jeśli o dokładny kilometraż to jest to odcinek pod zarządem DSDiK od km 33,763 do km 51,139. Jeśli chodzi o pozostały odcinek, to na odcinku Brzeg - Małujowice (łączna długość 6,853km) jest to nadal linia kolejowa nr 304, zaś na pozostałym "środkowym" odcinku wynika z tego, że linia nie ma już żadnego numeru i została wykreślona z wykazu (nie jest już formalnie linią kolejową). Wychodzi z tego, że teraz formalnie to dwie oddzielne linie. Data przejęcia obecnej 319 przez samorząd to 29.04.2019, zaś przekazanie pod zarząd DSDiK to 30.12.2024. W której dokładnie z tych dat linia zmieniła nr nie potrafię jasno wskazać. Tym samym zaś dotychczasowa linia 319 z Lubina do Chocianowa, która formalnie linią nie jest, straciła swój nr.
Myślę, że zamiast wylewania żalów warto by podyskutować, jak takie rzeczy na OBK zobrazować, bo posługiwanie się dla nieistniejących już linii ich starymi numerami i traktowanie ich jako ciągłość - szczególnie w sytuacji kiedy ów numer został już przydzielony innej linii trochę wprowadza w błąd. Natomiast nawet gdybym nawet technicznie wiedział, jak to ogarnąć (a jak wskazałem wyżej - nie wiem), to nie czuję się władny, żeby nagle pod swój własny gust reorganizować wpisy w Bazie i tym samym zmieniać pewną standaryzację, która powinna cechować Bazę. -
#17
(odp. na #16)
wasiukibic
(2025-10-23 20:18:53)
W sprawach technicznych zawsze można zgłosić się do Redaktora Naczelnego - Marka Potockiego, jeżeli nie poradzisz tego pochytać, lub ja będę za krótki, żeby to ogarnąć. Adres do kontaktu jest dostępny.
-
#18
Błażej Kopka
(2025-10-23 20:33:15)
Jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, żeby po napisaniu do Redaktora Naczelnego nie odpisał kto inny niż Ty. Zatem idąc na skróty - zgłaszam problem jak powyżej. Nie wiem jak rozwiązać problem tego, żeby podzielić linię na dwie (trzy?) i zmienić jednemu (dwom?) z odcinków numery, ani nie wiem czy taki tok postępowania jest właściwy. I żeby nie było, że mi się nie chce - powyżej podałem wypisałem wszystkie dane, które wyszukałem w internecie. Jeszcze tylko dodam, że początkowo po przejęciu przez samorządy gminne dzisiejszej 319 (wtedy jeszcze jako 304) jej rewitalizacją i zarządem miał się zajmować SKPL, ale ostatecznie nie podołał zadaniu, dlatego samorządy przekazały ostatecznie linię do województwa (DSDiK). Źródła - wykaz linii DSDiK, Id-12, Rynek kolejowy.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)
Ogólnopolska Baza Kolejowa