OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wejherowo – Garczegorze (230)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-18 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #40 Błażej Kopka (2024-01-10 20:34:01)
    Antek Kujawski - zapytam wprost - ile Ty masz lat i czy ukończyłeś pełne gimnazjum (chociażby), bo to dla mnie bardzo ważne dla prowadzenia dalszej dyskusji z Tobą, po ostatnich wypowiedziach.
  • #41 Antek Kujawski (2024-01-11 00:05:35)
    Niestety niektóre wątki mi uciekają, więc mogłem nie dokończyć wątku o rzekomym przetargu IC na nowe pociągi do Newagu, akurat podczas burzy związanej z manipulacją oprogramowaniem.
    "Tylko jacy oni? Wszystko zaczyna trącić swoistą tajemnicą, teorią spiskową rodem z kolejowego "Archiwum X"" No pion decyzyjny PKP i w tym nie ma chyba żadnej tajemnicy? Albo jest? Nie wiem, jestem na Bazie Kolejowej od niedawna, więc nie znam forumowych tajemnic poliszynela.
    Z resztą, nadal nie dostałem odpowiedzi, dlaczego drogi ekspresowe powstają, a linie kolejowe to dalej są w krzakach. Zaryzykuje stwierdzenie, że na mapie kolejowej na tym forum to jest więcej fioletowego niż czarnego i pomarańczowego razem wziętego. Dlaczego, powiedz mi, tak jest? Dlaczego w innych krajach UE kolej może normalnie funkcjonować, a tylko tutaj kolej jest 100 lat za murzynami, gdzie remontuje się linie, ale bez zwiększenia prędkości, bez zwiększenia przepustowości (sławne likwidowanie mijanek) oraz bez zwiększania zasięgu kolei? Dlaczego IC nie potrafi pokryć rosnącego popytu na przewozy dalekobieżne, gdzie obecnie trudno dostać bilet na pociąg, podczas gdy wydaje miliardy na nowe lokomotywy, wagony oczywiście publiczne, bo dotacja (która od tego roku jeszcze będzie większa)?
    Tyle pytań i tak mało odpowiedzi...
    Dzięki Wasiu za pomoc, ale tutaj to trzeba mocno mówić.
  • #42 kocham wh1 (2024-05-05 20:40:22)
    I coś dalej wiadomo z naszą nieszczęsną Lk230?
  • #43 Błażej Kopka (2024-08-30 17:33:44)
    RDOŚ w Gdańsku wydał właśnie decyzję środowiskową dla linii.
  • #44 Kaszub (2024-11-19 19:36:28)
    Witam, mam pytanie bo może jest ktoś lepiej zorientowany - na rk ukazał się dziś artykuł z wizualizacjami kilku przystanków po modernizacji na linii 230 i 229. Pamiętam, że brano po uwagę dwa warianty połączenia do elektrowni atomowej - wygrał ten z budową nowych odcinków linii 230 - z całkiem nowym fragmentem linii od Kostkowa do Choczewa i od Choczewa do Łeby (Steknicy). Drugi wariant zakładał natomiast odbudowę linii 230 w starym śladzie i wybudowanie tylko bocznicy do elektrowni z Choczewa. Z opisu dzisiejszego artykułu jak i również po przyjrzeniu się wizualizacji przystanku w Gniewinie (który wydaje się być umiejscowiony w starym miejscu - a nie jak zakładał wariant podstawowy - po zachodniej stronie Gniewina) wynika, że linia na odcinku od Wejherowa do Choczewa będzie biec starym śladem, nowym odcinkiem byłby wtedy tylko odcinek od Choczewa do Łeby... W internecie można łatwo znaleźć mapki sprzed pół roku przedstawiające wymienione przeze mnie warianty. Ktoś może pomóc rozwiązać tą zagadkę, jak to w końcu jest z tą odbudową linii 230? Chodzi mi po prostu o to, czy linia od Wejherowa do Choczewa będzie biec starym śladem, czy jednak od Kostkowa do Choczewa będzie "wyprostowana", tak jak na mapkach z projektu. Z góry dzięki.
  • #45 Błażej Kopka (2024-11-19 22:26:18)
    Tak - od Wejherowa do Choczewa pójdzie w starym śladzie, bo na konsultacjach społecznych nie wyrażono zgodny na nieco inny przebieg, który w sumie dawał niewielki sukces kilometrażowy, a robił rewolucję niepotrzebną w Gniewinie, a ostatecznie nie do końca przecież wiadomo, jaki ta linia będzie miała charakter w kwestii połączeń "cywilnych", więc wydaje się to rozsądne. Ten przebieg miał być nieco inny od zachodniej strony i chyba gdzieś wyżej go opisałem i faktycznie ruchowo byłby może bardziej korzystny, ale pewnie nie obyłoby się bez wyburzeń, wywłaszczeń - choćby cząstkowych itd., więc odpuszczono bo sprawa nie była tego warta. A dalej do Łeby, ale z rozwidleniem na obie strony, ale i przed Lęborkiem podobne rozwidlenie w obie strony. A generalnie jako były mieszkaniec Bolszewa pozdrawiam, bo: Më jesmë Kaszëbama :)
  • #46 Miłosz (2024-11-20 06:44:57)
    Witam, jako mieszkaniec Bolszewa chciałbym się dowiedzieć, czy jest planowane odtworzenie linii kolejowej przechodzącej przez Bolszewo.
  • #47 Kaszub (2024-11-20 19:51:36)
    @Błażej Kopka Dzięki za odpowiedź. Tak się właśnie sam zastanawiałem, po co zmieniać przebieg od Kostkowa, w celu naprawdę minimalnego naprostowania/skrócenia linii, gdzie i tak po drodze są same małe wioski po starym jak i nowym projektowanym przebiegu. Teraz mam natomiast do kolegi nowe pytanie, bo zainteresowało mnie w Twojej wypowiedzi "ale i przed Lęborkiem podobne rozwidlenie w obie strony" - w Steknicy to wiedziałem, że ma być wjazd na Łebę i na Lębork, natomiast to rozwidlenie przed Lęborkiem gdzie miałoby się znajdować? Bo jedyne co przychodzi mi myśl, to nowa łącznica między przystankiem Nowy Świat (w Lęborku) a linią 202 umożliwiająca zjazd również w kierunku Słupska. Czy o to właśnie chodzi?
    Druga sprawa, to zastanawia mnie trochę, jak oni chcą tą linię 230 zrobić na 160km/h i w sumie po co... Jak sam piszesz - pytanie, co tam będzie jeździć pasażerskiego. Skoro linia ma być pod drutem, to pewnie SKM Wejherowo-Łeba tamtędy właśnie. Odnośnie linii 229 czytałem kiedyś, że po elektryfikacji linii 229 od Lęborka do Łeby pociągi SKM kończące bieg w Lęborku miałyby w końcu dojeżdżać do Łeby przez cały rok. To byłaby/będzie dopiero rewolucja dla tego małego miasta. Również pozdrawiam :)
  • #48 kocham wh1 (2024-12-06 21:28:37)
    Co do SKM do Łeby, nie widzę szans. Ponoć chcą się za jakiś czas zamienić w Koleje Pomorskie, może wtedy się zdecydują na taką relację.
  • #49 Błażej Kopka (2024-12-06 22:14:37)
    Jak wierzyć w plany, to to połączenie powstanie szybciej, niż nie jeden projekt z programu "Kolej+", to wtedy będziemy gdybać.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wejherowo – Garczegorze (230)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...