OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Herby Nowe – Oleśnica (181) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-09-03 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Herbiński (2005-03-25)
opis ⇵
Obraz
fot. patryket22 (2006-05-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Piotr Białek (2008-12-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Piotr Białek (2009-07-02)
opis ⇵
Obraz
fot. sewanier (2012-05-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Stupień (2018-05-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Opolanin (2018-09-19)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 113 (2022-11-26 12:49:50)
    A będzie realizowana w ramach prac również elektryfikacja linii kolejowej nr 814?
  • #13 Tommt (2022-11-27 20:03:51)
    Tu nawet nie ma innej opcji by tego nie zrobili, inaczej byłaby to jedyna niezelektryfikowana linia w tym węźle, łącząca dwie inne, ważne i zelektryfikowane. Przy okazji, PKP ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)" https://www.plk-sa.p… Tylko czemu do Chorzewa a nie do Zarzecza (LK nr 24)? Jak robić to za jednym podejściem, a nie rozbijać to na dwa oddzielne projekty.
  • #14 113 (2022-11-27 20:59:36)
    @Tommt: To już pewnie kwestia finansowania.
  • #15 113 (2023-01-02 11:36:27)
    https://ted.europa.e…
    No i doczekaliśmy się.
  • #16 (odp. na #10) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-18 01:05:27)
    Jaki to niby był remont, Adolfie, chyba kategorii brać kasę i w nogi.
  • #17 Igor13 (2024-07-28 21:34:48)
    1 sierpnia linia zostanie zamknięta na odcinku Kępno - Cieśle na dwa lata, w związku z elektryfikacją i modernizacją i od tego momentu ma się rozpocząć usuwanie starej infrastruktury kolejowej. Odcinek Cieśle - Oleśnica pozostanie przez jakiś otwarty w związku z obsługą tutejszego placu przeładunkowego, do którego odbywa się regularny transport towarów. Zresztą dzisiaj w Cieśli wszystkie tory odstawcze były zapełnione platformami na niemieckich rejestracjach. Sam odcinek prawdopodobnie może zostać użyty to transportu materiałów do modernizacji szlaku, ale nie mam pewności na sto procent. Informacje te podała mi grupa paru osób oraz drużyna dzisiejszego pociągu KSK Wrocław, który obsłużył pożegnalny przejazd szlaku w obecnym stanie.
  • #18 Tommt (2024-08-24 14:18:43)
    Mogliby położyć drugi tor między Cieślami a Oleśnicą, żeby zachować przejezdność tego odcinka. Przy okazji, to co uchwycił GSV w 2012 na przejeździe na ul. B. Krzywoustego w Oleśnicy :) https://www.google.p…
  • #19 Jola (2024-10-10 11:25:47)
    Czy nie warto zmienić końcowy przebieg linii 181 przed Kępnem od strony Oleśnicy? Dawna trasa do Namysłowa, dworzec Kępno Zachód położony jest w centrum miasta.
  • #20 grzegorz (2024-11-03 19:58:06)
    Czy na tej trasie, w latach 1993-1994 kursował pociąg Częstochowa - Wrocław?
  • #21 X. Piast II Chrobry (2025-07-24 16:51:04)
    Szlak Kępno - Wieluń znowu zamknięty, kursuje ZKA.
    https://koleo.pl/con…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Herby Nowe – Oleśnica (181)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...