Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) |
Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Marek Potocki
(2018-08-19 17:43:38)
Linia została fizycznie odcięta od węzła jeleniogórskiego. Między mostem na Bobrze a ciepłownią pozostał jedynie tłuczeń.
#2
Angry Snake
(2018-08-19 18:45:58)
Kolejne mafie złodzieji torowych? Jeszcze im się nie znudziło?
#3(odp. na #2)
wasiukibic
(2018-08-19 20:52:17)
Z tej nawierzchni to i tak pożytku tyle, co z psiego g... nawozu. Bez porządnego remontu (wymiana torowiska i podsypki, wzmocnienie podtorza) i tak tam nic by już nie pojechało, chyba że retro z prędkością 10 km/h.
#4(odp. na #2)
Marek Potocki
(2018-08-19 22:08:47)
Tak po robocie patrząc to PLK. Z tego co wiem plan jest taki, że ma powstać nowy przystanek, z którego linia będzie się odgałęziać z pominięciem wiaduktu na 274. Ale jak to u nas – póki nie zobaczę, nie uwierzę.
#5
Jacek
(2018-08-21 00:23:37)
Linia już pada ofiarą złodziei, w takim tempie pewnie niebawem rozbiórka https://www.facebook…[0]=68.ARC4hMsY_Gd78i362PUdhXcnIsrCnM8oYRaCKZzuDvV8wxcvcRG0Btj_NN2DXSEGV5Ic5G7KQ3_FN65NTj1L5cXUX8xqDwdgKBriSPDMou8MK6JYBUcE1Z9vLhDDlm72Tk543PjYxO1a&__tn__=C-R
#6
...
(2018-08-21 05:47:15)
Nagle sie wszyscy obrurzyli ale to i tak nie ma większego znaczenia bo pociąg nie mógłby pojechać już żaden ze względu na chociażby połamane drewniane podkłady a tory i tak widać ze zużyte ze nawet gdyby cały odcinek rozebrali to i tak nadawałby sie na złom a torowcy i tak z nowym by musieli przyjechać
#7
...
(2018-08-23 12:26:04)
Nie pojadą.
#8(odp. na #7)
wasiukibic
(2018-08-23 15:48:56)
W takim razie wydawanie tych kilku tysi na prace budowlane mija się z celem. Z resztą bez prowadzenia jakiegokolwiek ruchu czy nadzoru nad tą linią ryzyko kolejnych kradzieży jest prawie pewne. Taniej byłoby rozebrać to wszystko w cholerę i odbudować w porządny sposób jak już będą na to pieniądze i chęci.
#9
...
(2018-08-23 16:41:02)
Dokładnie tak. Stan torów a w szczególności podkłady nadają się tylko i wyłączenie na rozbiórkę. Nawet retro nie zostanie wpuszczony ze względów bezpieczeństwa, już tak było w maju i cały projekt "Dolny Śląsk" został odwołany. Naprawę robią tylko dlatego bo ludzie się oburzyli a wszystko wina człowieka który prowadzi tą stronę na fejsbuku bo prosił o udostępnienia. Wystarczyło dodać te zdjęcia na bazę, opisać i koniec. Póki ktoś nie da kasy na naprawę całego odcinka to z przejazdu pociągiem do Lwówka nie będzie możliwe.
#10
jozek1979
(2018-09-14 16:50:14)
Ale w kazdym wojewodztwie buduja tylko u nas rozbieraja, no to ludzie kupujcie rowerki dla siebie i rodziny w lubuskiem powodzenia
#11
...
(2020-03-20 08:44:00)
Nieoficjalnie wiadomo, że Most w Pilchowicach ma zostać wysadzony na potrzeby filmu. Więcej informacji jest na fanpage Komunikacji Zatępczej p. Rachwalskiego na Facebooku.
#12(odp. na #11)
wasiukibic
(2020-03-20 09:01:03)
Pomijając już to, że szkoda tego obiektu, to spodziewam się III wojny światowej na internetach.
O: https://www.youtube.…
#13(odp. na #12)
Opolanin
(2020-03-20 10:10:22)
A może o to chodzi, żeby narobić szumu po ostatnich działaniach PLK na tej nieszczęsnej lini?
Patrz, ten most też "wysadzali" https://wadowiceonli…
Tu może być podobnie, najlepiej niech ktoś z góry się wypowie a nie jakiś pierwszy lepszy typ.
Ok. 2km od przejazdu na Karliki torowisko jest zlikwidowane. 5 m. w Trzebowie torowiska jest nieprzejezdne. W pow. Żagańskim linia jest zlikwidowana, a nie nieczynna. Pozdrawiam Olek.
#16
Olek Droń
(2020-10-23 15:58:54)
Dzień dobry!
Wg informacji gazety lokalnej, MON ma zamiar odbudować odcinek Żagań-Zebrzydowa w związku z planowanym stacjonowaniem amerykańskiego wojska w Żaganiu. Pozdrawiam serdecznie, Olek.
#17
Watermarines
(2021-04-21 20:11:07)
Do 2013 roku, do wakacji samemu walczyłem o linię przed dworcem w Świętoszowie do Łozów - tory, jak byli złomiarze, to dzwoniłem na policję, bo robili nielegalnie rozbiórkę. Wtedy urządzany był przejazd drezyną motorową. 31.08.2013 przyjechała LEGALNA, NIESTETY, firma, która rozebrała tory przed dworcem Świętoszowskim. Smutno ;(
MON ma zamiar ale działań żadnych nie poczyna - 14.04.2021, MON odłożył odbudowę na 2022 rok.
#18
Błażej Kopka
(2022-08-10 18:02:20)
Wyłoniono wykonawcę remontu odcinka Zebrzydowa - Żagań: Infra Silesia S.A. z Rybnika. Tylko ciekawe skąd kaskę wezmą... Ruchu pasażerskiego na razie się nie przewiduje.
#19
Watermarines
(2022-08-10 19:37:48)
Akurat zaskoczę Pana... Koleje Dolnośląskie wyraziły zainteresowanie tą linią na odcinku Zebrzydowa - Świętoszów i prawdopodobnie pojawią się połączenia pasażerskie tylko do Świętoszowa.
#20
Błażej Kopka
(2022-08-10 20:03:57)
To bardzo ciekawe, jakim taborem.
#21(odp. na #19)
Igor13
(2022-08-10 21:30:14)
Nie słyszałem o tym aby Koleje Dolnośląskie chciały uruchamiać połączenia do Świętoszowa. Niemniej jednak nie dziwi mnie to, ponieważ Świętoszów jest na granicy województwa dolnośląskiego i lubuskiego oraz warto wspomnieć, że w Świętoszowie stacjonuje 10 Brygada Kawalerii Pancernej, więc tutaj priorytetem będzie budowa, czy też odbudowa odpowiedniej ilości torów, które pozwoliłyby na przejazd eszelonów i pociągów pasażerskich do tej miejscowości.
#22
Błażej Kopka
(2022-12-27 14:49:22)
Jak donosi najnowsze wydanie RK w ramach aktualizacji planu transportowego urząd marszałkowski ma ponownie zbadać potencjalny popyt na LK 283 (odcinek Zebrzydowa-Żagań). Do tej pory województwo nie przewidywało zasadności wznowienia tam ruchu na żadnym odcinku (nie wiem skąd rewelacje w powyższych wypowiedziach). Oczywiście byłoby to połączenie międzywojewódzkie, ale akurat na tym polu są już doświadczenia, więc nie do końca byłoby to przeszkodą. Pytanie co z przystankami osobowymi na tej trasie, bo rewitalizacja z budżetu centralnego przewiduje odtworzenie przy modernizacji tylko wybranych.
#23
113
(2022-12-27 15:47:10)
A co z odcinkiem Jelenia Góra - Zebrzydowa? Czy nie lepiej gdyby UMWD postarał się o reaktywację połączeń do Lwówka Śląskiego, Nowogrodźca i Wlenia?
Swoją drogą nie sądziłem, że ktoś chce z Zebrzydowej do Żagania prowadzić analizy uruchomienia połączeń pasażerskich. Niedawno pisząc o czymś na pewnym forum dostałem chamskie odzywki i wyzwiska od mikola, ale całe szczęście koleś który to pisał dostał bana i jego wpisy zostały usunięte.
#24(odp. na #23)
wasiukibic
(2022-12-27 23:44:57)
Na temat Lwówka pisane było na łamach Bazy kilkukrotnie i też brałeś udział w tych dysputach. Jest sens klepać o tym kolejny raz, dopóki nic się w tej materii nie zmieni? A o ile mi wiadomo - nic się w tej materii konkretnego nie zmieniło od lat - poza szumnymi zapowiedziami i deklaracjami bez pokrycia. UMWD powinien zrobić wszystko, żeby remont odcinka Jelenia Góra - Lwówek Śląski odbył się za państwowe pieniądze (najlepiej jako cały ciąg do Legnicy, przez Złotoryję), a nie brać sobie taki wrzód na d..., na który bez wsadzenia kilkudziesięciu melonów (lekko licząc, bo może wyjść ponad stówa) będzie można puścić co najwyżej drezyny.
#25
113
(2022-12-28 12:43:41)
@wasiukibic: Wiem, ale do tematu Lwówka chyba jakoś nie przywiązywałem tematu. Ale skoro prowadzone są analizy do odcinka Zebrzydowa - Żagań, to resztę należy też mieć na uwadze, ponieważ w tym wypadku KD raczej nie miałoby szans na zbudowanie ciekawej siatki połączeń. Co najwyżej taka linia służyłaby tylko za objazd.
Do tematu finansów nie przywiązuję wagi, ale uważam, że skoro linia jest własnością PKP PLK to oba podmioty, czyli PKP i UMWD muszą ze sobą współpracować, w sprawie reaktywacji odcinka Jelenia Góra - Zebrzydowa dla ruchu pasażerskiego.
#26(odp. na #25)
wasiukibic
(2022-12-28 13:54:28)
No ale żeby UMWD uruchomiło tam przewozy pasażerskie, to właściciel/zarządca linii kolejowej musi ją wpierw wyremontować. Nie widzę powodów, dla których kolejny raz indolencja państwowej spółki ma być naprawiana przez samorząd wojewódzki, zwłaszcza w przypadku tak kosztownej inwestycji. To bardzo wygodne dla PLK, żeby zwalić obowiązek utrzymania infrastruktury na podmioty zewnętrzne, mimo że to jest jej psi obowiązek, bo po to została ona powołana, nieprawdaż? Jest podmiot chcący prowadzić przewozy - to macie mu to umożliwić, koniec i kropka! Jeżeli wcześniej linia została przekazana do PKP, to niech PKP na zad tą linię odda do PLK. Jaki problem? Przepisy nie pozwalają? To zmienić przepisy! Wchodzimy w okres kampanii wyborczej - cisnąć pisiorów ile się da o remonty linii kolejowych, przypominać o obietnicach, wytykać słabe punkty ich programu i punktować propagandę bez pokrycia. Niech pojawią się niewygodne pytania; stawiać ich pod ścianą i w krzyżowym ogniu pytań, może choć trochę coś się w tym temacie ruszy, oprócz rysowania mapek i pustych deklaracji. Chyba, że znowu zrzucą to na Putina...
#27
Błażej Kopka
(2022-12-28 14:05:26)
No jeżeli kogoś temat finansów nie interesuje, to faktycznie można postulować o przywrócenie do ruchu, a nawet zbudowanie od nowa dowolnej linii, w dowolnej relacji i fantazjować o puszczaniu na niej dowolnego taboru (chociaż najlepiej stonka z bipom, albo coś z SKPL).
#28(odp. na #27)
wasiukibic
(2022-12-28 14:11:23)
OK, czyli jak zauważysz dziurę w jezdni przed swoim blokiem, to sam lecisz z łopatą albo na własny koszt wynajmujesz brukarzy, żeby ją załatali? Stonka z bipom, nic mądrzejszego nie masz w tym temacie do napisania?
#29
Błażej Kopka
(2022-12-28 14:25:05)
A to do mnie to pytanie o chodnik? Bo nie bardzo łapię. A "stonka z bipom" albo dzierżawienie czegokolwiek od SKPL to takie pomysły ukradzione od innego forumowicza :) To raczej do niego należy kierować pytania o mądrość takich pomysłów.
#30(odp. na #29)
wasiukibic
(2022-12-28 15:56:35)
Tak, do Ciebie, bo masz problem o to, że remont i utrzymanie infrastruktury (w tym wypadku kolejowej) jest obowiązkiem podmiotu, kery został do tego powołany, a nie zaniedbania idące w dziesięciolecia, a później hurr-durr, że ktoś inny ma to przejąć i wykładać własną kasę. To nie DSDiK i UMWD uśmierciły technicznie ten odcinek lk 283, więc nie do tych podmiotów w pierwszej kolejności o finansowanie remontu. Jeżeli DSDiK przejmie to na własny garb z koniecznością wyłożenia stówki, to będzie to jak z kupnem starej Beemki - niby coś masz, niby fajne, ale gruz i jak nie wsadzisz majątku, to nie ruszysz z miejsca.
#31
Błażej Kopka
(2022-12-28 16:44:35)
A Ty nie mylisz użytkowników i wpisów? Gdzie ja napisałem, że województwo ma się angażować w remont? To raczej @113 to sugeruje. To ja od dawana pisałem na OBK, że nie widzę szans na reaktywację Lwówka i myślę że wielkim błędem byłoby gdyby Marszałek zgodził się na wzięcie linii w zarząd (a nie na własność), gdzie Ty pisałeś, że to świetny pomysł. Cieszę się, że nic z tego nie wyszło, bo jestem wielkim wrogiem programu Kolej+ i pochodnych (jak widać podobnie jak kilka województw które się wycofały). Jestem też wielkim wrogiem tego, żeby samorządy łożyły na LK, bo to rola państwa!! Jestem realistą - po prostu wiem, że pewne reaktywacje na chwilę obecną są nierealne, nawet jeśli wskazane - właśnie z uwagi na czynniki prawno-finansowe. Dlatego nie jestem zwolennikiem pisania połączeń palcem po mapie bez analizy co jak za co i dla kogo, bo kogoś finanse nie interesują. A taki Kolega @113 pisze, że jego finanse nie interesują i jego interesują tylko jeżdżące ciuchcie jakiejkolwiek maści. Pomijam kwestię tego co sam gdzieś niedawno napisałeś, że nie ma sensu reaktywacji wszystkiego co Niemcy kiedyś zbudowali w świetle dzisiejszych norm transportowych. Potem rodzą się takie pomysły jak reaktywacje Szczawna-Zdrój na dwóch torach pod drutem, 120km/h z pominięciem Wałbrzycha...
DSDiK jest teraz zaangażowane w kilka projektów. Świeradów, Karpacz, Kowary, Góra... Kibicujmy, żeby to wyszło w najbliższej perspektywie, bo to piękny projekt myślę. Ale nie fantazjujmy tutaj proszę!
#32
113
(2022-12-28 17:20:30)
@Błażej Kopka: Wypraszam sobie takie teksty. Nie jestem mikolem walącym konia do Gagarina z bipą, czy innego bordowego kibelka. Po prostu widzę, że ludziom często odwala od pieniędzy i wolę nie zawsze patrzeć na koszty, tylko na efektywność. Zgodzę się z tobą, że dobrze, że DSDiK nie przejął linii kolejowej nr 283, gdyż linia ta ma kluczowe znaczenie dla regionu. Jej remontem musi zająć się PKP PLK, które powierzy wykonawcy remont.
Jak napisałeś o stonce z bipą i coś o SKPL, to nie dziw się, że wasiukibic odebrał komentarz inaczej ode mnie. To, co będzie jeździć zobaczymy w przyszłości.
#33
Błażej Kopka
(2022-12-29 00:27:31)
Gagarin z bipą nie jest standardowym rozwiązaniem, a wali się do niebiesko żółtych kibli - nie bordowych. Lwówek jest zbyt drogą inwestycją, żeby DSDiK brało sobie taką rzecz na głowę (skoro i tak PKP nie jest formalnie w stanie tego przekazać na własność). Na dzisiaj nie ma żadnych, ale to żadnych planów przywrócenia ruchu do Lwówka, więc po co o tym pisać ciągle? Rewizja planu transportowego Zebrzydowa-Żagań nastąpi tylko dlatego, że ta linia jako wojskowa i tak powstanie (będzie reaktywowana na dobrych parametrach), więc warto rozpatrzyć jej potencjał, tym bardziej, że MON od początku twierdzi, że nie widzi przeszkód w udostępnieniu jej cywilom również. Można przy tej okazji podyskutować czy to dobry pomysł, czy nie, a nie snuć niepotrzebne wizje o innych liniach nie mających szans na realizację obecnie.
#34(odp. na #33)
wasiukibic
(2022-12-29 08:13:49)
Oby tylko ta ewentualna reaktywacja Zebrzydowa - Żagań odbyła się bez szkody dla liczby kursów na odcinku Miłkowice - Żagań i Węgliniec - Żary. Regularny ruch pasażerski przynajmniej częściowo zabezpieczy rozpatrywany odcinek przed kradzieżami szyn, co zdarzyło się m.in. na wyremontowanym dla wojska odcinku Lębork - Cewice, także biegnącym przez lasy.
Aha, nikt też nie odniósł się do casusu odcinka, kery został formalnie zlikwidowany i przekazany do PKP - a więc można? Można? Więc te "problemy" z linią z Krosnowic do Stronia Śląskiego to zwykłe p...e kulejorzy z Bożej Łaski, którym zwyczajnie nie chcę się załatwić pozytywnie sprawę. Wojsko to jednak wojsko i nie da sobie w kaszę dmuchać. Szkoda, że na tych patentowanych leni trzeba aż użyć bata, aby coś się ruszyło w temacie, ech.
#35
Błażej Kopka
(2022-12-29 14:42:24)
Czy bez szkody? Nie sądzę. Mając ograniczoną liczbę taboru gdzieś trzeba zabrać, żeby gdzie indziej dołożyć. Wielkopolska pierwsza przyznała otwarcie, że nie ma wystarczająco dużo taboru, a planów zakupowych brak. W tym świetle reaktywacja nowych połączeń może nie być takim sukcesem.
#36
113
(2022-12-29 21:46:41)
@Błażej Kopka: Była kiedyś taka sytuacja gdzieś ze dwa lata temu na jednej ze stron, gdzie na widok bordowych kibelków jakiś gościu darł się (tego nawet pisownią bym nie nazwał) pisząc Caps Lockiem i z kilkoma wykrzyknikami, że ładny. Tak wyglądają komentarze prawdziwie opętanych mikoli z klapkami na twarzy, nie tych co piszesz tutaj na Bazie Kolejowej.
"Na dzisiaj nie ma żadnych, ale to żadnych planów przywrócenia ruchu do Lwówka, więc po co o tym pisać ciągle?" - Plany są, ale małe i niepewne. Gdyby było mocne przyłożenie do stołu ze spluwą niczym KGB to może byłoby inaczej.
#37
et21
(2022-12-31 23:36:21)
Ciągłość linii jest zachowana przynajmniej do dawnej ciepłowni, chociaż nie w oryginalnym przebiegu. Pod estakadą jest rozjazd, którym 283 jest wpięta w 311. Następnie pomiędzy mostem na Bobrze, a wiaduktem na Robotniczej jest drugi rozjazd, od którego następuje powrót na pierwotny ślad. W miejscu oryginalnego torowiska jest teraz peron przystanku JG Zabobrze.
#38(odp. na #28)
Zbigniew Nowiński
(2023-01-07 18:04:00)
Poprawnie pisze się "z bipą". To tyle.
#39(odp. na #38)
Qbs
(2023-02-14 15:26:05)
Panie Zbigniewie, być może nie zna Pan internetowego mema o tym klasyku :)
#40(odp. na #1)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-05-03 08:34:48)
Ciekawe, po co budowali ten kosztowny przystanek Zabobrze wtedy i jeszcze bardziej kosztowne rozjazdy?
#41
Błażej Kopka
(2023-09-06 18:38:15)
Województwo zawarło porozumienie z PLK. PKP przekaże linię w zarząd (uwaga - nie na własność, jak dotychczasowe linie, tylko w ZARZĄD) na okres 30 lat dla DSDiK. Co z tego wyniknie - zobaczymy.
#42
et21
(2023-09-17 19:49:35)
Wg kilometrażu 274, pomiędzy JG a JG Zabobrze jest 1317 m. Odliczając 104m od początku 283, wychodzi mi że JG Zabobrze jest na 1,213km.
Ale odlot :)
> Elektryfikacja linii kolejowej 283 na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski
#44(odp. na #41)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-03 14:32:44)
"To już pewne, linia kolejowa z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego zostanie odbudowana. Z tej inwestycji z pewnością bardzo cieszą się mieszkańcy Wlenia, którzy ponownie będą mogli korzystać z pociągów." https://www.youtube.…
#45
michael
(2024-04-13 14:59:45)
Żeby reaktywacja jakiegokolwiek ruchu pasażerskiego miała sens na odcinku od Zebrzydowej do Zagania, to trzeba by odnowić odcinek Zebrzydowa - Lwówek i puścić przynajmniej te 6 par szynobusow, relacji Zielona Góra - Żagań - Lwówek - Jelenia Góra/Karpacz, przyjmując że Lwówek - Jelenia Góra jest czynna.
#46
Rafał Lampkowski
(2025-01-05 10:19:14)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.