OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-30 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
    0,000
   
    1,500
   
   
  Tarnogaj   (D)
4,520
   
   
  Sutkowice   (D)
   
    6,525
   
    6,842
   
    8,516
   
   
  Wrocław Agroma   (D)
9,100
   
    9,421
   
    10,371
   
    12,800
   
   
  Domasław   (D)
16,167
   
   
  Kobierzyce   (D)
20,593
 
    22,887
 
    26,097
 
   
  Olbrachtowice   (D)
28,767
 
    33,127
 
    33,341
 
   
  Sobótka   (D)
37,547
 
    40,314
 
    43,262
 
   
  Szczepanów   (D)
46,288
 
    49,872
 
   
  Pszenno   (D)
54,818
 
    54,978
 
    55,994
 
    58,003
 
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #179 (odp. na #177) wasiukibic (2024-10-20 11:59:44)
    "Po co DSDiK karczuje obecnie LK310 od Kobierzyc, skoro nie zamierza na razie odbudowywać tej linii?" - roboty przygotowawcze. To jest powszechna praktyka wśród inwestorów; ogarnięcie placu budowy, rozbiórki, pociągnięcie przyłączy, itp., a właściwa inwestycja startuje po tygodniach/miesiącach/niekiedy latach. Z tymi opłotkami to bym nie demonizował, bo np. do Galerii Świdnickiej jest bliżej z Przedmieścia, niż z Miasta, a i do samego Rynku to lekko ponad 1 km, to mniej więcej tyle, ile idzie się z wrocławskiego Głównego pod Galerię Dominikańską, dokąd sporo ludzi ciśnie z buta lub z Osiedla Kruczkowskiego w Kłodzku do stacji Kłodzko Miasto. Przy odpowiednio zagęszczonej liczbie pociągów, nie powinno to stanowić większego problemu, że składy z Wrocławia do Jedliny ominą Miasto. Pozwolę sobie tukej przytoczyć przykład Oleśnicy, gdzie swego czasu składy z Wrocławia do Ostrowa i Krotoszyna nie zajeżdżały na stację w centrum miasta, a Oleśniczanie po prostu wiedzieli, że chcąc skorzystać z tych relacji muszą udać się na przystanek Rataje, bądź poczekać na coś, co leci do Kluczborka.
    "Aż jestem ciekaw, czy te zabiegi wicemarszałka w Ministerstwie Infrastruktury przyniosą jakiekolwiek skutki, czy jednak za jakiś czas po tej obietnicy elektryfikacji słuch zaginie." - zaiste, w kuriozalnym kraju żyjemy, skoro o oczywistej oczywistości trzeba lobbować i pilnować, żeby kasa nie poszła na odrutowanie np. Malhowic, czy inkszego Sulęcina.
  • #180 Błażej Kopka (2024-10-20 13:08:36)
    Karczowanie terenu budowy na kilka tygodni, czy nawet miesięcy przed właściwą inwestycją - ok. Na kilka lat przed nią jest bez sensu - co - nic tam nie odrośnie do tego czasu?
  • #181 Krzysztof Nowak (2024-10-21 12:01:38)
    Ptaszki ćwierkają, że jednak budowa WWK zostanie odłożona na "później", a główna inwestycja na lk310, z Łagiewnik do Kobierzyc zostanie ogłoszona w ciągu 3 miesięcy.
  • #182 Karny (2024-12-02 19:07:16)
    Podpisano umowę na udrożnienie szlaku Przedmieście-Kraszowice, zgodnie z którą Infrakol z Jawora ma zrealizować tę inwestycję do końca 2025 roku. Poza oczywistymi elementami tej inwestycji na pewno zostanie zrealizowana opcja nr 1 (budowa dwukrawędziowego peronu na Przedmieściu). Więcej np. tutaj: https://doba.pl/dsw/…
    Inwestycja "umożliwi lepsze trasowanie składów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy pociągów towarowych, przewożących m.in. kruszywo z dolnośląskich kopalń. Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie pojadą objętym pracami odcinkiem z prędkością do 70 km/h, a towarowe – do 40 km/h". I tak jak ruch towarowy nie jest żadną niespodzianką (dla przykładu przez obecne prace na stacji Świdnica Miasto pociąg transportujący nawozy azotowe z Kędzierzyna-Koźla na bocznicę Osadkowskiego musi manewrować aż w Jaworzynie, a tak to będzie śmigać sobie bez obrotu lokomotywy przez Kraszowice), tak nadal zagadką pozostaje ruch pasażerski. @Błażej Kopka, teraz widzisz jak na dłoni, skąd w moich wcześniejszych wypowiedziach była mowa o możliwości omijaniu Miasta - opierałem to o różne informacje, które pojawiały się tu i ówdzie. Oczywiście osobną sprawą jest fakt, że KD tak za bardzo się nie wyrywa do takiej relacji, ponieważ potoki pasażerskie w Mieście traktuje jako "fenomenalne".
  • #183 Błażej Kopka (2024-12-02 19:51:42)
    No to nie do końca Cię rozumiem Kolego @Karny. O towarach zapomnijmy, bo to inny temat, ale co z tymi pasażerskimi? Będą Twoim zdaniem, czy nie? Jeśli tak, to ile, na jakich relacjach itd. Chętnie poznam Twoje zdanie teraz, nawet jeśli to czas ma pokazać, co faktycznie się tu stanie.
  • #184 Karny (2024-12-02 23:25:56)
    Zbierając do kupy informacje od PKP i naszą dyskusję, powiem wprost: szczerze zdziwiłbym się, gdyby żaden pasażerski tam się nie pojawił. Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego, iż po zasięgnięciu gdzieniegdzie języka okazało się, że choć o samej inwestycji w KD doskonale wiedzą, tak konkretnych planów na wykorzystanie tego szlaku na razie za bardzo nie mają. Tak czy siak, ja widziałbym tam pospieszne składy w takich relacjach:
    1. Wrocław-Bielawa (póki jeszcze docelowa trasa przez LK310 jest w powijakach);
    2. Wrocław-Świdnica-Jedlina (pewnikiem są śmigające tą trasą TurKole i inne tego typu składy okazjonalne, obecnie manewrujące w Mieście. Może więc obecne pospieszne z Wrocławia przez Jaworzynę - 1 w dni robocze, 3 w weekendy - zostałyby przetrasowane właśnie przez Sobótkę, wszak delikatnym marnotrawstwem jest puszczanie SZT na tak długiej trasie z drutem).
    Więcej wróżyć z fusów nie będę, mając nadzieję, że prędzej czy później padną jakieś konkrety.
  • #185 (odp. na #184) Hugo (2025-09-03 13:34:43)
    Konkrety padły w poniedziałek w Radiu Wrocław: Wojciech Zdanowski w audycji Reakcja 24 powiedział wprost, że szlak Przedmieście-Kraszowice jest szykowany głównie pod wywóz kruszyw z kopalń. Wspomniał, że jeśli już coś pasażerskiego miałoby się tam pojawić, będą to pociągi okazjonalne. KD nie zamierza omijać Świdnicy Miasto, tym bardziej że PKP PLK na tej stacji przeprowadziło prace, które znacznie ułatwiają zmianę kierunku jazdy. Pojawiło się też pytanie o pociąg na całej długości dawnej LK 285 (od Wrocławia aż do Jedliny), jednak to również raczej nie nastąpi. Zdanowski stwierdził, że linia od Wrocławia do Świdnicy "jest upakowana pociągami czasami do granic swoich możliwości", a do tego - i to bardzo racjonalny argument zamykający dalsze dywagacje, znając liczbę mijanek na 285 i 266 - podczas prac nad rozkładem jazdy starają się unikać trasowania pociągów bardzo długo linią jednotorową, aby unikać ryzyka powstawania znacznych opóźnień.
  • #186 Błażej Kopka (2025-09-04 11:20:45)
    No to Kolega @Karny się zdziwił - i to szczerze ;) Ja jakoś nie.
  • #187 Karny (2025-09-04 20:27:11)
    Cóż, przyznaję się do błędu. I tylko zastanawia mnie, czy na Przedmieściu KD zaplanuje jakieś rozkładowe krzyżowania z wykorzystaniem peronu nr 2, czy go też budują tylko dla "pociągów okazjonalnych"...
  • #188 Błażej Kopka (2025-09-05 10:32:02)
    A on w końcu jest budowany, czy tylko rezerwa pod niego robiona?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...