OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-04-16 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Legnica  (D)
0,000 0
|  
|   7,259 8
|  
|  
  Wilczyce  (D)
11,180 12
|  
|  
  Kozów  (D)
16,106 17
|  
|  
  Radomil  (D)
19,958 21
|  
|  
  Złotoryja  (D)
21,282 22
|  
|   24,276 25
   
   
  Pielgrzymka  (D)
31,282 30
   
   
  Czaple  (D)
34,571 35
   
    35,541 37
   
   
  Skorzynice  (D)
40,136 40
   
   
  Płakowice  (D)
45,609 46
   
    48,572 49
   
   
  Mojesz  (D)
51,827 52
   
   
  Pławna Dolna  (D)
54,056 54
   
    56,732 57
   
   
  Pławna Górna  (D)
61,453 62
   
   
  Lubomierz  (D)
64,532 65
   
    66,440 67
   
    71,481 72
   
   
  Proszówka  (D)
74,758 75
   
   
  Brzeziniec  (D)
77,398 78
   
   
  Mirsk  (D)
80,244 82
   
   
  Wolimierz  (D)
85,134 85
   
   
  Pobiedna  (D)
86,347 87
   
    87,840
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-08-28 08:14:54)
    Film z dnia 19.07.2015 r. z przejazdu pociąg specjalny do Złotoryi i kopalni bazaltu w Wilkowie
    https://www.youtube.…
  • #2 Marek Potocki (2019-02-01 13:28:40)
    http://lwowecki.info…
    "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i 284 z Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego ma kosztować 65 mln zł."
    60 kilometrów linii pod ruch pasażerski z obiektami inżynieryjnymi, (z czego do prawie połowa trasy właściwie do zbudowania od nowa). Da się zrobić za te pieniądze?
  • #3 (odp. na #2) djSon (2019-02-01 13:35:31)
    Pewnie, że tak. Tyle też powinny kosztować mniejsze modernizacje linii kolejowych, jak kiedyś. Wiem, był poruszany temat tego, ale raczej ciężkich sprzętów torowych do moderny linii lokalnej lub drugorzędowej do ok. 70-80 km/h nie trzeba. Nawet była ostatnio modernizacja którejś linii, przeprowadzona przez MON. Też tania, 22 km za 42 mln złotych.
  • #4 (odp. na #3) Stanisław Pikul (2019-02-01 14:01:27)
    To z Jankowej Żagańskiej do Przewozu z tym że w standardzie bocznicy - żadnej infrastruktury umożliwiającej obsługę pasażerów i prędkość maksymalna nie większa niż 60 km/h. :(
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2019-02-01 19:59:22)
    Ale co tu porównywać bocznicę wojskową do Potoku, która biegnie w nizinnym terenie bez większych obiektów inżynieryjnych gdzie na samej lwóweckiej są 3 tunele, 4 mosty (z czego jeden naprawdę konkretny), wiadukt, a dalej do Złotoryi kolejne 4 mosty, że o murach oporowych już nie wspomnę. Po drodze, koło Jerzmanic, torowisko wręcz wisi w powietrzu. Co oni zrobią za te 65 baniek, jak remont kolosa nad Jeziorem Pilchowickim wsiorbie minimum 5? PLK wyliczyło koszty remontu całego ciągu na około 120 melonów i ta kwota jest moim zdaniem bliższa prawdy. Chyba, że zrobimy jakąś biedę, ze stałymi ograniczeniami prędkości, to może się uda.
  • #6 Stawiski Z (2021-02-13 23:24:56)
    Jestem za rewitalizacją całego tego wycieczkowego, turystycznego, pięknego odcinka linii kolejowej Legnica - Jindřichovice pod Smrkem. (...)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...