Linia Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)
Ostatnia zmiana: 2022-06-25 (przebieg)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Rzepin – Drzeńsko (p.odg.): | Rzepin - | Drzeńsko (p.odg.) |
Ścinawa – Rudna Gwizdanów (dawny przebieg): | Ścinawa - | Rudna Gwizdanów |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-19 15:00:31)
Czy ktoś mógłby sprawdzić jak wygląda ruch towarowy obecnie w Czerwieńsku, tak samo Rzepin oraz inne stacje towarowe na "Nadodrzance"?
-
#2
Kamil Baran
(2020-06-26 09:55:59)
Dość często przejeżdżam przez Pliszke,bo mieszkam niedaleko i obserwuje,gdy mam możliwość, jak wygląda ruch pociągów i porównuje go z sasiednią E20. Obecnie z tego co udało mi się zauważyć, to ruch pasażerski jest przyzwoity, szczególnie w ostatnich latach,gdy zakończono modernizację nadodrzanki na Lubuskim jej fragmencie i podniesiono prędkość , to uruchomiono kilka par Ic oraz TLK,które przez parę lat tutaj nie jeździły ze względu na koszmarną prędkość z masą ograniczeń do 30km/h. Jeśli chodzi o towary, nie jest też najgorzej, bo średnio w ciągu doby jeździ tutaj między 20 - 35 składów,chodź podobnie do E20 przed zamrożeniem gospodarki pod koniec marca, jeździło ich zdecydowanie więcej. Jako ciekawostkę dodam, że od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, tj. 15-czerwca, zlikwidowano 1-parę pociągu polregio relacji Zielona Góra Główna - Rzepin ( przyjazd 23:38) oraz Rzepin - Zielona Góra Główna ( przyjazd 5:07),które przeważnie woziły powietrze.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-25 12:48:43)
Linia ta na odcinku Grabiszyn - Rudna powinna zostać wyłączona z eksploatacji w ruchu pasażerskim gdyż jej stan grozi katastrofą.
Ponadto:
- na odcinku Głogów - Krzepów czynny jest tor nr 1.
- stacja Wrocław Muchobór: 2 tory główne wyłączone z eksploatacji i zdemontowane ze względu na remont peronu zachodniego.
- stacja Głogów: tory główne w stanie do natychmiastowej rozbiórki. -
#4
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-09-27 12:19:17)
Z infa, jakie uzyskałem w sobotę, to samych towarowych jest 40-50 sztuk dziennie, na odcinku Czerwieńsk - Rzepin. Częściowo jest to pokłosie przeciągającego się remontu odcinka lk 358 Czerwieńsk - Zbąszynek, stąd np. obecność Icków łączących Zieloną z centralną Polską. Ruch towarowy miałem okazję ocenić osobiście; faktycznie, mniej więcej co pół godziny coś jedzie w dół lub w górę Odry. Czerwieńsk, północna grupa torów zastawiona niemal cała składami towarowymi, też z uwagi na remont mostu nad Odrą i wąskie gardło na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnica. Miałem okazję pogadać z jednym z mechników od "prywaciarzy", strasznie k...wował na Icki, które jeżdżą często opóźnione i rozwalają i tak już napiętą dostępność odcinków oraz na to, że PLK zaczęła remont mostu w ciągu Nadodrzanki, zanim nie skończyli remontu Zbąszynka. W Czerwieńsku jest jeszcze o tyle dobrze, że jest rozbudowany układ torowy i składy można przetrzymać na towarówce, ale z drugiej strony, w Radnicy, Budachowie i Gądkowie jest ino po jednym torze głównym, dodatkowym w kierunku Czerwieńska, pozastawiane obecnie przez brutta oczekujące na wjazd na przejezdną nitkę mostu pod Nietkowicami. Najgorzej jest w Radnicy, która jest forpocztą przed wjazdem na most, w przeciwieństwie do Czerwieńska Towarowego, znacznie oddalona od newralgicznego punktu.
-
#5
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-03 23:33:25)
Dzisiaj rano o godz. 6:00 drzewo przewróciło się na sieć, na odcinku między Lisim Polem a Chojną.
Pociąg PR Parnica ze Szczecina (odj. 5:32) do Zielonej Góry miał 2,5 godziny opóźnienia w związku z tym.
Nawet nie dojechał do stacji docelowej, tylko do Radnicy. Tutaj dojechał do niego pociąg zastępczy ze Zielonej, do którego wsiadło 12 pacjentów.
Po odjeździe pociągu zastępczego w kierunku Zielonej (musiał dojechać do Czerwieńska więc postój się przedłużył) torem bocznym wyprzedził jeszcze TLK.
Na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnice bowiem, jest tylko czynny jeden tor, w związku z kończącą się budową mostu na Odrze (część wschodnia). -
#6
wasiukibic
(2022-04-03 01:45:57)
Remont wschodniej nitki mostu nad Odrą, między Nietkowicami a Czerwieńskiem, zakończył się i pociągi jeżdżą już po obu torach. W kwietniu zaś, kolejny raz będzie robione przy moście nad Odrą w Brzegu Dolnym; "Rokita" ma być obsługiwana od strony Ścinawy, towarowe do Szczecina i Świnoujścia pojadą przez Lubin (gratulacje dla PLK za pozostawienie jednotoru na tak ważnej linii - brawo! - przy okazji kasując mijankę w Rzeszotarach), a pasażerów czeka komunikacja zastępcza.
-
#7
wasiukibic
(2022-05-01 22:47:03)
Okres KKZ i objazdów, o którym wspomniałem był dla wszystkich gehenną. Ludzie, samorządy i przedsiębiorcy są już na maxa wk... tym mostem, jednotorem i ciągłym lepieniem, bo nigdy nie wiadomo, kiedy znowu nie trzeba będzie coś doraźnie połatać. Trzeba mieć zdrowo nasrane pod kopułą, aby jedną z najważniejszych linii kolejowych w Polsce traktować w ten sposób. Idiots, idiots everywhere...
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)