Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy.
Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Dh
(2018-05-25 11:33:52)
Wasiu jak być coś to Arriva uruchamia pociągi na trasie Brodnica Bydgoszcz ale okrężna trasa
#2
Kamil
(2018-05-25 12:05:16)
Celowo nie złomowano tego odcinka by można było go odtworzyć
#3
djSon
(2018-05-25 12:29:34)
Teraz jestem ciekawy czy ktoś za to odpowie.
W mojej opinii robią to tylko po to, bo mają nieprzyjemności z UE za te cztery wagony i dwie lokomotywy zakupione do eksploatacji tej linii do Kowalewa Pomorskiego.
#4(odp. na #3)
Maciej
(2018-05-25 13:06:32)
Jakoś Unia nie ma nic przeciwko gdy przerabia się linię Wolsztyn - Żagań na ścieżkę rowerową. Ba, nawet dokłada do tego procederu. Nie przeszkadza jej niszczenie dziedzictwa kulturowego. Zamiast komunikacji zbiorowej będzie... "eko". Podobnie jak "eko" są świetlówki zawierające rtęć. To nic, że ten ciężki metal zjemy razem z sałatą, ważne, że lud "łyknął ściemę".
#5(odp. na #4)
Adrian K
(2018-05-25 20:07:09)
Tak, ale na te wagony o których pisał djSon, kuj-pom pisał do UE o kasę. Powinni się z tego jakoś wywiązać, tymczasem nie ma ani taboru, ani nawet linii. Niestety kuj-pom to kraina dwóch antagonistów postawiona na głowie. Podobno ostatnio w Toruniu znów śnią o tramwaju do Bydgoszczy... "Wąskotorówka" jest w planach, na linie normalne kasy i decyzji brak.
#6
Michał Kłosowski
(2018-05-25 21:16:05)
Tam torowisko byłoby i tak do wymiany, więc to, że zdjęli to kij im w oko, niech odbudowują nowym materiałem!
Ale przyznam, heca nie lada, cyrk na kołach, nóż w kieszeni się otwiera, w jakim my Kraju żyjemy?!
#7(odp. na #6)
djSon
(2018-05-26 00:55:13)
PLK jak widzi, że linia jest rozebrana, to w ogóle na nią nie patrzy. Nieważne, że łatwiej zbudować na nowo, niż zmodernizować... Dodatkowo odcinek rozebrany tej linii ma służyć dróżce rowerowej, tak słyszałem. Durnota jakich mało... A w sumie i dużo.
#8(odp. na #7)
Maciej
(2018-05-28 10:06:46)
Słysząc o przeróbce linii kolejowej (tzn. dewastacji obiektu zabytkowego) na ścieżkę rowerową, dostaję białej gorączki... Ciekawe czy podobnej "modernizacji" poddano by rzymski akwedukt?
#9
roman paul poznań
(2018-05-28 11:13:43)
już pisałem o tym powtórzę mam wycinek z Gazety Czas Brodnicy informujący ze będą na linii Toruń-Brodnica przez Golub Dobrzyń prowadzone przejazdy turystyczne ba nawet zakupiono SM41 i parowóz Pani z UM w Toruniu poleciła mi, ze sa do obejrzenia w Lokomotywowni Torun Kluczyki-jak widać "diabli wszystko wzięli" i tory zlikwidowali ciekawe co zrobili z lokomotywami, nawiasem mówiąc Pan Słupkowska "zapowiadaczka" pogody na TVP, pochodzi z Golubia Dobrzynia
#10
Michał Kłosowski
(2018-05-28 15:38:00)
To jest skandaliczne marnotrawstwo. Wagony i parowóz, wiadomo - remont, rewizje, ale SM41 uruchomiono, jest sprawna i to chyba nawet z papierami? A stoi i się marnuje. :/
#11
Tomasz
(2019-01-26 13:50:24)
http://czt.org.pl/ak… fajny artykuł na temat rozbiórki odcinak Brodnica - Kowalewo Pomorskie.
#12
SZ-REK
(2019-01-26 19:08:12)
Takie rzeczy tylko w Polsce.W Czechach to nie do pomyślenia.
#13
ACdVL
(2019-12-10 20:49:39)
Podczas mojej ostatniej wizyty w Brodnicy (bodaj w 2013 roku) i podróży po okolicach linia ta, a ściślej - jej fragment do Kowalewa Pomorskiego - jeszcze istniała. Zza młodu zaś jechałem tą linią do Kowalewa z dziadkiem i tatą. Byłem w niezłym szoku, gdy w 2017 roku wracałem w te strony... Czytałem gdzieś, że gdy pojawiły się plany likwidacji owej linii to miejscowi (i nie tylko) miłośnicy kolei mieli podjąć interwencję. Czy była ta interwencja to nie wiem, a jeśli była, to raczej nieskuteczna. Linia nie istnieje, a w okolicach Wrocek i Brodnicy można zobaczyć sterczące stosy podkładów. Naiwne jest jednak sądzenie, że linia zostanie odbudowana. Jeśliby miało się tak stać, to wpierw należałoby zrobić rewizję - czy byłaby korzyść z jej odtworzenia - moim zdaniem raczej tak - i wymiana kadr w odpowiednich miejscach. A gdyby miałabyć odbudowana to robiliby już to podczas, jak się okazało, rozbiórki linii - wtedy byłaby to renowacja.
#14
Piotr
(2020-08-23 09:48:48)
Witam, jest nadzieja. Władze Golubia, Brodnicy, Kowalewa zainteresowały się programem kolej plus. Odbyły się nawet spotkanie w urzędzie w Kowalewie Pomorskim. SPRAWA ODBUDOWY LINI KOLEJOWEJ 209.
#15
ROPA Poznań
(2020-08-23 10:54:40)
Rozumiem że władze tych miejscowości "obudziły się" teraz, jak znalazły się pieniądze na ewentualna odbudowę tej linii.
Ale bywając od prawie 40-lat w Brodnicy mieszkańcy raczej są zaniepokojeni likwidacją linii z Brodnicy do Jabłonowa Pomorskiego. Swoja drogą, co do ruchu samochodowego, została wybudowana obwodnica na Olsztyn. Proszę sobie wyobrazić, że kolejni Burmistrzowie po cichu ja blokowali, twierdząc że turyści jadący na Mazury nawet na kawę nie zatrzymają się u nich. Po latach okazało się, że mieli rację. Mieszkańcy mówią, że ich miasto ubożeje, a szkoda. Nie pomógł nawet napis przy wjeździe do miasta - Brama Mazur - już go nie ma.
#16(odp. na #15)
ACdVL (Andrzej)
(2020-08-23 16:39:22)
Likwidacja linii do Jabłonowa Pomorskiego? Kolega mówi o planach jej grabieży sprzed kilku lat czy o powrocie do tychże planów?
#17(odp. na #14)
ACdVL (Andrzej)
(2020-08-23 16:40:15)
Nadzieja, a potem rzeczywistość będzie skrzeczeć. Trzeba poczekać, czy to zainteresowanie nie okaże się słomianym zapałem i czy będzie coś więcej - jak w przypadku dolnośląskich linii kolejowych.
#18
ROPA Poznań
(2020-08-24 00:21:06)
Ja w odróżnieniu np od polityków "podsłuchuje" zwyczajnych ludzi stąd takie informacje. Ich nie obchodzi to czy tamto. Oni maja słuszne obawy jak tę linie Brodnica-Jabłonowo - Brodnica się traktuje i tyle.
#19(odp. na #18)
ACdVL (Andrzej)
(2020-08-24 21:11:40)
Zgadza się, wszystko to prawda. Tylko widzi Kolega, w tym kraju ci, co najlepiej się nadają do pieczy nad koleją - nie sprawują jej. Prawda to stara jak świat, ale trzeba ją czasem przypominać.
#20(odp. na #19)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-28 00:21:48)
Na tej linii też reorganizacja ruchu w rozkładzie 2020/21.
- Znikną bezpośrednie połączenia (2) z Grudziądza do Bydgoszczy ze zmianą czoła w Chełmży.
- Zostanie 7 par - z tego 2 z/do Bydgoszczy Wschód, z Chełmży ostatni odjazd 18:52 (do B. Wsch.) z Bydgoszczy Wsch. 19:59.
Aktualny rozkład: https://arriva.pl/ar…
#21
Ziejan
(2020-12-04 16:09:25)
W rozkładzie 2020/21 Chełmża - Bydgoszcz Wschód znowu do likwidacji.
Nie sprawdzałem, sprawdzę jak "skończy się pandemia" jakie jest zintegrowane połączenie z linia Toruń-Olsztyn w Jabłonowie Pom. Bywało kiedyś, ze poc. z Poznania "meldował się" w Jabłonowie o godz.19.30 a poc. Arrivy odjeżdżał do Brodnicy o godz.19.20
Przez 2-lata tłumaczyłem "tym od rozkładu jazdy" w województwie aby to zmienić. Udało się!
#24
wasiukibic
(2021-01-13 13:15:32)
Proszę o wstrzymanie się z infem, że od 18 I powróci ruch pasażerski (to samo między Laskowicami i Czerskiem). W Kujpomie sytuacja jest dynamiczna, tj. wojenka na linii Caubetzky - Avarria - Regiopolo i nie wiadomo, co z tego wyniknie.
A, i jakby komuś się wydawało, że nie można inaczej:
Wrocław - Trzebnica - 16 par pociągów,
Kraków - Wieliczka - 13 par pociągów,
Poznań - Grodzisk - 12 par pociągów
w dobie pandemii.
#25(odp. na #24)
Stanisław Pikul
(2021-01-13 14:53:25)
No tak, ale trzeba by by porównywać porównywalne - trzy wymienione przez Ciebie relacje to dojazdy do metropolii z miejscowości odległych o nie więcej jak 1 h. Relacja z Brodnicy czy Laskowice-Czersk to jednak inna liga.
#26(odp. na #20)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-13 15:37:42)
1. Pociągi na linii Bydgoszcz Wschód - Chełmża wogóle zostały zlikwidowane.
"Czy od poniedziałku, 18 stycznia, na zawieszone linie kolejowe na Kujawach i Pomorzu wrócą pociągi? Wprawdzie władze regionu zapowiadały, że tak się stanie, jeśli zostaną „odmrożone” szkoły, ale na razie nikt tej informacji oficjalnie nie potwierdził.
We wtorek (12.01.), dobrą informacje dla pasażerów podała Arriva, ale wzmianka o przywróceniu połączeń szybko została usunięta.
Na swoich stronach internetowych Arriva poinformowała, że od 18 stycznia w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim przywraca ruch kolejowy z Chełmży do Bydgoszczy oraz z Laskowic pomorskich do Czerska. Na pierwszej trasie miałyby kursować 4 pary pociągów dziennie od poniedziałku do piątku, w Borach 3 pary dziennie. Jednocześnie przewoźnik zamieścił wzmiankę o podwyżkach cen biletów. Zarówno jednorazowe jak i miesięczne miałyby podrożeć o 10% od 15 stycznia.
Komunikat o nowym rozkładzie i taryfie szybko jednak ze strony zniknął, a Arriva odsyła po informacje na ten temat do organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego."
2. Odn. #24 ROPA Poznań (2020-12-09 11:07:56)
Ale tylko 2 poranne z Torunia do Brodnicy są tak skorelowane.
Po południu 14:39 jest bezpośrednie Arriva ale przez Grudziądz więc godzina dłużej więc nie bardzo pomyśleli nad tym rozkładem.
Z powrotem jest trochę lepiej bo są 3 połączenia Brodnicy z Toruniem z przesiadka które mieszczą się w ok. 1,5 H.
W praktyce, licząc 2,5 pary, można powiedzieć że Brodnica (28.500 mieszkańców) jest odcięta komunikacyjnie od Torunia.
Żeby było śmieszniej.
Wyszukiwarka na stronie arriva.pl pomija te szybsze połączenia kolejowe przesiadkowe a pokazuje inne, wielogodzinne nawet z 2 przesiadkami.
Jakież to polskie....
3. Chełmża w praktyce straciła szybkie połączenie z Bydgoszczą.
Możliwe są jedynie połączenia ponad 2 H przez Chełmno lub Toruń.
#27(odp. na #25)
wasiukibic
(2021-01-13 16:23:58)
Chodziło mi o Bydgoszcz - Chełmża, a to jak najbardziej ta sama liga, co trzy wyżej wymienione, a więc dojazd do dużego miasta z jednej z sypialni, położonej na bocznej linii kolejowej. Nawet biorąc pod uwagę to, że Chełmża ma połączenie z Toruniem.
#28(odp. na #27)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-13 21:48:01)
Tu widzę w Bazie że linia z Brodnicy do Chełmży z Brodnicy przez Kowalewo miała 60 kmH choć raczej napewno była na podkładach drewnianych.
Nawet gdyby to, to powinna zostać jako zapasowa jak i zaczynająca się 5 km dalej od Brodnicy linia Tama Brodzka – Iława Główna (251).
Cały ten ciąg mógłby służyć:
1. Jako zapasowy dla magistrali 353 na odcinku Kowalewo - Iława,
2. Jako dodatkowy dojazd towarowy do Płocka z północy.
3. Jako dodatkowe powiązanie Bydgoszczy i jej rejonu z obszarami wschodnimi (odcinek Kowalewo - Chełmża)- to pod względem obronnym
a nawet jako dodatkowe połączenie z Warszawą przez Działdowo.
4. Szynobusy osobowe, nawet krótkie, mogłyby funkcjonować oprócz tych 3 kierunków nawet na krótszych trasach z Brodnicy do Lidzbarka
czy Rypina, byle zapewnić utrzymanie szlaków na poziomie podstawowym, nawet bez urządzeń ruchu i obsady, a tylko na rozkaz pisemny, co
by wystarczyło zasadniczo.
#29(odp. na #28)
Paweł Kwiatkowski
(2022-09-28 02:48:11)
Cała linia była na pokładach betonowych :)
#30
ROPA Poznań
(2022-09-28 19:39:51)
Gdzie 2-ch Polaków, tam 3 zdania. Komu wierzyć.
#31(odp. na #30)
Mariusz Kaniecki
(2022-09-29 21:07:25)
Na pewno pierwsze kilometry linii były na podkładach betonowych. Sporo z nich po rozbiórce jest składowanych przy DK15 w tym miejscu: https://www.google.p…
Jakbym dobrze poszukał, to mam gdzieś zdjęcia toru między Brodnicą a Drużynami z około 2017 roku, szyny leżały już wtedy odkręcone od (betonowych) podkładów.
#32
Dawid Jastrzębski
(2022-09-30 00:06:21)
Na co komu betonowe podkłady, że ktoś je tak samopas zostawił przy drodze?
#33
Tomasz. S
(2022-11-16 18:21:01)
Pociągi wróciły na odcinku Bydgoszcz - Chełmża
#34
Adam Nowak
(2023-06-06 10:29:18)
Można zmienić przejezdność linii z Chełmży do Bydgoszczy Fordon - linia jest przejezdna, prowadzi się na niej regularny ruch pasażerski (na stronie jest oznaczona jako nieprzejezdna).
Dziękuję za poprawkę, faktycznie pociągi nie kursują do 30 czerwca br. :)
#37(odp. na #34)
tomasz szulc
(2023-07-20 10:37:45)
Można już zmienić.
#38
djSon
(2023-07-20 23:13:42)
Wg. rozklad-pkp pociągi Arrivy wróciły na tory. Z prędkością nawet OK, bo odcinek od Chełmży do Bydgoszczy Wschód (39 km wg. kilometrażu OBK) pokonują w 49 minut. Obliczyłem dla rozeznania ile szlakowa wynosi na tym odcinku (bardzo ogólnikowo i uproszczając). To wyszło mi 100 km/h. Patrzyłem na kurs o godzinie 8:39. Nie wiem, jak było wcześniej.
#39
Błażej Kopka
(2023-07-21 00:08:43)
OBK działa podobnie jak PKP (skrót trzyliterowy nie bez powodu) - za jakiś bliżej nieokreślony czas wskazania wrócą... Może...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.