OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Trzebinia – Skawce (103)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-09-15 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Trzebinia   (K)
0,000
¦   3,111
¦
¦  
  Bolęcin   (K)
4,756
¦
¦   7,800
¦
¦   8,663
¦
¦   9,692
¦
¦  
¦
¦  
  Regulice   (K)
12,103
¦
¦  
  Alwernia   (K)
14,260
¦
¦   17,875
¦
¦  
  Okleśna   (K)
17,943
¦
¦  
  Miejsce   (K)
19,405
¦
¦  
  Spytkowice   (K)
23,521
 
    26,234
 
   
  Grodzisko   (K)
28,413
 
   
  Woźniki   (K)
31,396
 
   
  Radocza   (K)
33,715
 
   
  Wadowice   (K)
37,408
 
   
  Gorzeń   (K)
 
   
  Czartak   (K)
42,739
 
   
  Mucharz   (K)
46,457
 
    49,987
 
   
  Skawce   (K)
54,382
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 Marek Sęk (2025-01-05 15:43:55)
    Kiedyś tą linia 103 jeździł ekspres TATRY, z Warszawy do Zakopca i chyba Krynicy. Pociąg by dzielony w Trzebini, z tego co pamiętam na część "zakopiańską" i "krynicką". Przez kilka lat kierownikiem tego pociągu był mój wujek, św. p. W. Ryba z Regulic Górnych. My, Polacy jesteśmy, niestety mistrzami destrukcji.
  • #13 Leszek Legwan (2025-02-26 14:28:29)
    Wierzę, że linią zainteresuje się lokalna społeczność, albo samorządy, bo wykluczenie komunikacyjne w tym regionie jest naprawdę spore. Tak długo, jak nie wszystko zostało rozkradzione, jest jakaś nadzieja. Obecnie busy z większości tych miejscowości kursują prosto, na Chrzanów/Zator, a technicznie wystarczyłoby je skomunikować z przystankami na tej linii i jestem pewien, że wyszłoby to na dobrze i Zatorowi i Trzebini w długoterminowej perspektywie. Swoją drogą podziwiam, że dyskusja trwa na tym forum aż do tego roku, szukając informacji o tej linii byłem pewien, że od kilku lat temat będzie pogrzebany :)
  • #14 Błażej Kopka (2025-03-01 05:43:50)
    Nigdy nie zrozumiem tego podejścia: "Tak długo, jak nie wszystko zostało rozkradzione, jest jakaś nadzieja". Skąd takie przeświadczenie ludzi, że jakiś złom leżący w gruncie jest nadzieją na wznowienie ruchu? Stan prawny gruntów, wola polityczna i realia finansowe - to jest jedyna szansa! Stary złom leżący latami na ziemi i który w razie wznowienia ruchu i tak będzie musiał być zastąpiony nowym torem, nie ma żadnego znaczenia! Co za różnica, czy ktoś ten złom rozkradł, czy nie, skoro dla kwestii wznowienia ruchu nie ma to żadnego znaczenia?
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2025-03-01 08:48:35)
    Klarowałem Ci to kiedyś, a Ty durś sie z tym nie poradzisz.
  • #16 Błażej Kopka (2025-03-01 09:20:17)
    Być może problemem jest bariera językowa.
  • #17 Stefan (2025-04-13 21:35:01)
    Może jednak coś drgnie w temacie linii 103 i znajdzie się kasa na rewitalizację? https://www.nakolei.…
  • #18 Leszek (2025-05-12 15:36:56)
    Jechałem tą linią z bratem pod koniec lat 60. Właśnie połączeniem Warszawa-Zakopane. My jechaliśmy w wakacje na odcinku z Wadowic do Zakopanego. Skład ciągnęły 2 "Stonki", tyle że już nie pamiętam, czy SP42, czy SM42. Piękna to była trasa. Z innej perspektywy mogłem podziwiać jej piękno w latach 80., przebywając na biwaku na polu namiotowym w Świnnej Porębie (na wzniesieniu). Dzisiaj ta trasa by była pod wodą obecnego zalewu. Jednak mam też smutne wspomnienia z miejscowości Alwernia z okresu przed zamknięciem linii. Otóż widywałem, stojąc na przejeździe, składy EN57 puste, z kilkoma zaledwie pasażerami. Przewidywałem koniec tej linii. Ale cóż, ludzie się przesiedli na prywatne busy, które jeździły bliżej ich domów. W tamtych latach PRL-u kolej miała znaczenie strategiczne. Trwała zimna wojna. Trasa 103 mogła zabezpieczyć ruch w razie unieruchomienia głównych magistrali, czy też trasy do Zakopanego przez Kraków. Po zamknięciu trasy często ją teraz widuję pokonując stare przejazdy i zarośnięte tory. Osobiście bardzo bym chciał wznowienia ruchu na tej linii, choć nie bardzo wierzę, by stało się to jeszcze za mojego życia. Życzę tego młodszym pokoleniom.
  • #19 (odp. na #9) Paweł Niedomagała (2025-05-12 20:29:08)
    Krótkie sprostowanie. Pociąg relacji Łódź - Zakopane/Krynica (druga połowa lat 90-tych) dzielony w Trzebini, jechał z Łodzi Fabrycznej, a nie Kaliskiej. Rozwinięcie tematu - w latach 70-tych, linią Trzebinia - Spytkowice - Wadowice - Skawce (więc także zatopionym obecnie, południowym odcinkiem tej linii) jechał osobowy relacji Olsztyn Główny - Łódź Kaliska - Zakopane. Był prowadzony przez dwie SM42, podpięte na obu końcach składu. Postoje w Suchej Beskidzkiej i Chabówce nie były nawet takie długie :)
  • #20 pejotte (2025-05-29 20:44:53)
    Czy jest możliwość zobaczenia gdzieś mapy przebiegu trasy z Wadowic do Skawiec? Jestem nowy w temacie, ale bardzo mnie to interesuje. Niedawno przeczytałem ksiązkę, a od paru lat dopiero mieszkam przy Wadowicach. Wiem, że trasa biegła obecną trasą rowerową w Jaroszowicach, tak?
  • #21 Mszkl (2025-05-30 12:01:37)
    Na górze tej strony - masz belkę, a na niej pole "na mapie". Kliknięcie go przenosi na widok mapy. W prawym górnym rogu mapy masz ikonę stosu kartek - jej kliknięcie daje możliwość wybrania rodzaju podkładu i zakresu treści.

    Prościej nie można :-)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Trzebinia – Skawce (103)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...