OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Malbork – Braniewo ( – Mamonowo) (204/597)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-29 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Malbork   (G)
| | 5,048
| |
| | 5,586
| |
| |
  Stare Pole   (G)
10,995
| |
| |
  Fiszewo   (N)
14,295
| |
| | 18,702
| |
| |
  Tropy   (N)
26,551
| |
| |
  Elbląg   (N)
28,954
| |
| | 37,180
| |
| |
  Bogaczewo   (N)
41,436
   
   
  Stegny   (N)
49,683
   
   
  Słobity   (N)
53,699
   
   
  Młynary   (N)
60,769
   
    65,572
   
    69,134
   
   
  Chruściel   (N)
71,204
   
   
  Bo "Autostrada"   (N)
75,046
   
   
  Bemowizna   (N)
78,964
   
   
  Braniewo   (N)
83,712
   
    90,671
   
    90,617
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 KR.RS. (2022-12-27 07:45:32)
    Zatem ciekawa rzecz. Mimo tych wszystkich medialnych rewelacji o całkowitej i ostrej izolacji gospodarczej, coś się dzieje. Ba, jest nawet zdjęcie w galerii stacji Braniewo z lipca tego roku, gdzie widać składy z cysternami, które raczej tylko do samego Braniewa nie przyjechały. O ile import węgla może rzeczywiście ustał (choć kto to wie), to sprowadzanie ropy i innych paliw ma się dobrze. I jak się to ma do wszystkich politycznych deklaracji, wg których wszystko co rosyjskie jest złe ;)
  • #8 Mszkl (2022-12-27 10:18:08)
    Unijne embargo na ropę weszło w życie dopiero 5 grudnia i do tego na razie w zakresie transportu morskiego (tankowce).
    Co do naszych szumnych deklaracji krajowych- zgoda niestety.
  • #9 (odp. na #8) KR.RS. (2022-12-27 11:07:58)
    No właśnie, 8 grudnia, a tymczasem już od godzin porannych 24 lutego zapowiadano, że precz ze wszystkim co rosyjskie... Żeby nie było, sam stanowczo potępiam działania Moskwy i zbrodnicze metody jej wojsk na terenach Ukrainy. Bardziej czepiam się znanej przez wszystkich niekonsekwencji naszych polityków. Tak czy inaczej dobrze że kolej w Braniewie dalej "żyje", bo bez tranzytu ruch byłby chyba żaden, zwłaszcza że tak naprawdę nic się nie dzieje w zakresie reaktywacji przewozów pasażerskich do Olsztyna, zaś pociągi osobowe do Kaliningradu to chyba póki co melodia przeszłości...
  • #10 (odp. na #9) wasiukibic (2022-12-27 13:43:27)
    Wolałbym, żeby to jednak konsumenci i przedsiębiorcy decydowali o tym, jakie towary będą kupować i czy ewentualnie dopuścić się bojkotu tych, sprowadzanych z Rosji.
  • #11 (odp. na #10) Igor13 (2022-12-27 14:07:02)
    Też tak samo uważam.
  • #12 Błażej Kopka (2022-12-27 14:51:54)
    #10 i #11 - orkowe trole na OBK? :)
  • #13 Stanisław Pikul (2022-12-27 17:13:17)
    NTG
  • #14 Karol Romaniuk (2022-12-27 17:44:28)
    Byłem wczoraj w Braniewie i....handel trwa. Na stacji stał rosyjski Gagar z gazówkami, poza tym na stacji kilka składów cystern z gazem. Gwoli przypomnienia, cała infrastruktura odbiorcza LPG dla Polski znajduje się na granicach z dawnym ZSRR, to nie węgiel którego import zatrzymano z dnia na dzień (a i tak spowodowało to falę kłopotów z dostępnością surowca).
  • #15 (odp. na #10) Michał Gliniecki (2023-03-15 21:35:09)
    Też uważam, że konsumenci i przedsiębiorcy powinni decydować o tym, jakie towary mają kupować i od kogo - niezależnie od woli decydentów z "WALL STREET" i ich podwładnych lokalnych administratorów (zarządców tzw. państw europejskich). Braniewo i okolice to tereny z dużym bezrobociem - kolejowy ruch towarowy w Braniewie trochę poprawia tutejszy rynek pracy. Pamiętam czasy, gdy w latach dziewięćdziesiątych kursował pociąg pospieszny Gdynia Główna - Kaliningrad (z wagonami bezpośrednimi z Berlina, doczepianymi na stacji Tczew), cieszący się sporą popularnością. Do białoruskiego Grodna również kursował bezpośredni pociąg Gdynia - Grodno i też został wycięty. Teraz na "świeczniku" tylko jeden kierunek "politycznie poprawny" na "ścianie wschodniej" - kolejowe przejścia graniczne z Ukrainą - pociąg najlepiej co godzinę w relacji Warszawa - Kijów. A tracą na takiej polityce zwykli mieszkańcy przygranicznych miast i miasteczek takich jak Braniewo, Bartoszyce, Korsze, gdzie ruch przygraniczny zawsze ożywiał lokalną gospodarkę. Pozdrawiam.
  • #16 X. Piast II Chrobry (2025-07-01 12:32:24)
    PKP PLK rozpoczęły remont linii kolejowej z Malborka do Elbląga.
    "1.07.2025, Gdańsk (PAP) - PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace remontowe na 28-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 204 między Malborkiem a Elblągiem.
    Po zakończeniu dwóch etapów prac pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 160 km/h.
    Będą nowe, bezstykowe szyny i podkłady strunobetonowe, co przełoży się na ograniczenie hałasu i lepszy komfort jazdy.
    Oczyszczona i uzupełniona zostanie podsypka tłuczniowa, a sieć trakcyjna zostanie wyregulowana.
    Wartość robót wykonywanych przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe w Gdańsku pierwszego etapu wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków PLK SA."
    https://stooq.pl/n/?…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Malbork – Braniewo ( – Mamonowo) (204/597)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...