OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gdańsk Główny – Stargard (202) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-09-05 (opisy, historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (1997-04-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartosz Arszyński (2002-03-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2005-09-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Marcel Durbajło (2005-09-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Ryszard Grosz (2007)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (2010)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-01-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Rafał (2012-09-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Kacper Michalski (2018-04-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2019-06-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Marcin (2020-12-06)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-04-21 01:02:42)
    Można spokojnie przyjąć za pewnik ze gdy budowano nowy dworzec gdański zaprojektowano wtedy 2 linie SKM (parowej) o takim przebiegu jak pózniejsze 2 powojenne elektryczne.
    Z tego w całości zbudowano linię do Nowego Portu z opcją na 2 tory na pewnym odcinku.
    Dowodem to zdjęcie - odcinek linii 249 miedzy Politechnika a Kolonia: https://www.bazakole…
    Z kolei po tym zdjęciu: https://www.bazakole… - perony po lewej,
    widać wyraznie że stacja początkowa dla pociągów tej pierwotnej SKM była gotowa już przed I Wojną.
    Teraz wystarczy poszukać mapy z okresu międzywojnia by zobaczyć jakie prace wykonano na linii do Oliwy.
    Ktoś chętny?
  • #4 (odp. na #3) subsens (2022-04-21 16:11:13)
    Ile nazwisk mogłoby widnieć pod rzetelnym opracowaniem Gdańska? Odpowiedź: ze dwa – trzy. Przy czym jedno od sierpnia ub.r. jest już tylko ważnym wspomnieniem. Potem długo, długo nic.
    Monografia węzła nie ukazała się w żadnym z dwóch języków, zatem ogarnięcie Gdańska w Bazie to po części problem wtórny.
    A po części problem systemowy. W rozległej przestrzeni miedzy lamerstwem a zawodowstwem mrugają różnych formatów gwiazdy FDG, WFG, Gedanopedii etc. Ale Baza nie dba o grawitację. W szczególności zaś nie przyciąga gwiazd :).
    Dłubiąc w temacie bez mozolnego składania porozrzucanych danych cząstkowych, raz po raz kopie się w dawno otwarte drzwi. Świat zewnętrzny wówczas dyskretnie się śmieje, a problem systemowy pogłębia.
  • #5 (odp. na #2) Piłsudski II.NBK (2022-12-09 00:31:08)
    Przejazd "luzakiem" z Gdańska do Gdyni: https://www.youtube.…
  • #6 gość zza wschodniej granicy (2024-03-31 13:41:10)
    Według rozkładu jazdy na stronie Polregio, pociągi już się zatrzymywają na przystanku Świdwin Zamek.
  • #7 (odp. na #6) X. Piast II Chrobry (2024-04-01 15:57:45)
    Ciekawe, czy dla tych 7 par warto było budować ten przystanek?
  • #8 Błażej Kopka (2024-04-01 21:11:47)
    Całą linię potrafi się w tym kraju wskrzeszać dla tylu par, a co dopiero jeden przystanek?
  • #9 Halka Kopińska (2024-06-12 10:48:12)
    Wiadukt sklepiony w km 94.5 stał (już przestał) na przeszkodzie modernizacji. FB-źródło, blog osobisty Piotr Rachwalski - Komunikacja Zastępcza, używa liczby mnogiej: między Potęgowem a Leśnicami... burzenie wiaduktów.
  • #10 (odp. na #2) Igor13 (2024-09-05 21:21:24)
    W wykazie 2023/2024 oraz 2024/2025 nazwa Stargard Szczeciński już nie figuruje. Trzeba to zmienić.
  • #11 X. Piast II Chrobry (2024-11-07 13:16:33)
    Budowa drugiego toru na szlaku Lębork - Słupsk.
    https://www.youtube.…
  • #12 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:52:25)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gdańsk Główny – Stargard (202)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...